Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rverboom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 17:45
Ik ben op zoek naar een nieuwe workstation.

Idee van de componenten:
Asus X99-E WS
Asus Radeon R9 390, 8GB, Strix
CoolerMaster V850 850W
Be Quiet! Dark Rock Pro 3
Intel Xeon E5-1650V3 3.5GHz,15MB,S2011-3
Crucial CT8G4RFS4213, 8GB DDR4 2133 MHz (x4)
Samsung 950 Pro 512GB, M.2

(of een HP Z440, wat ongeveer hetzelfde is)

Stabiliteit is belangrijk, vandaar ECC/REG ram.
Hij wordt niet overclocked.
Gebruik: VM, office werk, Adobe, Ocultus Rift.
...

Ik twijfel sterk over de keuze voor een kast.
Ik wil een stille kast, die op de grond komt te staan, ter vervanging van mijn Cooler Master Stacker.
Voldoende ruimte voor DVD schrijver en 4 HDD, 2 SSD.
Prijs is minder van belang, maar verlichting en ramen heb ik niets mee (hoewel het lampje aan de achterkant van de NZXT wel erg handig is).

...
Ik twijfel tussen de volgende kasten:

Cooler Master Silencio 652S
be quiet! Silent Base 800, Zwart
NZXT H630, E-ATX, Zwart

Ik denk dat alle kasten zullen voldoen aan mijn minimale eisen, maar kan moeilijk een keuze maken.
Geen enkele is een duidelijke winnaar, een (beter) alternatief zou ook welkom zijn.

Alvast bedankt voor jullie meedenken en advies.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle 3 je suggesties gehad (652S nog). Lastig kiezen. H630 is echt een beest van een tower, de 652S is aanzienlijk meer bescheiden afgemeten maar als gevolg is het ook meer prutsen met kabels. De SB800 is een praktisch perfecte balans tussen koeling, geluidsproductie, en inbouwgemak maar je zou er eigenlijk een fan controller in/op willen hebben voor ultieme stilte. Geen van de drie is een slechte koop, laat ik dat voorop stellen. Het is jammer dat de H440 geen eATX kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14
Het moederbord dat je nu hebt gekozen, heeft als formaat CEB, dat betekent dus dat je nog maar keuze hebt uit 36 kasten totaal in de Pricewatch, van de 1772.

Waarom heb je dit specifieke bord nodig, van de 114 Socket 2011-3 zijn er 90 E-ATX of kleiner.

Wat zijn de eisen die je aan het bord stelt waardoor je bij dit bord uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

White Feather schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:15:
Wat zijn de eisen die je aan het bord stelt waardoor je bij dit bord uitkomt?
Waarom moet iemand zich hier altijd verantwoorden voor zijn keuzes :?

Ontopic / Kijk anders eens naar deze : http://tweakers.net/price...lack-pearl/specificaties/

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een barebone van Asus, dat is kast incl. moederbord en voeding en de rest kun je naar wens invullen.

Tegenwoordig maken de barebones van Asus gebruik van een externe voeding en is de voeding incl. lawaai verdwenen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:18
Hoholi schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 02:59:
[...]

Waarom moet iemand zich hier altijd verantwoorden voor zijn keuzes :?

Ontopic / Kijk anders eens naar deze : http://tweakers.net/price...lack-pearl/specificaties/
Omdat die kast geen CEB Formfactor ondersteunt. En het moederboard is 450 euro en beperkt zijn keuze erg. Dus is het geen rare vraag in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je maar één videokaart neemt, neem dan de Corsair RM550x als voeding, betere prestaties, goedkoper en een stuk stiller.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
rverboom schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:56:
Ik ben op zoek naar een nieuwe workstation.

