Glasvezelaanbieder - Welk modem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 22:27
Hoi allen,

In juni krijgen we de sleutels van onze nieuwbouwwoning waar Reggefiber ook glasvezel zal aanleggen.
Heb dus al besloten om voor glasvezel te gaan.

Wat vind ik belangrijk?
- Heb op dit moment ERG slechte ervaringen met Tele2 ADSL, moet dus gewoon stabiel en snel internet zijn
- Minimaal 100 MBIT down
- Minimaal 10 MBIT up
- Goede draadloze modem
- Internet + bellen (geen tv)

Nu heb ik zelf al rondgekeken en kwam op KPN, XS4All en Fiber. Allen voldoen aan de snelheid.

XS4All en Fiber bieden de Fritz!box Wifi router aan (schijnt een goede te zijn?)
Op de website van KPN kon ik niet vinden wat zij als Wifi router/modem aanbieden, iemand?

Aangezien het om een nieuwbouw eengezinswoning gaat, en ze alle 3 eigenlijk wel qua snelheid voldoen, vind ik met name de wifi router/modem wel een belangrijke vergelijker.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 16:58
KPN bied de Experiabox aan de V9? of zijn ze inmiddels al bij een hoger nummer?

Voor zover ik weet heeft de Fritz!box iets meer mogelijkheden om zaken zelf in te stellen, maar dat ligt er helemaal aan wat jij allemaal gaat doen. als je simpelweg wil internetten en voor de rest je modem router niet induikt dan zou ik gewoon kijken naar de diensten die de isp aanbied icm de prijs en kwaliteit en niet zozeer naar het modem de router.
Ben je een "power user" dan kan je kiezen om voor een provider te gaan die je zelf de router laat plaatsen of de meegeleverde router zelf te vervangen.

Glasvezel heeft een "eigen modem" veelal een Genexis en vanuit daar gaat het via utp naar een router (geen modem). met een beetje instellen kan je die dus gewoon vervangen iptv en internet gaat prima maar voice niet omdat kpn de sip gegevens niet vrij geeft (maar wie gebruikt er nog een vaste telefoon).

Qua wifi is het allemaal huilen, gewoon één of meerdere losse accesspoints neerhangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Axewi op 26-04-2016 11:11 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Blijf aub met grote afstand weg van welke vorm van Experiabox dan ook.
Wil je perse KPN, vervang heb dan voor een [urlhttp://netwerkje.com/]andere router[/url].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Als het financieel mogelijk is altijd voor xs4all gaan... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Kek

3flix

Fiber schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:01:
Als het financieel mogelijk is altijd voor xs4all gaan... :)
Dit! grappig dat dat van een account met de naam Fiber komt :P

Goede ervaringen met xs4all gehad, en de fritzbox is zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 22:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Als 't je puur om de router te doen is (want met glasvezel haal je toch wel de gewenste snelheid), dan zou 't weinig uitmaken waar je je internet abo afneemt. Persoonlijk vind ik de service van de provider ook belangrijk, misschien wel belangrijker, want...... een router kan je in de meeste gevallen toch wel vervangen voor iets waar je eigen voorkeur naar uit gaat.

Ik heb JONAZ. Een hele kleine provider, maar door die kleinschaligheid heb je eerder iemand aan de lijn die met je meedenkt, instellingen met je eigen, door hen niet ondersteunde, router doorneemt of what ever....

De wifi capaciteiten van de router die JONAZ heeft geleverd zijn op z'n zachtst gezegd erg slecht. Dus heb ik een eigen router van Ubiquiti en daaraan een aantal Ubuquiti accesspoints aangesloten. Werkt als een tiet! Als ik dichtbij 1 van de accesspoints zit, haal ik 25MB per seconde. Natuurlijk daalt die snelheid als ik elder zit, maar het is nog altijd optimaal en vele malen beter dan een router die verpicht in de meterkast staat opgesteld.

Edit:
Heb je trouwens loze leidingen genomen?

[ Voor 2% gewijzigd door Younes op 26-04-2016 12:53 . Reden: oh ja momentje ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

Gravit0n schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:55:
Wil je perse KPN, vervang heb dan voor een [urlhttp://netwerkje.com/]andere router[/url].
onzin, met de v10 heb ik nergens problemen mee.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:51
Gravit0n schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:55:
Kun je dat iets meer onderbouwen?

Ik heb bij Telfort glasvezel (KPN netwerk) met de V8 ook geen problemen terwijl het intensief gebruikt wordt.
Alle diensten werken perfect! (internet / tv / bellen)

Heel stabiel en op alle momenten volle bak (500/500).

[ Voor 55% gewijzigd door knorde op 26-04-2016 15:48 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
knorde schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:45:
[...]

Kun je dat iets meer onderbouwen?

