5.1 Home cinema set op pc

Pagina: 1
Acties:

• Batsegeziech
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-01 19:22
Hallo,

Op dit moment heb ik een probleem met het krijgen van 5.1 surround op mijn home cinema set (JVC TH-A85) aangestuurd door de pc. De home cinema set bestaat uit 5 speakers die aansluiten op een subwoofer, die vervolgens naar de versterker lopen en uiteindelijk met een Toslink kabel naar mijn moederbord loopt (MSI G65 Z77 GAMING).

2.1 geluid werkt prima maar 5.1 wil hij niet afspelen, ik ben zeker dat de audiobron over 5.1 beschikt.
Als iemand mij kan helpen door te zeggen wat ik verkeerd doe/nodig heb om het te laten werken zou het fijn zijn!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02-2025
Ligt waarschijnlijk aan de overdracht vanuit de pc richting de receiver. Je moet dit met instellingen/drivers kunnen veranderen denk ik. Ook kan het liggen aan hoe je de pc aan de receiver hebt verbonden, als dit met een hdmi-kabel is zou er 5.1 overdracht aanwezig moeten zijn.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 11:18
Zolang het geen HD-audio formaten zijn kan je dat prima met een toslink kabel doen inderdaad. Het eerste wat ik zou doen is Kodi installeren, of nog beter, een bootable USB-stick met Kodi gebruiken. (zie http://kodi.wiki/view/HOW...odibuntu_from_a_USB_drive)

Configureer deze voor throughput voor audio, selecteer welke formaten ondersteund worden (DTS, DD51) en kijk of dat werkt. Als dat goed gaat, weet je dat je het in de settings van je OS of je mediaspeler moet gaan zoeken. Als dat ook niet werkt, dan zou ik de handleiding van je JVC er maar eens bij pakken om te zien of deze functionaliteit wel volledig ondersteund wordt.

iRacing Profiel