Idee van de componenten:
Asus X99-E WS
Asus Radeon R9 390, 8GB, Strix
CoolerMaster V850 850W
Be Quiet! Dark Rock Pro 3
Intel Xeon E5-1650V3 3.5GHz,15MB,S2011-3
Crucial CT8G4RFS4213, 8GB DDR4 2133 MHz (x4)
Samsung 950 Pro 512GB, M.2

(of een HP Z440, wat ongeveer hetzelfde is)

Stabiliteit is belangrijk, vandaar ECC/REG ram.
Hij wordt niet overclocked.
Gebruik: VM, office werk, Adobe, Ocultus Rift.
...

Ik twijfel sterk over de keuze voor een kast.
Ik wil een stille kast, die op de grond komt te staan, ter vervanging van mijn Cooler Master Stacker.
Voldoende ruimte voor DVD schrijver en 4 HDD, 2 SSD.
Prijs is minder van belang, maar verlichting en ramen heb ik niets mee (hoewel het lampje aan de achterkant van de NZXT wel erg handig is).

...
Ik twijfel tussen de volgende kasten:

Cooler Master Silencio 652S
be quiet! Silent Base 800, Zwart
NZXT H630, E-ATX, Zwart

Ik denk dat alle kasten zullen voldoen aan mijn minimale eisen, maar kan moeilijk een keuze maken.
Geen enkele is een duidelijke winnaar, een (beter) alternatief zou ook welkom zijn.

Alvast bedankt voor jullie meedenken en advies.
Ik zie niet echt een reden om uberhaupt dat x99-ws bord te nemen? Waarom geld in bijv zo'n plx chip stoppen? En je bent dus veel lastiger uit qua behuizingen tenzij je gaat modden.

Scoor gewoon een asrock x99 bord, itt asus supporten zij Xeons en reg/ecc ram op "normale"plankjes zoals de

pricewatch: ASRock X99 Extreme6
Supports ECC*, RDIMM Memory (* ECC is supported with Intel® Xeon® processors)
bijv. Dan heb je gewoon ATX en ben je flexibeler.

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 30-04-2016 10:09 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

loki504 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:54:
[...]

Omdat die kast geen CEB Formfactor ondersteunt.
Dat past dus wel, zie bvb :

https://www.reddit.com/r/...n_these_cases_ssi_ceb_vs/

Hier zelfs iemand die een SSI EEB in deze kast heeft ingebouwd :
xigmatek elysium is a favorite among a lot of people here.

i personally have a Fractal Design XL R2, here is a pic of an SSI EEB in it:

http://i.imgur.com/7LAwA9M.jpg

you can see that it covers the cable routing holes, so i had to run the cables to the right there.
@ de rest : Het ging hier over de keuze van een case.

[ Voor 33% gewijzigd door Hoholi op 30-04-2016 11:15 ]

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:18
Oke raar dat ze het dan niet even in de spec stoppen. en ja het gaat hier om de keuze van een kast. Maar is het vreemd dat wij hem eventueel willen behoeden van miskopen? Ik zou juist blij zijn met feedback op mijn build ook al kom ik voor heel iets anders. Had mij in het leven heel wat ellende bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-10 12:51
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 07:05:
Koop een barebone van Asus, dat is kast incl. moederbord en voeding en de rest kun je naar wens invullen.

Tegenwoordig maken de barebones van Asus gebruik van een externe voeding en is de voeding incl. lawaai verdwenen.

Succes!
Wat is dit voor onzin. Barebones hebben vaak hele simpele moederbordes waar heel weinig tot niks mee gedaan kan worden. En tegenwoordig maken voedingen bijna geen lawaai meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor! Daar is er weer eentje! De orakel, die alle wijsheid in pacht heeft!
Zonder enige onderbouwing, zeggen dat ik onzin uit loop te kramen en gezien je mijn achtergrond helemaal niet kent.
Jaren doe ik al zaken met HP en ASUS en kan de Barebone krijgen met welk MB ze ook hebben.
Voor de consument zal het misschien anders zijn, maar dat weet ik niet en zal je dus niet zeggen dat je onzin uitkraamt!
Wat de voeding betreft, heb je helemaal gelijk. Bijna alles heeft nu een externe voeding!
De techniek staat niet stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14
E-ATX is de grote broer van ATX en als er in een kast E-ATX past, dan past ATX dus ook altijd.