Ik heb bij Telfort glasvezel (KPN netwerk) met de V8 ook totaal geen problemen terwijl het intensief gebruikt wordt.
Alle diensten werken perfect! (internet / tv / bellen)
In standaard configuratie voor huis/tuin/keukengebruik zul je er weinig aan merken, maar ik heb alleen maar problemen ervaren met opzetten van port forwards en DMZ's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:13
magneet schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:11:
[...]

onzin, met de v10 heb ik nergens problemen mee.
eens, hier ook totaal geen problemen met de v10. Daarnaast ben ik erg te spreken over de service van KPN.

Ook het aansluiten van de TV gaat bijvoorbeeld veel praktischer dan bijvoorbeeld Telfort en Vodafone.

Ik raad KPN dan ook van harte aan, totaal geen problemen en een goed pakket. Zeker icm mobiele telefonie (KPN compleet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:51
Gravit0n schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:48:
[...]

In standaard configuratie voor huis/tuin/keukengebruik zul je er weinig aan merken, maar ik heb alleen maar problemen ervaren met opzetten van port forwards en DMZ's.
Ah ok, dat soort dingen doe ik er niet mee idd.
Wel moet ik er nog even bij zeggen dat ik een losse accesspoint in huis heb hangen voor de wifi (maar dat moet bij elke provider haast).

Voor het normale gebruik werkt hij iig perfect!

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
knorde schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:49:
[...]

Ah ok, dat soort dingen doe ik er niet mee idd.
Wel moet ik er nog even bij zeggen dat ik een losse accesspoint in huis heb hangen voor de wifi (maar dat moet bij elke provider haast).

Voor het normale gebruik werkt hij iig perfect!
Volledig mee eens, als je er niets speciaals mee doet is het een prima product.

Ps. De problemen die ik ervoer was met een V8, nog nooit een V10 gehad, maar lichtelijk achterdochtig door de eerder genoemde ervaringen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:03
Pleur een netgear-nighthawk-ac1900 achter je glasvezel box en klaar.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
Bedankt voor alle reacties!

Gaat mij inderdaad met name om de box. Als ik, met een goede router direct geleverd vanuit de operator, kan voorkomen om alsnog geld te moeten uitgeven aan een extra goede router, heeft dat uiteraard mijn voorkeur.

XS4All staat qua kwaliteit wel bovenaan, echter ook kwa prijs :)
KPN is zit er beetje tussenin kwa kwaliteit (vind ik), maar heeft dus neit zo een fritsbox (ofzo)
Dan hebben we nog Fiber, die eigenlijk best betaalbaar is én zo een fritsbox levert..

Waar zouden jullie voor kiezen?

Oja, wat is trouwens een accesspoint :X ? Is dat een signaalversterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Gravit0n schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:51:
[...]

Volledig mee eens, als je er niets speciaals mee doet is het een prima product.

Ps. De problemen die ik ervoer was met een V8, nog nooit een V10 gehad, maar lichtelijk achterdochtig door de eerder genoemde ervaringen. :p
Maar forwardings en DMZ werkt zonder problemen op de V10 hoor. En UPnP is dit keer ook helemaal top, vooral handig i.c.m. met Xbox/PS
wh00pz schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:24:

Oja, wat is trouwens een accesspoint :X ? Is dat een signaalversterker?
Als je het heel simpel wilt hebben: het zet een internet kabel om in een WiFi signaal. (Dit is eigenlijk altijd wat je zoekt wanneer je WiFi niet voldoende is. Niet aan repeaters beginnen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
Ja oke, ik trek bijvoorbeeld ook UTP-kabels naar 1e en 2e etage, daar accesspoints aanzetten om bereik te optimalizeren, correct me if Im wrong..

En als ik nu KPN aansluit, is het dan gegarandeerd experiabox v10? of geven ze v8 en v9 ook nog uit?

[ Voor 27% gewijzigd door wh00pz op 26-04-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb vorige week KPN glasvezel gekregen en heb de v8, ding werkt perfect hier op 500/500.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 26-04-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb XS4all 500/500 met een Fritsbox. werkt eigenlijk perfect. Ik haal de 500Mbit. Het is wel een consumenten router.

Voordelen xs4all;
-Goed support
-Vast ip
-poort 25 staat open
-gratis 4G simkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 16:58
RobinF schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:32:
[...]
Maar forwardings en DMZ werkt zonder problemen op de V10 hoor. En UPnP is dit keer ook helemaal top, vooral handig i.c.m. met Xbox/PS
UPnP werkt het beste als je het uitzet :+ http://www.howtogeek.com/...-is-upnp-a-security-risk/ Zo lek als een mandje, zoek maar eens naar artikels.
wh00pz schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:35:
Ja oke, ik trek bijvoorbeeld ook UTP-kabels naar 1e en 2e etage, daar accesspoints aanzetten om bereik te optimalizeren, correct me if Im wrong..
Simpel antwoord: Ja.
Ietsjes uitgebreider: Als je wifi goed wil doen gaat het iets verder dan op elke verdieping een accesspoint bij plaatsen. Je wil bijvoorbeeld gebruik maken van oa roaming.
http://www.wireless-nets....ls/how_roaming_works.html en http://www.techworld.com/...-roaming--the-basics-435/

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Pagina: 1