Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NAS wake on lan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 16:25
Hallo lui,

Steeds vaker heb ik mijn disk thuis nodig maar het staat uit. Ik probeer nu WOL in te stellen maar de syno bevind zich achter 3 routers en mijn netwerk kennis is niet toereikend om dit zelf op te lossen.

Situatie:

[Kamer1]
Ziggo ubee modem+ router.
Wifi hiervan moet aan blijven en de gateway heeft x.x.178.1

[Kamer 2]
Fritzbox 7360 via lan 1 verbonden met ubee. Wifi hiervan moet ook aan blijven.

[kamer 3]
Asus xx66nogwat via lan1 op fritzbox verbonden. Heeft de reeks x.x.1.1
Ook hiervan moet de wifi aanblijven. Hier achter zit de syno en WOL werkt ook vanuit de asus interface.

Op de ubee heb ik dmzhost ingesteld, van buiten kan ik de fritzbox bereiken maar hoe kom ik verder in de asus?

Alvast dank

Alle reacties

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:20
Je moet de ip range van de asus aanpassen aan dat van de fritzbox.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• albatrosX1
Geeft dan geen conflicten met ip's? Zijn alle 3 dhcp server

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Het is de bedoeling dat ze dat niet meer zijn zodra je de gelinkte handleiding doorneemt.

• albatrosX1
Nee het maakt niet uit, maar dan weet ik dat ik dhcp op de asus uit moet zetten.

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
Het gemakkelijkste zal zijn om alleen de Ziggo Ubee DHCP te laten uitvoeren en de twee andere dan een statisch IP te geven. Die zullen dan werken als AP en niet meer als router, dus er is directe doorstroom van data omdat je op hetzelfde netwerk zit en niet meer op 2 of drie afzonderlijke.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Je moet geen drie router gebruiken.

Een router is bedoelt om te routeren tussen twee subnets.
In thuissituaties dus tussen het internet en het lan.
Als je daarachter weer routers gaat plaatsen wordt het een zooitje en met name portforwarding wordt ingewikkelt.
Ook het verkeer onderling wordt lastig want je moet gaan zorgen dat alle routering geregeld worden en dat is met consumenten routers vrij lastig.

WOL wordt al helemaal onmogelijk want dat is een broadcast en die blijft per definitie binnen het subnet en kan niet voorbij een router komen.

Laat een van die apparaten (liefst die van je provider) routeren en laat de anderen alleen accesspoint zijn, dan zit alles in een subnet en kun je de router ook dhcp server laten zijn.
zie voor hoe het moet hier.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ben(V) schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:36:
WOL wordt al helemaal onmogelijk want dat is een broadcast en die blijft per definitie binnen het subnet en kan niet voorbij een router komen.
Je bedoelt het broadcast domain. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gravit0n op 28-04-2016 12:56 ]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Voor een simpel thuisnetwerk is het broadcast domain gelijk aan het subnet.
Je hebt een router nodig om het broadcast domain over meerdere subnets uit te breiden, maar dat is volgens mij buiten de scope van een thuis router

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wol over internet gaat nooit lukken. Een mogelijkheid kan zijn om een ander device die je wel aan kan sturen de wol te laten uitsturen. Zelfs wol over vpn werkt niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ben(V) schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:38:
Voor een simpel thuisnetwerk is het broadcast domain gelijk aan het subnet.
Je hebt een router nodig om het broadcast domain over meerdere subnets uit te breiden, maar dat is volgens mij buiten de scope van een thuis router
Een broadcast domain is technisch gezien niet gelijk aan een subnet (ongeacht wat voor netwerk het is), dit is networking 101....

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Je Asus nogwat router heeft waarschijnlijk een WoL functie voor aangesloten apparaten. Deze is ook via een app te gebruiken, maar dan moet deze router wel vanaf het internet te bereiken zijn. Een forward regel instellen van de ziggo router naar de Asus interface dus denk ik.

_██_
(ಠ_ృ)

• albatrosX1
Het is gelukt, heb inderdaad dhcp alleen op ubee en de rest als ap. Dank allen

• Soldaatje
  • Niet online
albatrosX1 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:01:
Het is gelukt, heb inderdaad dhcp alleen op ubee en de rest als ap. Dank allen
In plaats van DMZ in de Ubee kan je ook UDP poort 9 forwarden naar je nas, dat moet voldoende zijn.
Tenzij er een reden is waarom je twee routers tegelijk gebruikt.
Je kan hier testen of je nas aan gaat over internet: http://wakeonlan.me/
Pagina: 1