Upgraden of nieuwe laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Bibber
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-01-2025
Ik heb een Acer laptop die wat trager begint te worden. Het gaat om deze: pricewatch: Acer Aspire 5742-454G64MN

Nu wil ik graag weten of het zin heeft er een ssd in te zetten en te upgraden naar 8gb werkgeheugen. Een ssd van 240gb is ongeveer 85,- en het werkgeheugen 40,- (?) voor 4gb extra? Volgens mij is er nu 1 slot bezet en dus nog 1 vrij.

Wat vinden jullie, gaat het genoeg snelheidswinst opleveren om nog 2 a 3 jaar met de laptop te doen, of moet ik naar een nieuwe gaan kijken?

Alvast bedankt voor het advies.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
Zeker met een SSD zul je het ding weer prima kunnen gebruiken voor de dagelijkse taken.
4Gb extra kost 2 tientjes, maar is wellicht niet echt nodig.

Kijk ook even naar stof, vaak wordt de cpu te heet in (acer) laptops.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:07
Bouw de SSD in - dat heeft altijd zin. Het maakt niet zo zeer uit welke SSD je pakt, alles is een verbetering en zal daarna nog makkelijk een paar jaar meekunnen.
Geheugen bijprikken is vooral handig als je tegen de grenzen van je huidige geheugen aanloopt. Sowieso is het handig om te kijken wat je nu hebt... 1x 4gb of 2x 2gb.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

hangt er behoorlijk vanaf wat je gaat doen, maar even een schoonmaakbeurtje en SSD doet vaak wonderen. ik heb een Dell E5420 (met 2510M, de opvolger van jouw CPU), en die kan meer dan gewoon meekomen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger