• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Mijn 1 jaar oude Panasonic 12-32 lens is defect , de voorste gekartelde ring kan ongelimiteerd worden door gedraaid , de lens die normaal er uit zou moeten komen komt niet naar voren , het lijkt er op dat er een palletje of vergrendeling defect is , ik kan die voorste ring er ook gewoon aftrekken ...

De lens is niet gevallen of zo .

Iemand een idee wat er aan de hand is en is dit eventueel te maken , zijn er nog bedrijfjes die dit kunnen of is dit iets voor Panasonic zelf , kosten moeten wel in verhouding tot de lens staan .

Thx

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:02

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik zou er niet aan beginnen. Om dat ding compact te houden zijn er (begrijpelijke) consessies gedaan die het repareren moeilijk maken.
En meestal moet je sowieso inspectie kosten betalen.

weet het niet meer

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ramrodwillem schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:57:
Mijn 1 jaar oude Panasonic 12-32 lens is defect , de voorste gekartelde ring kan ongelimiteerd worden door gedraaid , de lens die normaal er uit zou moeten komen komt niet naar voren , het lijkt er op dat er een palletje of vergrendeling defect is , ik kan die voorste ring er ook gewoon aftrekken ...

De lens is niet gevallen of zo .

Iemand een idee wat er aan de hand is en is dit eventueel te maken , zijn er nog bedrijfjes die dit kunnen of is dit iets voor Panasonic zelf , kosten moeten wel in verhouding tot de lens staan .

Thx
Ik zou panasonic support contacten, het probleem uitleggen en kijken waar ze mee komen.

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-10 20:00
Op dpreview in het forum zijn hier berichten over te vinden inclusief oplossingen. Als ik het me goed herinner zit de zoomring fabrieksaf met lijm vast aan het binnenwerk. Dit kan los raken. Sommigen lossen het op met dubbelzijdige tape.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bekend probleem. Bij mij is dit onder garantie gerepareerd.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik kan de bon niet meer vinden maar wellicht dat ik het toch via Panasonic ga proberen omdat het blijkbaar een vaker voorkomend probleem is .

dubbelzijdig tape gaat volgens mij niet lukken daar zit het te strak voor op de behuizing , lijm zou een optie kunnen zijn .
Pagina: 1