Tweedehands i5 gekocht, hangt onbelast rond 95°C?

Pagina: 1
Acties:
  • 642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Onlangs een tweedehands i5 core gekocht, namelijk Intel i5 2500. Als vervanging voor de Intel Pentium G860.

Een koelpasta leek mij niet nodig, dus gewoon erin gezet en vervolgens de standaard Intel socket cooler erop van Pentium G860, ze delen dezelfde socket. M'n systeem blijft stabiel. Later vroeg ik mij af hoe het zat met de temperaturen.

Met Realtemp tref ik de volgende waarden aan, bij normaal Chrome gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7YDBCBa.png

Heeft het ermee te maken dat ik geen koelpasta gebruik? 70 °C zou volgens mij een betere waarde zijn. Maar toch blijft m'n systeem stabiel. Het is niet een overgeklokte versie ofzo. Dus ik begon mij af te vragen of zulke waarden wel vaker voortkomen, en of ik hier achter de computer kan blijven browsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Hatsieflatsie op 26-04-2016 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 10:44
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:20:

Heeft het ermee te maken dat ik geen koelpasta gebruik?
Ja,
next

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Duuuuuude...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 12:39

mace

Sapere Aude

Leuk grapje jongen.

e: straks ga je ons vertellen dat je rm -rf /* hebt gedaan op je webhostingserver. :+

[ Voor 70% gewijzigd door mace op 26-04-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Nee hoor. Ik vond de waardes ook al vrij hoog. En vroeger gebruikten ze geen koelpasta, alleen bij zwaar overgeklokte versies.

Mijn vraag richt zich vooral of ik dit systeem kan blijven gebruiken, ook al zijn de idle temperaturen hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:56:
Nee hoor. Ik vond de waardes ook al vrij hoog. En vroeger gebruikten ze geen koelpasta, alleen bij zwaar overgeklokte versies.

Mijn vraag richt zich vooral of ik dit systeem kan blijven gebruiken, ook al zijn de idle temperaturen hoog.
Er is altijd koelpasta nodig geweest.

Oftewel PC uit, koelpasta erop en dan hopen dat je CPU niet teveel heeft geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:23

Osxy

Holy crap on a cracker

Nee. Risico op schade is hoog.

Verhaal dat koelpasta vroeger niet werd gebruikt ken ik niet!

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:42

Zelfs mijn eerste 486DX2 66 MHz had koelpasta.

Kortom CPU goed schoonmaken, koeler goed schoonmaken, nieuwe koelpasta er op (een druppeltje in het midden, de grote van een rijstkorrel), controleren of de koeler goed strak op de CPU zit. We zijn benieuwd naar je testresultaten daarna.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Case closed. Koelpasta aanbrengen en verdergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Wie is 'ze'?
Je kan het blijven gebruiken, met het risico dat je systeem binnen enkele maanden al dood is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 21:00:
[...]

Zelfs mijn eerste 486DX2 66 MHz had koelpasta.

Kortom CPU goed schoonmaken, koeler goed schoonmaken, nieuwe koelpasta er op (een druppeltje in het midden, de grote van een rijstkorrel), controleren of de koeler goed strak op de CPU zit. We zijn benieuwd naar je testresultaten daarna.
Ik heb wel eens een 386 gehad zonder koelpasta, maar die chips waren ook veel groter in oppervlak en koeler en langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Intel hoort dat ding niet warmer dan 72.6°C bij de IHS te worden. Ruim 20 graden hoger lijkt me geen goed idee. Of ja, wel. Filmen en dan stresstesten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Troll topic op Tweakers.net. :')
Je UI doet me ergens aan denken. Oh ja forum.fok.nl :/
Voe is nu wel wat ouder hoor. :P

Wat een gelukt dat je niet voor de Ivy Bridge bent gegaan. De Sandy Bridge kan je wel makkelijk overclocken. :> K-aanduiding ontbreekt.

En verder, je CPU heeft wel een erg hoge load onder Chrome. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door MedionAkoya op 26-04-2016 21:19 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Hatsieflatsie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 20:20:
[...]
Heeft het ermee te maken dat ik geen koelpasta gebruik?
Als ik je even het voordeel van de twijfel geef en dit als een serieus topic beschouw: Die vraag had je zelf kunnen beantwoorden door te kijken wat het verschil mét koelpasta is. Dat heb je niet gedaan, dus voldoe je niet aan de eisen in Het algemeen beleid, dus dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.