CEB is blijkbaar een soort van tussenmaat tussen E-ATX en ATX. De i/o-poorten zijn gelijk, maar de plek van de processor op het bord wijkt af en sommige van de gaten kunnen afwijken.Daardoor kun je niet zeggen dat een CEB-bord altijd past in een kast die E-ATX aankan. Het zal in de praktijk vaak wel zo zijn, maar het kan dus zijn dat er het gat waardoor je makkelijk vanachter bij de processor kan (bijvoorbeeld om de koeler vast te zetten) op de verkeerde plek zit. Dan moet je dus eerst je bord in of uitbouwen als je er een koeler op zet waar je aan de achterkant iets moet vastzetten. Bovendien moet de fabrikant met de mogelijk afwijkende gaten rekening gehouden hebben.
The SSI CEB specification was derived from the EEB and ATX specifications. SSI CEB motherboards have the same IO connector area and many of the same motherboard mounting holes as ATX motherboards, although SSI CEB motherboards are larger in size than ATX motherboards and have different processor mounting holes.
Wikipedia: SSI CEB
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:10:
Ja hoor! Daar is er weer eentje! De orakel, die alle wijsheid in pacht heeft!
Zonder enige onderbouwing, zeggen dat ik onzin uit loop te kramen en gezien je mijn achtergrond helemaal niet kent.
@Hazimix, doe even chill. Je geeft niet aan dat het om professionele barebones gaat en geeft geen voorbeeld ervan. Je geeft zelf toch ook geen onderbouwing? Dan is het toch niet meer dan logisch dat daar een reactie op komt. De meeste mensen kennen toch alleen de consumenten-barebones? Kun je mij/ons meer uitleg geven over deze zakelijke barebones?

Het is overigens wat jammer dat de TS al 4 dagen niets van zich laat horen.

[ Voor 4% gewijzigd door White Feather op 01-05-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel chill.
Maar ik stel iets voor en zonder meer info te vragen, wordt ik meteen afgebrand en enkele beginnen meteen te beledigen, terwijl ik gewoon antwoord.

Dan reageer ik daar ook op en wat schets mijn verbazing.

Ik krijg net een pushbericht van een Mod. dat ik me moet gedragen, terwijl ik eerst met van alles of niets wordt uitgemaakt, zonder aanleiding en dan krijgen ze een reactie terug en dan hoor je ze niet mee.

En ik kan niet reageren op een pushbericht van de Mod, en dat vind ik een beetje erg jammer.

Of ik doe iets verkeerds\ om te kunnen beantwoorden.
Modbreak:Als je DirectMessages uit hebt staan kun je ze in je prefs aanzetten. Wil of kun je dat niet, dan kun je moderatoren altijd een email sturen. Hebben we allemaal in ons profiel staan. Hoe dan ook, geen reacties op moderaties in een topic. Hou het on-topic, vriendelijke en behulpzaam - of post niet :o

Want dit is te bizar voor woorden. De eerste keer dat ik mijn ervaring ook deel op dit forum en heb gelukkig ook veel positieve berichten en mensen kunnen helpen, maar ben geschrokken van de beledigingen aan mijn adres, na ik een normale reactie met eventuele oplossing heb gegeven.

Ik zit veel op fora van professionals in de IT, daar zoeken we samen naar een oplossing.
Blijkbaar zijn er hier mensen die het leuk vinden om je te beledigen!

Dan krijg je een reactie terug!
Modbreak:Zie alsjeblieft de PM die je gekregen hebt. De enige die hier structureel lomp aan het beledigen bent is jijzelf. Dan de vermoorde onschuld spelen getuigt minimaal van erg gebrekkige zelfkennis.

Het is NU afgelopen met dit soort post van je :o

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 01-05-2016 22:15 ]

Pagina: 1