Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverrot
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-01 17:57
Hallo, misschien een simpele vraag maar ik kom er werkelijk gewoon niet uit...
Ik wil graag een hotspot maken met mijn PC, maar de hotspot is gewoonweg niet zichtbaar.
Mijn PC heeft niet de functie om draadloze netwerken te ontvangen. Betekent dit dat hij deze ook niet kan uitzenden?

Ik heb een pricewatch: ASRock H81M-HDS moederbord. Is het noodzakelijk dat ik een netwerkkaart oid. koop, of is er softwarematig nog wat te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door markverrot op 25-04-2016 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Niet online
voor een wifi netwerk moet je wifi kunnen ontvangen en verzenden dus dan moet er een netwerkkaart er in.
http://tweakers.net/categ...sQXZaYo2QVrWRhZqgUW1tbCwA
lijstje met netwerkkaarten die in jouw systeem past

[ Voor 54% gewijzigd door 123lodewijk op 25-04-2016 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverrot
Ah bedankt!

En maakt het nog uit voor welke netwerkkaart ik ga? Ik heb niet echt hoge eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe niet.

Maar als jij al bedraad internet hebt (ik neem aan dat de PC met een UTP kabel verbonden is), waarom geen AP (Access Point) nemen? Eventueel met een 4 poort switch of eentje waarin deze is ingebouwd. Desnoods kan een WiFi router ook ingezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverrot
Ik heb inderdaad bedraad internet.
Begrijp ik het goed dat een access point een kastje is waar je je UTP kabel in kan steken, om vervolgens draadloos internet mee uit te zenden?

Ik heb dan toch de voorkeur aan internet gewoon naar de pc te laten lopen, en de pc een hotspot te laten uitzenden. Ik gebruik voornamelijk mijn pc voor internet, en ik geloof dat bedraad toch altijd iets sneller is als draadloos?

Ik heb een netwerkkaart uitgezocht. Is dit een goede keus: pricewatch: TP-Link TG-3269

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverrot
Oh ik zie net dat hij inderdaad niet het juiste slot heeft begrijp ik?
Dus ik denk dat ik voor deze ga: pricewatch: TP-Link TL-WN781N

[ Voor 26% gewijzigd door markverrot op 25-04-2016 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Koop op marktplaats een FritzBox voor €20/30 en stel deze in als IP Client mode.

De huidige kabel die nu naar je PC gaat gaat dan in de FritzBox, vanuit de FritzBox gaat er weer een kabel naar je PC. WiFi is prima van de FritzBox en je voorkomt dat je PC continue aan moet staan als je WiFi wilt hebben.

Bespaar jezelf een hoop moeite en gezeur, koop een AP/router ipv kaartje voor in je PC.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverrot
Klinkt ook als een handige oplossing. Ik heb alleen persoonlijk het liefst zo min mogelijk extra spullen op mijn bureau slingeren.

Ik vind het niet zozeer de moeite om de pc weer open te maken, ik moet toch weer eens een keertje wat stof gaan wegblazen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:53
Het gedoe is ook niet zozeer het openmaken van de pc, maar wel het configureren en in de lucht houden van de 'hotspot'. Een klein accesspoint of router kun je ook bij het begin van de kabel naar jouw pc plaatsen. Dan heb je geen kastje op het buro maar wel de voordelen van een wifi toegangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverrot
Ahzo. Ik heb via mijn laptop altijd een hotspot software programma gebruikt, en dit is ook gewoon makkelijk te gebruiken.

Inderdaad hoeft het ook niet op het bureau te staan nee.
Zo'n access point is wel wat handiger en flexibeler in gebruik idd, maar in mijn huidige situatie zie ik hier de voordelen niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:35

Nox

Noxiuz

Het is vele malen makkelijker. De software voor een hotspot maken is nogal vuil, ik weet niet wat voor aansluiting voor internet je hebt maar als er geen modem tussen zit heeft het hele netwerk vaak last van arp flooding door die software.

Doe niet eigenwijs, koop een simpele router.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 01:01
Optie 1: Hotspot via laptop = hakkiewakkie oplossing
Optie 2: AP = normale/degelijke oplossing.

Optie 1: veel gedoe
Optie 2: geen omkijken naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markverrot
Hmm, en het is niet veel duurder eigenlijk.
Ok, ik ben overtuigd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:13
Er zijn genoeg opties om een AP te kopen maar deze vind ik persoonlijk een goede bang-for-buck:
de KPN/Telfort Wifiversterker/AP

Doet 2,4 en 5 Ghz, kan je in principe instellen zoals je wilt en is out of the box al AP.
Er zitten ook nog eens 4 switchpoorten bij op dus je kan in totaal 4 apparaten bedraad erop aansluiten (uiteindelijk 5 poorten, 1=in[geel] en 4=uit[grijs])

Je hoeft geen klant te zijn bij telfort om dat ding te bestellen ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Pagina: 1