Mijn vraag
Zoals de titel aangeeft wil ik mijn systeem een upgrade geven en wil van een i7 2600K naar een 6700K systeem gaan. Maar ik vraag me af of het wel zo zinvol is?
Relevante software en hardware die ik gebruik.
De pc word voornamelijk gebruikt om te gamen en om Adobe premiere/after effects en photoshop. Dus in mijn geval is een i7 wel lekker.
De games die ik speel zijn:
Witcher 3
Dying light
BF4
De pc bestaat nu uit het volgende:
i72600K
Asus P8P67 deluxe
12GB corsair Dominator GT 1866
Intel en een crucial SSD
Asus strix R9 290
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al veel websites bezocht en benchmarks bekeken maar ik wil toch nog even jullie kennis weten.
Met filmpjes en benchmarks krijg ik vaak het "wij van wc eend" gevoel
De laatste games spelen nog goed. Hoge FPS met flink wat eyecandy
Voor de games zou ik het denk ik niet hoeven te doen. De paar frames die ik door deze upgrade haalbaar zijn, zijn denk ik niet zo hoog en zeker geen €700 waard of wel?
Overclocken ben ik best wel bekend mee, maar gezien ik veel met adobe en autocad bezig ben moet mijn systeem wel betrouwbaar blijven en laat ik bij dit soort programma's de pc liever standaard draaien.
Bij games mag er wel overgeclockt worden overigens.
Zoals de titel aangeeft wil ik mijn systeem een upgrade geven en wil van een i7 2600K naar een 6700K systeem gaan. Maar ik vraag me af of het wel zo zinvol is?
Relevante software en hardware die ik gebruik.
De pc word voornamelijk gebruikt om te gamen en om Adobe premiere/after effects en photoshop. Dus in mijn geval is een i7 wel lekker.
De games die ik speel zijn:
Witcher 3
Dying light
BF4
De pc bestaat nu uit het volgende:
i72600K
Asus P8P67 deluxe
12GB corsair Dominator GT 1866
Intel en een crucial SSD
Asus strix R9 290
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al veel websites bezocht en benchmarks bekeken maar ik wil toch nog even jullie kennis weten.
Met filmpjes en benchmarks krijg ik vaak het "wij van wc eend" gevoel
De laatste games spelen nog goed. Hoge FPS met flink wat eyecandy
Voor de games zou ik het denk ik niet hoeven te doen. De paar frames die ik door deze upgrade haalbaar zijn, zijn denk ik niet zo hoog en zeker geen €700 waard of wel?
Overclocken ben ik best wel bekend mee, maar gezien ik veel met adobe en autocad bezig ben moet mijn systeem wel betrouwbaar blijven en laat ik bij dit soort programma's de pc liever standaard draaien.
Bij games mag er wel overgeclockt worden overigens.
[ Voor 19% gewijzigd door Audione0 op 26-04-2016 14:55 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt