USB hubs werken slecht of niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb een MacBook Air uit 2013, laatste versie van OS X.

Ik heb een hub met 7 poorten nodig omdat ik zoveel devices heb. I.v.m. RSI heb ik een speciaal keyboard en een muis die alleen met USB worden geleverd.Ik heb een Time Machine schijfje, speakertjes, printer en div. test devices (iPhone, iPad).

Maar nou heb ik al twee hubs geprobeerd, en allebei werken ze shit. Problemen die ik heb: soms vallen devices meerdere malen per dag weg, soms werkt de hele hub niet als ik hem aansluit.

Beide hubs hebben een eigen voeding, dus daar ligt het niet aan. Eentje is USB 3, een goed beoordeelde TP-LINK UH700. Als ik in System Profiler kijk, wordt die USB 3 hub slechts herkend als een USB 2.

Ik heb nog een andere geprobeerd, een USB 2 hub van Trust, en die heeft ook al deze problemen

Eigenlijk zie ik alle problemen die bijv. hier ook gerapporteerd worden:
http://forums.macrumors.c...el-capitan.1903290/page-3

Iemand die dit herkend? Mogelijke oplossingen?

Beste antwoord (via cerberusss op 27-04-2016 22:30)

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
cerberusss schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:24:
[...]

o_O waarom een hub blijven verkopen die niet eens werkt met hun eigen spul? Dat is echt een misser, had ik niet verwacht.

Rest de vraag: wie weet een in Nederland verkrijgbare USB hub die gewoon werkt?
Sorry ik bedoelde daarmee dus de UH-700 niet die belkin. Die zal namelijk wel gewoon doen zeker voor die prijs mag dat wel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
Jaaaa jij ook al. In heb hier ook de TP-link uh700. Wat een klere ding.

Geprobeerd aan de mac mini 2012, MBA 2014, MBP 2012 retina en non retina, MBPr 2015 en bij allemaal niets.

Vervolgens apparaatje terug gebracht naar afuture. Zij hebben hem getest en werkte daar prima. Vervolgens macbook meegenomen daarheen en ding werkte weer prima.

Thuis aangekomen weer gezeik dat het soms even duurt met USB 3.0 HDD's.

Oftewel ook ik ben er klaar mee. De hub is technisch helemaal in orde maar heeft geen supportvoor macs. Afuture heeft em doorgemeten en hij geeft geen 5V terug over de USB bus. Dat wil macs ook nog wel eens killen. Ook die van mij gaat terug. Dan maar een el cheapo china hub die het wel doet (uit ervaring weet ik dat de meeste prima werken onder osx).

Het zit em echt in de hub zelf. Zonder periodieke dosis windows kapt deze er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Ugh, balen. Dus ik ben niet de enige...

Apple zelf heeft deze Belkin op de site staan:
http://www.apple.com/nl/s...oorts-usb-30-hub?fnode=58

Misschien dat ik er daar dan twee van koop :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
cerberusss schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:30:
Ugh, balen. Dus ik ben niet de enige...

Apple zelf heeft deze Belkin op de site staan:
http://www.apple.com/nl/s...oorts-usb-30-hub?fnode=58

Misschien dat ik er daar dan twee van koop :-(
Nope. Deze geeft vaker problemen. Is ook niet compatible met het alu keyboard zag ik al in de reviews hier.

Die belkin is voor mij geen optie, want hij is letterlijk 2 keer zo duur en heeft maar 4 poorten. Daarnaast had ik juist deze TP-link gekocht vanwege de design eigenschappen. Zwart, Vlak, 7 poorten, powered, en staat dus mooi op mn bureau waar hij opgeplakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
supersnathan94 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:52:
Nope. Deze geeft vaker problemen. Is ook niet compatible met het alu keyboard zag ik al in de reviews hier.

Die belkin is voor mij geen optie, want hij is letterlijk 2 keer zo duur en heeft maar 4 poorten
o_O waarom een hub blijven verkopen die niet eens werkt met hun eigen spul? Dat is echt een misser, had ik niet verwacht.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
cerberusss schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:24:
[...]

Sorry ik bedoelde daarmee dus de UH-700 niet die belkin. Die zal namelijk wel gewoon doen zeker voor die prijs mag dat wel.
Pagina: 1