Toon posts:

Intel upgrade do or don't?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Graag zou ik mijn trouwe pc wat gaan upgraden. Ik werk al jaren met amd en zou nu gaan overschakelen naar Intel.

Mijn huidig systeem
- asus sabertooth 990fx
- amd fx 8350 oc 4,4
- 4 x 4 gb corsair vengeance 1600
- evga supernova 750 watt
- msi gtx 970 gaming
- antec 300 case
- cooler master seidon v2

Ik ben eigenlijk niet zo tevreden over mij fx 8350 en wil wat extra cpu power tijdens het gamen.
De pc gebruik ik vooral om te gamen.

Mijn upgrade
- Msi z170a tomohawk
- intel i5 6600k (of beter i7 6700k?)
- 2 x 8gb ddr4 corsair vengeance (welke snelheid?)

Ik twijfel dus vooral tussen de i5 of i7 (scheelt wel 100€)
En welke ddr4 neem ik best?

Budget voor dit alles is tussen de 400€ en 500€.

Graag jullie mening

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34
Die cpu kan nog wel even mee. DirectX 12 zal 'm ook een leuke boost geven.

In de eerste helft van 2017 komen van Intel en AMD nieuwe processoren uit (Kaby Lake en Zen). Ook al wil je naar Intel overstappen, dan nog is het (gezien je huidige setup) verstandig om te wachten omdat die vernieuwde concurrentie tot lagere prijzen van cpu's kan leiden. Een i5 zul je waarschijnlijk niet voor €100 kunnen kopen maar €20 tot €30 minder dan de huidige prijzen is niet gek om te verwachten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 13:13
Hoeveel % CPU gebruik zit je op tijdens het gamen dan? Het kan altijd sneller, maar ik vermoed dat een andere CPU niet zoveel verschil gaat maken. Dat je daarnaast twijfelt tussen een i5 en i7 doet mij vermoeden dat je nog wat leesmateriaal door te nemen hebt. Bijvoorbeeld de BBG. Kijk maar eens wat daar allemaal aangeraden is de afgelopen maanden.
Persoonlijk zou ik eens meten hoeveel % CPU gebruik je hebt tijdens het gamen en dan verder kijken. Misschien heb je wel meer aan een andere GPU.

Addicted to silent computing

Verwijderd

Welke games speel je? Veel games zijn gpu bound en zal een upgrade van de cpu geen verschil maken.

Verwijderd

Topicstarter
- battlefield 4
- fifa 16
- dying light
- fallout 4
Oke mss dat ik dan best nog even wacht. Ik wel al het 1 en het ander gelezen over de i5 en i7. Als het puur op gaming aankomt is de i5 wel het interessantste. I7 meer voor streaming en multitasking.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Battlefield 4 is een game die erg goed schaalt met meerdere cores. Wat je je CPU usage tijdens BF4 spelen? Van de andere games weet ik het zo snel even niet. Vroeger gingen bethesda games vaak matig overweg met meerdere cores, en volgens deze benchmark doet AMD het ook hier dus niet heel erg goed: http://www.techspot.com/r...t-4-benchmarks/page5.html

Het is dus een beetje afhankelijk van de game of het de moeite waard is. Maar als je kan wachten zou ik uitstellen met upgraden tot minstens meer bekend is over ZEN CPU performance. Mogelijk kan dat de concurretiegevoel van intel aanwakkeren waardoor er mogelijk eens wat interessants aan intel zijn kant gedaan word (hexacore i5's bijvoorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedank! Dan leg ik een spaarpotje aan voor 2017 ;)
Pagina: 1