Mijn huidig systeem gaat al een tijdje mee, zo even uit mijn hoofd heb ik deze in 2012 gebouwd. Gezien de huidige ontwikkelingen rond de computer hardware vraag ik mij af of het nodig is om mijn PC te upgraden.
Laatst was ik aan het kijken om nog een extra RAM bankje in mijn systeem te zetten. Toen ik het systeem eenmaal open had gemaakt zag ik dat door de CPU koeler er geen plek meer was om extra RAM bankjes toe te voegen. Destijds had ik een moederbord besteld maar deze was defect toen ik deze kreeg. Toen ik deze terugstuurde hadden ze deze niet meer op voorraad en kreeg ik een vervangend moederbord wat duurder was, laterna kwam ik erachter dat dit een Micro-ATX was. Hier niet meer bij stil gestaan en gewoon ingebouwd. Nu is het dus de vraag, kan ik beter een nieuw moederbord kopen voor mijn huidige processor of een nieuw moederbord + proccesor met het oog op de toekomst..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk de hele meuk.. Af en toe wat gamen(nieuwe games) schoolwerk, Office pakket en af en toe werk gerelateerde zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet echt een budget vastgesteld, moet eerst even kijken wat ik precies wil gaan upgraden.
Huidig systeem
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
RAM, GPU, moederbord (proccesor?) en proccesorkoeler?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/ATI en voor de rest maakt het me niet zo heel veel uit..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn systeem is over het algemeen redelijk stil en dit wil ik graag zo houden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Of het in mijn situatie beter is om een moederbord te kopen voor mijn huidige processor of meteen een nieuw moederbord+proccesor van de huidige generatie. En over het algemeen advies wat ik wel/niet moet upgraden.
Laatst was ik aan het kijken om nog een extra RAM bankje in mijn systeem te zetten. Toen ik het systeem eenmaal open had gemaakt zag ik dat door de CPU koeler er geen plek meer was om extra RAM bankjes toe te voegen. Destijds had ik een moederbord besteld maar deze was defect toen ik deze kreeg. Toen ik deze terugstuurde hadden ze deze niet meer op voorraad en kreeg ik een vervangend moederbord wat duurder was, laterna kwam ik erachter dat dit een Micro-ATX was. Hier niet meer bij stil gestaan en gewoon ingebouwd. Nu is het dus de vraag, kan ik beter een nieuw moederbord kopen voor mijn huidige processor of een nieuw moederbord + proccesor met het oog op de toekomst..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk de hele meuk.. Af en toe wat gamen(nieuwe games) schoolwerk, Office pakket en af en toe werk gerelateerde zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet echt een budget vastgesteld, moet eerst even kijken wat ik precies wil gaan upgraden.
Huidig systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8P67-M (3.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Titanium Grey | € 92,58 | € 92,58 |
| 1 | be quiet! SHADOW ROCK 2 | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2X1600C8B | € 125,78 | € 125,78 |
| 1 | Corsair RM550x | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 57,56 | € 57,56 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 454,32 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
RAM, GPU, moederbord (proccesor?) en proccesorkoeler?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/ATI en voor de rest maakt het me niet zo heel veel uit..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn systeem is over het algemeen redelijk stil en dit wil ik graag zo houden.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Of het in mijn situatie beter is om een moederbord te kopen voor mijn huidige processor of meteen een nieuw moederbord+proccesor van de huidige generatie. En over het algemeen advies wat ik wel/niet moet upgraden.