[Ubuntu] Krijg Pipelight niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailmandj
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07-2020

mailmandj

Internetvos

Topicstarter
Beste iedereen,

Ben al een paar dagen aan het proberen om TV te kunnen kijken op mijn Ubuntu-laptopje.
Het probleem, Silverlight.

Mijn laatste keer dat ik actief Ubuntu heb gebruikt is toch alweer een paar jaar terug. Toen was het probleem relatief eenvoudig op te lossen met de Moonlight-plugin. Maar na een beetje research blijkt dat deze al bijna 3 jaar niet meer bestaat.

Dus, volgende poging; Pipelight.
Repositories toegevoegd ('sudo add-apt-repository ppa:pipelight/stable'), Vervolgens 'sudo apt-get install pipelight-multi' uitgevoerd, nu krijg ik de melding dat het pakket niet gevonden is.

Vervolgens na een beetje Googelen via de Ubuntu forums deze stap geprobeerd;
sudo nano /etc/apt/sources.list.d/pipelight-ubuntu-stable-xenial.list

en Xenial gewijzigd naar Wily. Maar nog steeds het zelfde probleem. Pakket niet gevonden.

Meer mensen die hiermee lopen te stoeien of iemand die inmiddels al een oplossing heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

:F
De eerste stap die je ALTIJD doet na het wijzigen van je repos is de package list bijwerken. Dus, wat krijg je bij al je pogingen nadat je eens 'sudo apt-get update' hebt gedraaid?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailmandj

mailmandj

Internetvos

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:25:
:F
De eerste stap die je ALTIJD doet na het wijzigen van je repos is de package list bijwerken. Dus, wat krijg je bij al je pogingen nadat je eens 'sudo apt-get update' hebt gedraaid?
Dat heb ik inderdaad al gedaan, vergeten te melden.
Probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En als je eens een apt-cache search doet? Of de PPA in je browser opzoekt? Dan zie je hoe die packages heten.

https://launchpad.net/~pipelight/+archive/ubuntu/stable
Eerste hit bij DDG. Kan je mij uitleggen waar ik 'moonlight-multi' kan vinden in die lijst? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailmandj

mailmandj

Internetvos

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:29:
En als je eens een apt-cache search doet? Of de PPA in je browser opzoekt? Dan zie je hoe die packages heten.

https://launchpad.net/~pipelight/+archive/ubuntu/stable
Eerste hit bij DDG. Kan je mij uitleggen waar ik 'moonlight-multi' kan vinden in die lijst? ;)
Oeps, typfoutje in de startpost.
Het is Pipelight-multi die ik op wil halen.
Het pakket staat dus wel in de repository, maar om een of andere reden krijg ik m met terminal dus niet opgehaald. Ik vermoed dat het komt omdat er in de repository wel packages staan voor 15.10, maar ik hier 16.04 heb draaien. Is er een manier om alsnog de packages voor 15.10 op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sorry hoor, maar we verwachten hier op Tweakers toch echt wel inzet. Het maakt niet uit hoe nieuw je bent met een systeem, nadenken moet je hoe dan ook kunnen. In je startpost heb je het er zelfs nog over wat je zou moeten doen. Op de Launchpad pagina is ook precies te vinden wat waar staat.

We zijn best bereid je te helpen, maar met de minimale inzet die je nu toont, wordt dat wel heel erg lastig.

Pagina: 1