Windows10 start niet op, heeft AsusTPLloader.exe foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 06:19
Mensen, de laptop van mijn (digibeet) schoonzoon in het buitenland start niet meer op. Zoals vaak komt dat altijd op de meest verkeerde verkeerde momenten. Ze zitten midden in een verhuizing terug naar Nederland.

Wat gebeurd er: hij start zijn laptop op waarna het scherm groen knippert en komt dan met deze foutmelding. Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/foutmeldinglaptop2

Software: Windows 10
Hardware: Asus VivoBook S551LB-CJ046H

Wat heeft hij zelf geprobeerd?::
Op mijn aangeven veilige modes geprobeerd met F8, dit lukt hem niet.

Iemand enig idee hoe ik hem verder kan helpen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 3% gewijzigd door leonardus op 26-04-2016 10:22 . Reden: verbetering foto ]

Leonardus

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:18
En als je asus smart gestures verwijderd? Of opnieuw installeert?

De meeste mensen gebruiken dit programma toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Maarten, bedankt voor je snelle antwoord. Over 3 weken zijn ze pas in Nederland terug, nu nog op Aruba. De laptop start niet op, komt na een paar secondes groen beeldscherm (knippert) met de foutmelding zoals op het plaatje staat.

Leonardus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Asus heeft voor dit soort gevallen toch gewoon een recovery on board?

Hoe je daar komt bij deze laptop inkomt weet ik niet, zal misschien F9 zijn. Dan kom je in de windows setup.

[ Voor 154% gewijzigd door Reepje op 26-04-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Reepje, betekend dit waarschijnlijk dat hij al zijn instellingen en data kwijt is?. Dus factory default of is systeemherstel daarmee nog mogelijk?

Leonardus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Let wel op, alle files ben je dan kwijt.
alternatief, maak een win10 usb stick met de media creation tool, start daarmee op en kies voor repair, dan heb je wellicht je files nog.

Let verder ook op, de fout komt ergens vandaan. Een "simpele" repair kan dan werken, maar van korte duur zijn. Het advies is daarom, om na een sucesvolle repair alle documenten die belangrijk zijn veilig te stellen op de usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Reepje, zal dit vanmiddag proberen uit te leggen met een Facetime sessie. Het resultaat zal ik hier posten!. Tnks alvast iedereen voor het meedenken.

[ Voor 1% gewijzigd door leonardus op 26-04-2016 17:46 . Reden: tekstverbetering: taalfoutje ]

Leonardus

Pagina: 1