Toon posts:

Fysiek bedieningspaneel via USB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Via een rasberry pi laat ik videostreams weergeven op een monitor. In totaal zijn er 7 verschillende mogelijke streams die kunnen afgespeeld worden. Nu ligt er gewoon een muis bij de monitor om een andere stream te selecteren (gebeurt allemaal in de browser).
Nu vroeg ik me af of er een soort van langwerpig numeriek keypad (hoeven eigenlijk ook geen cijfers op te staan) bestaat dat ik onder of boven de monitor zou kunnen plakken en waarop je dan kan duwen welke stream je wil bekijken. En hoe verbind ik dan zoiets met de raspberry en registreer ik die "toetsaanslagen"

Relevante software en hardware die ik gebruik
chromium-browser op rasberry pi 2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Allerlei zoektermen in google 'usb control panel', 'usb control buttons', ... maar vindt niet echt wat ik zoek

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-04-2016 20:45)

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
http://www.dx.com/s/matrix+membrane kies hier iets leuks van.

Als je dit op je GPIO pinnen aansluit, kun je ze redelijk eenvoudig met python uitlezen, python kun je dan wel de stream laten wijzigen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
http://www.dx.com/s/matrix+membrane kies hier iets leuks van.

Als je dit op je GPIO pinnen aansluit, kun je ze redelijk eenvoudig met python uitlezen, python kun je dan wel de stream laten wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan een macro keypad maken met een teensy ofzo. Probleem is niet de HID input, maar hoe je de browser wil aansturen. Heb je je streams nu in tabbladen? En gaat de muis straks compleet weg?

Als je een full screen stream wil hebben met alleen de knopjes als interface moet je misschien even naar xombrero kijken, die kan je vrij eenvoudig softwarematig besturen. Dan nog HID events in een loop lezen en als de juiste scancode langs komt er op reageren. Als je het met xombrero doet kan je ook alles in javascript maken en alleen de browser naar de initiële pagina sturen bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Koop een paar schakelaars. trek de elektronica uit een keyboard van 5 euro of de kringloop en sluit die direct aan op de electronica (stelt geen reet voor als je het ziet(

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorde!
Zoiets als die matrix membrane's zocht ik inderdaad!

Thx!
Pagina: 1