Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

APC ES-550 zoemt, klikt en valt uit

Pagina: 1
Acties:

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:51
Na een aantal jaren van probleemloos gebruik begint de UPS ernstige kuren te vertonen.

- hard zoemend geluid
- continue schoor gepiep
- valt uit ( en daarmee ook alle apparatuur die op de UPS aangesloten is)

Het zou misschien de batterij kunnen zijn, maar het lijkt me niet normaal dat de UPS uitschakelt als de batterij niet meer goed zou zijn.

Dit heeft er inmiddels al meerdere malen voor gezorgt dat de daarop aangesloten NAS en IMac E.d. Spontaan zonder stroom komen te zitten.

Hetgene waar de UPS primair voor bedoelt is ( stroomuitval opvangen) is er nu dus juist de oorzaak van dat de aangesloten apparatuur spontaan uit valt. :(

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:04

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik heb precies het zelfde met mijn APC BACK-UPS ES 700. Heb er een voltage meter in gehad en hij geeft een voltage weer van 288v als hij op accu werkt (bij zelftest dus al)
En als ik er een lamp in doe voor spanning dan maakt hij er 277v en 255v. Doet die van jou dit ook?

En als ik hem warmer maak (door op de verwarming te zetten bijvoorbeeld) dan blijft hij aanstaan maar met foute voltages op batterij en op goede met AC power. Accu is volgens mij nog goed ook.

Vake bei te bange