Op dit moment heb ik de volgende onderdelen in mijn PC zitten:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn systeem gebruik ik voor alles. Werken, gamen maar vooral ook als mediaserver waar ik Plex draai. Op dit moment heb ik al soms problemen dat mijn cpu de filmpjes niet meer getranscoderd krijgt. Zeker als er ook nog wat anders op de achtergrond draait. Ook gebruik ik een hardeschijf als backup voor belangrijkere data. Mijn oude moederbord heeft kuren, USB 3.0 doet het niet. Verder heb ik niet genoeg aansluitingen voor de hardeschijf en de dvd-brander.
Het nieuwe systeem moet vooral een snellere cpu gaan krijgen en een moederbord met goede ondersteuning voor genoeg hardeschijven. Verder is genoeg opties voor fan-control een must. Ik heb nu een stille kast en wil mijn pc graag stil houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de upgrade heb ik ongeveer €700 klaar liggen nu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, alle SSD's en HHD's neem ik mee. Verder neem ik de kast, voeding en dvd-brander mee. Ook de videokaart gaat nog even mee. Deze wil ik uiteindelijk halverwege/einde van het jaar vervangen door een nieuwe Nvidia Pascal kaart om het af te maken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment heb ik de volgende lijst samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil uiteindelijk naar een Intel-Nvidia combinatie. Heb ik vroeger gehad, toen om budget redenen voor AMD gegaan. Werkt wel maar heb toch een voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet stil blijven.
Ga je overklokken?
Misschien, weet ik nog niet. Misschien alleen de videokaart, CPU lijkt me uiteindelijk snel genoeg voor het gene wat ik wil
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van de upgrade zo? Is het overkill misschien? Ik zat ook te twijfelen om toch voor een i5 te gaan. Maar juist voor het transcoden van filmpjes leek me dit wel handig. Zijn er nog alternatieve qua moederbord? Ik heb goede ervaringen met ASUS en vind hun software eigenlijk wel top.
Ook de vraag het het zit met geheugen. Kan ik met minder snelheid ook vooruit of zit er ijl in om meer snelheid te kopen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-4350 | € 133,18 | € 133,18 |
| 1 | ASRock 970 Extreme3 | € 79,33 | € 79,33 |
| 1 | Asus R9280X-DC2-3GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 3TB | € 91,95 | € 91,95 |
| 2 | WD Red WD30EFRX, 3TB | € 110,- | € 220,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 652S | € 94,95 | € 94,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 50,95 | € 50,95 |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 35,95 | € 71,90 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 630W CM | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Samsung 840 Pro 128GB | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 87,95 | € 87,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.033,53 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn systeem gebruik ik voor alles. Werken, gamen maar vooral ook als mediaserver waar ik Plex draai. Op dit moment heb ik al soms problemen dat mijn cpu de filmpjes niet meer getranscoderd krijgt. Zeker als er ook nog wat anders op de achtergrond draait. Ook gebruik ik een hardeschijf als backup voor belangrijkere data. Mijn oude moederbord heeft kuren, USB 3.0 doet het niet. Verder heb ik niet genoeg aansluitingen voor de hardeschijf en de dvd-brander.
Het nieuwe systeem moet vooral een snellere cpu gaan krijgen en een moederbord met goede ondersteuning voor genoeg hardeschijven. Verder is genoeg opties voor fan-control een must. Ik heb nu een stille kast en wil mijn pc graag stil houden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de upgrade heb ik ongeveer €700 klaar liggen nu.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, alle SSD's en HHD's neem ik mee. Verder neem ik de kast, voeding en dvd-brander mee. Ook de videokaart gaat nog even mee. Deze wil ik uiteindelijk halverwege/einde van het jaar vervangen door een nieuwe Nvidia Pascal kaart om het af te maken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op dit moment heb ik de volgende lijst samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 347,40 | € 347,40 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO | € 199,- | € 199,- |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 75,- | € 75,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 673,35 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil uiteindelijk naar een Intel-Nvidia combinatie. Heb ik vroeger gehad, toen om budget redenen voor AMD gegaan. Werkt wel maar heb toch een voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet stil blijven.
Ga je overklokken?
Misschien, weet ik nog niet. Misschien alleen de videokaart, CPU lijkt me uiteindelijk snel genoeg voor het gene wat ik wil
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van de upgrade zo? Is het overkill misschien? Ik zat ook te twijfelen om toch voor een i5 te gaan. Maar juist voor het transcoden van filmpjes leek me dit wel handig. Zijn er nog alternatieve qua moederbord? Ik heb goede ervaringen met ASUS en vind hun software eigenlijk wel top.
Ook de vraag het het zit met geheugen. Kan ik met minder snelheid ook vooruit of zit er ijl in om meer snelheid te kopen?