Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zoek een?
Betaalbare autoradio.

Wat is je budget?
Rond de 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
radio te luisteren (DAB), muziek van iPhone afspelen (liefst zonder kabel, je weet immers maar nooit wat Apple gaat doen met de 3,5"jack), handfree mee te bellen, eventueel muziek vanaf usb stick afspelen

Wat heb je zelf al gevonden?
Zodra je kiest voor DAB+ dan vallen er al veel radio's af. Ik kwam de Pioneer DEH-A8700DAB en de JVC KD-DB95BT tegen en nog twee Kenwoods.

Welke vragen heb je hier nog over?
  • Hoe werkt het precies met DAB-anetennes? waarom zitten die er soms wel en soms niet bij?
  • Moet ik voor elke radio ook een stuurbedieningsmodule hebben?
  • Ervaring in bediening, vooral met koppelen (meerdere?) iPhones, muziek via bluetooth, enz
Ik heb weinig ervaring met autoradio's en de bediening ervan. Zeker als het aankomt op handfree bellen, het automatisch koppelen van iPhones en degelijke vind ik fijn als dit eenvoudig gebeurd: je bent immers aan het rijden.
Verder zijn andere op- en aanmerkingen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:24
Geen ervaring met deze specifieke Pioneer radio, maar mijn Pioneer autoradio verbind mijn iPhone netjes met Bluetooth als ik het contact aanzet. Muziek via Bluetooth werkt prima. Ik doe dit meestal via USB, dan laadt de telefoon gelijk op. De 3,5" jack gebruik ik hier dus niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40
Heb mijn iPhone ook gewoon met de USB / oplaadkabel verbonden die je erbij krijgt. Beter dan headphone / aux. Menig autoradio voor ca 100 euro heeft USB / Bluetooth / iPhone compatibiliteit.
Heb zelf geen bluetooth / dab+ en ook geen stuurbediening (simpel autootje). Vaak kun je wel herleiden of het mogelijk is aan de hand van even googlen naar auto type + stuurbediening en de info bij de radio.
Of een veel duurdere radio (200 euro) de meerprijs waard is, als de features overeenkomen, betwijfel ik. Denk dat je dan eerder aan de beperkingen van de speakers en demping / akoestiek komt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
nielsgaastra schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:15:
Geen ervaring met deze specifieke Pioneer radio, maar mijn Pioneer autoradio verbind mijn iPhone netjes met Bluetooth als ik het contact aanzet. Muziek via Bluetooth werkt prima. Ik doe dit meestal via USB, dan laadt de telefoon gelijk op. De 3,5" jack gebruik ik hier dus niet eens meer.
Via USB is inderdaad ook handig. Voordeel van bluetooth is natuurlijk wel de handfree optie met bellen.
VincentG schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:21:
Heb mijn iPhone ook gewoon met de USB / oplaadkabel verbonden die je erbij krijgt. Beter dan headphone / aux. Menig autoradio voor ca 100 euro heeft USB / Bluetooth / iPhone compatibiliteit.
Heb zelf geen bluetooth / dab+ en ook geen stuurbediening (simpel autootje). Vaak kun je wel herleiden of het mogelijk is aan de hand van even googlen naar auto type + stuurbediening en de info bij de radio.
Of een veel duurdere radio (200 euro) de meerprijs waard is, als de features overeenkomen, betwijfel ik. Denk dat je dan eerder aan de beperkingen van de speakers en demping / akoestiek komt.
De duurdere hebben DAB, en auto radio's met BT én DAB zijn er niet voor 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Zelf heb ik goede ervaringen met Alpine autoradio's. Dit is ook wel een bekend merk in de auto industrie. Maar helaas staat er maar 1 Alpine radio in de Pricewatch (welke geen DAB+ heeft).

Je kunt kijken naar de UTE-93DAB (http://www.alpine-electro...a-receiver-4660/ute-93dab). Als ik op deze google kom ik op prijzen net iets boven de 200 euro (niet goed gezocht).

edit:
Een iets duurdere variant maar met CD speler er in is de CDE-196DAB (http://www.alpine-electro...d-head-units19/cde-196dab). Deze is net iets onder de 300 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door The_Ghost16 op 28-04-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:24
iAmRenzo schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:53:
[...]
Via USB is inderdaad ook handig. Voordeel van bluetooth is natuurlijk wel de handfree optie met bellen.
Ook als ik muziek luister via USB is de telefoon met bluetooth verbonden, als ik wordt gebeld kan dit gewoon handsfree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Ik kan iig met je delen dat de pioneer 8700dab een hele fijne radio is. Pairen met een iPhone gaat snel en foutloos. Er zit echter geen DAB antenne bij, dus ik heb het niet getest tot nog toe.

soms bied coolblue hem aan met een originele pioneer dab antenne (a €50 euro) voor dezelfde prijs als normaal.

één is geen, twee is één

Pagina: 1