Beamer (chinees) geeft alleen wit beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:14
Via Marktplaats heb ik een Chinese beamer gekocht met een defect, de beamer geeft alleen maar wit beeld, oftewel Lamp gaat aan maar daar buiten gebeurt er niks. Nu hoop ik deze te kunnen repareren en anders gaat de 100+W LED in mijn andere beamer waar de Lamp op kapot gaan staat. Hoe dan ook een projectje :9

Eerste poging reanimatie:
  • LCD ribbon cable opnieuw erin gezet
  • Rond LCD ribbon cable drukken
  • Voedingsspanning meten
    • 12V OK (Lichte rimpel)
    • 3.3V OK (Lichte rimpel)
  • Oscillator meten: 24Mhz OK
  • Text op PCB Gegoogled: Niks :(
  • Overige IC's uitgezocht
Hierna dus even de 12V van mijn labvoeding gepakt om te kijken of het LCD zonder de rimpel aan springt, maar helaas. Gezien er maar 1 grote chip is voor alles en deze wel reageert op de afstandsbediening lijkt hier alles goed te gaan (tenzij deze wacht op een extern signaal?).

Hoe kan ik hier mee verder, kan ik het LCD op een of andere manier testen?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/41640536/Tweaker%20Posts/Beamer/Text.jpg
Grote Foto's:Dropbox

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 10:52

auto660

1991 240 GL Brick

Hmm... Leuk project! Om wat voor een beamer gaat het? Bij mijn proscreen is het zo dat als ik een kabeltje van een van de lcd's los maak dat hij dan volledig beeld doorgeeft zeg maar. Die flatcable die je op de foto ziet onderaan ziet er ook wel half gescheurd uit zo.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
auto660 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:53:
Hmm... Leuk project! Om wat voor een beamer gaat het? Bij mijn proscreen is het zo dat als ik een kabeltje van een van de lcd's los maak dat hij dan volledig beeld doorgeeft zeg maar. Die flatcable die je op de foto ziet onderaan ziet er ook wel half gescheurd uit zo.
Dat hoort zo blijkbaar, midden is los van de twee zijkanten. Onderin zit er een klein scheurtje maar hier lopen geen banen over. Een typenummer is er niet, vermoedelijk gaat het om de "HD Dream".

Hopelijk een beetje zichtbaar op deze foto
Als ik het onderste nummer intyp kom ik wel op de website: Panelook.com maar helaas helpt een bugmenot account hier niet voor het downloaden van de Datasheet.

Edit:
Verder nog wat testjes met het LCD gedaan, wanneer deze aan gaat zie je wel dat het scherm 'oplicht', en dat er een paar zwarte balken overheen gaan:
Video (eerste 5 seconden zijn interresant, de rest probeer ik het apparaat weer uit te krijgen :X)

[ Voor 33% gewijzigd door StapelPanda op 26-04-2016 12:23 . Reden: panelook link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
Zit helaas nog geen leven in het apparaat :'(

Wel iets verder gekomen, het type (iig de pinout) lijkt veel op PM058OX1

Alle 'eenvoudige' LCD drivers zijn of LVDS (20 pin), alles met 60 pins is TTL. De MiniLVDS variant kan ik helaas nog nergens vinden.