Ik ben op zoek naar een goede oplossing voor het volgende. In mijn appartement is het internet centraal geregeld. Er komt een ethernet kabel binnen die verbonden zit aan een intern LAN voor het hele gebouw, waar dus ook alle buren aan zitten (tientallen appartementen). Er is in het gebouw één router met NAT die als gateway fungeert. Heel professioneel is het allemaal niet, want er lijkt niets geïsoleerd te zijn.
Ik wil graag mijn interne netwerk van de buren isoleren door middel van een firewall, zodat mijn buren niet mijn AppleTV etc kunnen zien (ik zie die van hen namelijk wel). Ik zoek dus eigenlijk een firewall om de volgende situatie ge realiseren:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb een tijdje een Apple AirPort Express gebruikt in router mode, maar die klaagt over double NAT.
Ik heb al wat gelezen over de mogelijkheden van dd-wrt en openwrt mbt VLANs en 1:1 NAT, maar daar kon ik nog niet veel wijs uit. Wat is de beste oplossing hiervoor?
Ik wil graag mijn interne netwerk van de buren isoleren door middel van een firewall, zodat mijn buren niet mijn AppleTV etc kunnen zien (ik zie die van hen namelijk wel). Ik zoek dus eigenlijk een firewall om de volgende situatie ge realiseren:
Client1---\ Buren
(firewall)--\-(gateway)---Internet
Client2---/
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb een tijdje een Apple AirPort Express gebruikt in router mode, maar die klaagt over double NAT.
Ik heb al wat gelezen over de mogelijkheden van dd-wrt en openwrt mbt VLANs en 1:1 NAT, maar daar kon ik nog niet veel wijs uit. Wat is de beste oplossing hiervoor?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©