Vodafone Thuis = Router Draytek Vigor 2132 FVn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovad
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-04-2016
Mijn vraag
Beste Tweaker forumgenoten. Sinds 20 april is VodafoneThuis bij mij geïnstalleerd op glasvezel. TV en vaste telefoon werken prima, maar met internet heb ik problemen. Gebruikersnaam en wachtwoord van de router zijn op advies van de handleiding op 22 april door mij gepersonaliseerd. Nu werkt Wifi wel goed op smartphones en tablets, maar mijn laptop wil alleen verbinding maken met internet via de ethernetkabel en de draadloze verbinding wil dus niet tot stand komen na die wachtwoordwijziging. Voor de wijziging werkte de laptop wel op Wifi, want toen had de installateur voor Vodafone deze ingesteld. De klantenservice van Vodafone kan mij hiermee niet verder helpen na diverse pogingen.
Wat moet ik doen? Iets wijzigen bij de instellingen van de laptop en waar? Ik werk met Windows 10.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen gerelateerde software

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Steeds opnieuw wachtwoord opvoeren (11 posities), maar er blijven 13 posities van het origineel zichtbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Autovad op 26-04-2016 17:02 . Reden: Twee vragen waren niet door mij beantwoord ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je bent de laatste twee delen vergeten in te vullen... ;)

Krijg je wel een IP adres van de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Kan je ook met een andere laptop proberen of deze wel verbindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Op welk kanaal staat WiFi (2,4 GHz op kanaal 1 - 11)?
Welke laptop en welk merk WiFi nic gebruik je?
Hoe staat WiFi ingesteld (WPA2/AES, 20 MHz bandbreedte, enz.)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 13:59
Win10 wil nog wel eens zeiken over kanalen op de 5GHz band.. en routers willen bij een wijziging van de instellingen wel eens een nieuw 'beste kanaal' kiezen.

Zet in je router eens het kanaal vast, en probeer er een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovad
De laatste twee delen heb ik nu ook ingevuld, hoewel ik het niet relevant vond. Ja ik krijg wel de IP adressen in beeld via de router.
- Ik heb nog wel een oude laptop staan en daarmee zal ik ook proberen om verbinding te krijgen. Deze werkt nog op Windows Vista.
- De router staat nu ingesteld op kanaal 3. (ik had ook al 6 en 13 geprobeerd) Wifi is ingesteld op WPA2/PSK. Het merk van de laptop is Toshiba
- Inmiddels heb ik ook mijn oude laptop opgestart, maar deze krijgt ook geen verbinding met het modem via Wifi.
- Naar buiten "pingen" naar 8.8.8.8. |(Google) lukt wel, maar alleen via de ethernetkabel dus.
- In het configuratiescherm zie ik nu bij de router Draytek, dat er GEEN IP-adres aanwezig is!

[ Voor 31% gewijzigd door Autovad op 26-04-2016 18:26 . Reden: Andere Windows versie gewijzigd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Je krijgt dus een IP adres (dus er is tussen je laptop en router een verbinding), kun je wel naar buiten pingen dan (naar 8.8.8.8 bijvoorbeeld)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovad
Helaas krijg ik na gisteren geen reacties meer, terwijl er nog geen oplossing is. Wil iemand van jullie mij alsjeblieft verder adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Als je wil, kan ik op afstand voor je kijken naar de config van de Draytek. Ik werk dagelijks met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovad
Heel graag GravitOn.

Ok, ik ga ermee bezig.

Hoe stuur ik jou een DM?
Nu ik de HTTP poort gewijzigd heb, krijg ik ook via ehternetkabel geen verbinding meer met het modem. Moet ik nu resetten?

[ Voor 110% gewijzigd door Autovad op 28-04-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Oke.

Eerst dien je op de management pagina (System Maintenance > Management) toe te staan dat de Draytek via het internet te managen is.

Onder 'Internet Access Control (tevens aanvinken)' dien je HTTP server aan te vinken.

Aan de rechterzijde geef je de HTTP poort een ander poortnummer, 50050 bijvoorbeeld (niet mijn voorbeeld aanhouden ;)).

Zou je vervolgens je WAN ip en het HTTP poortnummer in een DM naar me willen sturen? Dan kan ik er op afstand bij en het e.e.a. voor je controleren.

[ Voor 17% gewijzigd door Gravit0n op 28-04-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovad
WAN ip is 85.144.160.0. The router geeft echter aan: 85.144.171.15 (Dit heb ik opgezocht nadat ik ook via ethernet geen verbinding meer kreeg, waarschijnlijk door wijziging van de HTTP poort. Er zijn nu ook authentiecatieproblemen met de smartphone en de tablet. Het wordt er niet beter op :'(
HTTP poort is 91

[ Voor 77% gewijzigd door Autovad op 28-04-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
Deze gegevens moest je me even in een DM sturen, nu weet iedereen hoe ze bij je router moeten komen. :p

Ik kom er overigens niet bij. Heb je een reset gedaan?
Pagina: 1