Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesMesrine
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-12-2024

JacquesMesrine

Prince de la ville

Topicstarter
Mede-tweakers, graag uwe advies.

Zit momenteel in een arbeidssituatie waarbij mijn (tijdelijke) arbeidscontract per 01-04-2017 afloopt. Gezien het tevens de laatste verlenging is , kan alleen een vast contract afgegeven worden. Dat is niet de verwachting. De functie zelf is beneden mijn niveau, ik ben al een tijd actief aan het solliciteren.

Nu heeft zich een kans voor gedaan elders binnen de organisatie waar ik kan starten. Ik ga hierbij qua salaris flink op vooruit. En de functie past mij met mijn studie-achtergrond perfect. Maar... de functie kan alleen ingevuld worden tot 31-1-2017 op projectbasis. Dit betekent dat de einddatum van mijn huidige arbeidscontract aanpast gaat worden.

Wat is wijsheid? Overstappen of toch blijven en door solliciteren naar een beter aanbod?

[ Voor 4% gewijzigd door JacquesMesrine op 26-04-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:32
Ik zou die functie binnen de organisatie gewoon aannemen. Je kunt ondertussen gewoon verder solliciteren en als en als je iets leuks tegenkomt alsnog je contract beëindigen.

Het is beter dan dat je tijdelijke arbeidscontract beëindigd wordt zonder dat je iets anders hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:21

orf

Als je nu al tegen de max loopt qua tijdelijke contracten, heb je datzelfde probleem dan niet met een andere functie binnen hetzelfde bedrijf? Kan er wel opnieuw een tijdelijk contract aangegaan worden?
Edit: Niet goed gelezen. Excuus.

[ Voor 10% gewijzigd door orf op 26-04-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:17
Tja, je contract wordt 3 maand korter dus. Wat verdien je met je huidige functie per maand X 3 = ...
wat verdien je meer per maand tot feb. dat tegen elkaar afstrepen en voor en nadelen tegen elkaar afwegen.
bij een minimaal verschil of gelijk qua loon zou ik het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
En je hebt natuurlijk een stukje extra ervaring op een hoger niveau. Staat altijd goed op je CV bij verdere sollicitaties :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopscotch
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-09-2021
Let dan wel op dat je je nieuwe contract ook tussentijds kan opzeggen. Soms kan dat bij tijdelijke contracten niet. Verder lijkt het mij een mooie kans. Doe je het goed dan zijn er misschien weer nieuwe mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-09 12:05
Purehz schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:59:
Tja, je contract wordt 3 maand korter dus. Wat verdien je met je huidige functie per maand X 3 = ...
wat verdien je meer per maand tot feb. dat tegen elkaar afstrepen en voor en nadelen tegen elkaar afwegen.
bij een minimaal verschil of gelijk qua loon zou ik het gewoon doen.
Deels.. Je WW wordt bepaald aan de hand van je laatst verdiende loon. M.a.w. meer loon is na afloop meer WW en als je een jaar of 2 WW kunt vangen dan doe je er dus goed aan om wel de stap te nemen ondanks 3 maand korter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:04
Pak die nieuwe baan. Past bij jou, en promotie binnen een werkgever staat goed op je cv.

Kijk niet teveel naar de contractvorm. Werkzekerheid komt niet uit je contract maar uit hoe makkelijk je aan de slag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Sowieso is dit een situatie waarbij topicstarter nauwelijks kan verliezen: nog 9 maanden werk vs 11 maanden.

Wel opletten dat het tussentijds opzegbaar is en wegwezen wanneer een betere kans zich aandient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zoals al aangegeven, kies voor de betere functie.
Staat beter op je CV wat dus weer betere kansen kan geven bij het vinden van een nieuwe baan.
Wie weet komt er zelf bij je huidige werkgever nog een nieuw project te boven tegen die tijd en kan je daarin doorstromen met een vast contract. (je laat tenslotte zien dat je meer verantwoording met twee handen aanpakt)
En zoals je zelf al zegt werk je nu onder je niveau dat kan alleen maar gaan tegenwerken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Het is 13:00 Ik ben op een feestje wat om 17:00 uur afgelopen is en echt leuk vind ik het niet maar ik kan wel tot het einde blijven, kans op een after-party is er echter 0,0.

Nu is er een feestje hiernaast wat tot 16:30 duurt, ik ken de mensen niet en weet niet of er ergens een after-party is....wat doe ik?

De gok wagen natuurlijk B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Inderdaad, logische keuze.
Als ik het zo lees:
- CV-technisch ga je er op vooruit
- qua werk ga je er op vooruit
- qua salaris ga je er op vooruit
- qua uitkering (mocht het zover komen) ga je er op vooruit.
Had ik al gezegd dat je er op vooruit gaat?

Het feit dat je contract twee maanden eerder afloopt is jammer, maar niet onoverkomelijk, lijkt mij. Zoals anderen al terecht aan gaven: let er op dat dit nieuwe contract tussentijds opgezegd kan worden als je ergens een vaste baan kan krijgen.

Veel plezier in je nieuwe job! ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 16:11
Eens met hierboven, gewoon doen. En ondertussen niet je ogen sluiten voor een mooie baan ergens anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

jick schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:40:
En ondertussen niet je ogen sluiten voor een mooie baan ergens anders :)
Vooral dit.
Zo'n bedrijf waar geen vaste contracten mogelijk zijn, zijn naar mijn per definitie geen solide bedrijven waar je graag wilt zitten. Ik zou echt zo snel mogelijk iets zoeken waar ze wel om personeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Ik zal kiezen voor optie 2 als ik jouw was. De werkzaamheden zijn meer op jouw niveau gericht. Meer uitdaging voor jouw en staat sowieso beter op je CV. Dat je een betere salaris krijgt is helemaal al mooi meegenomen. Dat je 3 maanden minder werkt hebt ATM hoeft niks te zeggen. Je hebt nog 7 maanden om een andere baan te vinden. In deze tijd vind je vast wel een passende baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:24

macnerd

No Apples please :-)

Alleen al het feit dat je werkervaring krijgt die aansluit bij je opleiding is een hele goede reden om de overstap te wagen.

En waarschijnlijk ga je nog met meer plezier naar je werk ook.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:06
Nou dat lijkt me duidelijk :): een no-brainer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

Wildfire

Joy to the world!

Pietervs schreef op donderdag 28 april 2016 @ 12:34:
Inderdaad, logische keuze.
Als ik het zo lees:
- CV-technisch ga je er op vooruit
- qua werk ga je er op vooruit
- qua salaris ga je er op vooruit
- qua uitkering (mocht het zover komen) ga je er op vooruit.
Had ik al gezegd dat je er op vooruit gaat?

Het feit dat je contract twee maanden eerder afloopt is jammer, maar niet onoverkomelijk, lijkt mij. Zoals anderen al terecht aan gaven: let er op dat dit nieuwe contract tussentijds opgezegd kan worden als je ergens een vaste baan kan krijgen.

Veel plezier in je nieuwe job! ;)
Beter dan dit kan ik het niet zeggen, dus inderdaad: een logische keuze op alle fronten, zelfs op het front van werkloosheid mocht je daar terecht komen ga je er financieel op vooruit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1