Netwerkprinter niet zichtbaar in windows wel in webinterface

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01-2024
Mijn Samsung ML 2580 netwerkprinter kan ik niet via Windows installeren. Hij is niet zichtbaar via toevoegen printer (Apparaten en Printers). wel kan ik hem via de webinterface (ip-adres ingeven) bereiken.

...

Ik werk met Windows 10 en de printer heeft het al jaren goed gedaan.
...
Ik ben verhuisd en daardoor naar KPN overgestapt.De printer heeft een nieuw IP adres gekregen. Ik kon niet printen en het wijzigen van het IP-adres van de poort hielp niet. Door de printer te verwijderen en opnieuw te installeren kreeg ik het printen weer voor elkaar.. De volgende dag echter, kon ik niet printen en was de status: "off line". Daarna is het niet meer mogelijk geweest de printer te installeren.
Dit geldt voor alle computers in huis!
Ook heb ik het inmiddels met twee USB- kabels getest, ook dan wordt de printer niet gedetecteerd. Ik vraag me af: Bestaat er een mogelijkheid de printer te resetten of zo?

Met groet,
Ben

...

Beste antwoord (via bennauw op 25-04-2016 22:52)

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 22:06
Advanced printer setup -> choose device/printer to add to this PC

Als dat niet werkt..

Advanced printer setup -> The printer that I want isn't listed -> Add a printer tcp/ip -> vull even IP etc in...
browse naar divers, gebruik drivers van de printer -> next -> klaar :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
Advanced printer setup -> choose device/printer to add to this PC

Als dat niet werkt..

Advanced printer setup -> The printer that I want isn't listed -> Add a printer tcp/ip -> vull even IP etc in...
browse naar divers, gebruik drivers van de printer -> next -> klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennauw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01-2024
da_PSI
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik heb de Reset functie van de printer gevonden. Ik kan de printer alleen installeren zoals jij hebt beschreven.
In ieder geval bedankt.

Groet,
Ben

[ Voor 46% gewijzigd door bennauw op 25-04-2016 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klink als de printer krijgt een dynamisch IP adress van dag KPN doosje. Gebruik je een eigen router, of hangt alles op het bijgeleverde router / modem?

Hoe dan ook: met http://support-us.samsung...XAA&session_id=&from_osc= moet je hem een vast IP kunnen geve. Dan onthoudt de printer dat. DHCP doet meestal de rest voor je :)

Having said that: een eigen router met zelf de controle over je IP adressen is eigenlijk veel fijner en voorkomt dit soort problemen ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
The Eagle schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:46:
Klink als de printer krijgt een dynamisch IP adress van dag KPN doosje. Gebruik je een eigen router, of hangt alles op het bijgeleverde router / modem?

Hoe dan ook: met http://support-us.samsung...XAA&session_id=&from_osc= moet je hem een vast IP kunnen geve. Dan onthoudt de printer dat. DHCP doet meestal de rest voor je :)

Having said that: een eigen router met zelf de controle over je IP adressen is eigenlijk veel fijner en voorkomt dit soort problemen ook :)
Helaas was The Eagle sneller dan mij....

Klik hier voor een directe link naar de utility om het IP vast te zetten :)