Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraagHoe kan het zij dat Mijn pc herstart na 3 seconden . Ik druk op de powerknop hij lijkt op te starten en reboot en loopt gewoon door.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus P8Z77V LE PLUS
I5 2320.
2 X4 gb Crucial Balistix
Radeon HD6870..
1 ssd en 1 Hd
Voeding Seasonic 520 watt modulair

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Laatste Bios erop
Ram in verschillende sloten geprobeert en andere ram
Andere voeding
Cpu er op nieuw in gedaan en verse koelpasta
...

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 20:12 . Reden: Incompleet ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
oke.
wat moeten wij hiermee? :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk vraagstelling nu wel goed.geformuleerd. Ik wil de PC aanzetten , hij lijkt op te starten, schakelt zichzelf uit en start dan normaal op en loopt als een zonnetje..

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Misschien proberen met een oplossing te komen i.p.v. zo'n nutteloze reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:14:
Hopelijk vraagstelling nu wel goed.geformuleerd. Ik wil de PC aanzetten , hij lijkt op te starten, schakelt zichzelf uit en start dan normaal op en loopt als een zonnetje..
Dat is normaal bij het opstarten na het instellen van een overklok en dergelijke aanpassingen aan bus snelheden/CPU features. Maar dat hoort maar eenmalig te zijn.
Ik zou even een nieuw batterijtje proberen. Kan nooit kwaad om een voorraadje te hebben.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 21:39
Lijkt of de bios een nieuw stukje hardware herkent waardoor hij reboot.
Geen overklok? nette temps? geen los contactje?

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de bios alleen de optimized defaults geladen en me nog niet eens met overklokken bezig gehouden dus dat is volgens mij niet het probleem, Temps zijn netjes zo rond de 30 35 graden. Bios baterijtje nog niet geprobeerd zal morgen eens een nieuw halen. De pc blijft wel normaal draaien maar wil dit opstart probleem uit de weg hebben
. Als ik in advanced mode de bios in ga geeft de bios geen ME version,CPU speed en memory speed aan

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Volgende stap na de batterij is alles uitschakelen van je bord wat je niet nodig hebt, zoals extra sata controllers, poorten die geen functie hebben zoals FireWire, COM, parallel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net alle niet gebruikte hardware uitgeschakeld maar geen verandering. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:25

D4NG3R

kiwi

:)

thomas1907 schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:35:
[...]

Daarvoor mag de TS zelf eerst met wat meer inzet komen, het is hier geen helpdesk. :w

Begin maar eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, daarmee zou je al moeten kunnen uitsluiten welk(e) component(en) het veroorzaakt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robogeeka
thomas1907 schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:35:
[...]

Als je er eerder buj was geweest zag je dat zijn topic leeg stond en zijn vraag genoeg vond als forumtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:06:
[...]

Daarvoor mag de TS zelf eerst met wat meer inzet komen, het is hier geen helpdesk. :w

Begin maar eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, daarmee zou je al moeten kunnen uitsluiten welk(e) component(en) het veroorzaakt.
De procedure heb ik meerdere malen doorlopen maar gaf geen oplossing. Daarnaast heb ik verschillende fora ronfgekeken (tweakers net is niet de enigste site) of iemand ditzelfde probleem had. . Het is de eerste keer dat ik hier een vraag stel en draai echt wel wat jaartjes mee en heb wel meer als een systeem gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robogeeka schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:07:
[...]

Als je er eerder buj was geweest zag je dat zijn topic leeg stond en zijn vraag genoeg vond als forumtopic ;)
Ik had en fout gemaaakt en was dit gelijk bezig te herstellen. Jij was me voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:24:
[...]

Ik had en fout gemaaakt en was dit gelijk bezig te herstellen. Jij was me voor.
Niets op aan te merken ook, nette post nu ;)

Verder kan ik hier niet veel inbrengen. Behalve dat dit probleem kan voorkomen bij een foutief stickje ram. Het stickje ram hoeft hiervoor niet helemaal stuk te zijn. Heb je de sticks al los van elkaar geprobeert en in verschillende sloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelfs verschillende ram modules geprobeerd maar niets helptOok met Kingston geheugen heb ik het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
heel stom gedacht misschien, maar heb je ook de powerbutton getest? Mogelijk blijft deze enigszins hangen...

wat minder stom gedacht: Heeft de pc wel goed gewerkt? of is dit nieuw(bouw) en is dit probleem er al vanaf het begin? (zie dat het moederbord al enige tijd uit de pricewatch verdwenen is.. Ga er dan vanuit dat de bios batterij leeg is. (zeker als je de stroom helemaal van de computer haalt na afsluiten..))

[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 25-04-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de kast (Lian Li) die ik gebruik heb ik eerst een ander systeem gehad en dat starte normaal op dus daar kan het niet aan liggen.
Daarnaast is het niet echt nieuwbouw , ik heb deze pc samengesteld uit componenten die na upgrade over waren . Met andere woorden alle onderdelen hebben al eens gewerkt in een andere samenstelling.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:50:
Daarnaast is het niet echt nieuwbouw , ik heb deze pc samengesteld uit componenten die na upgrade over waren . Met andere woorden alle onderdelen hebben al eens gewerkt in een andere samenstelling.
Hebben ze in deze samenstelling wel goed gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zich draait het systeem prima zelfs Furmark en Heaven Benchmark draaien goed.(meerdere runs van een paar uur)
Onder windows 7 een prestatie score van 7,5 dus eigenlijk best wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Windows Experience Index is geen benchmark. Kan je niets aan ontlenen. Is voor pochende jochies die geen verstand hebben van hardware :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Dit soort 'geintjes' komen vaak vanuit het RAM geheugen.
Metname bij de zogenaamde overklok modules, die willen nog wel eens problemen geven met hun settings (BIOS laadt settings > niet stabiel > PC reset en gaat naar fail-safe settings > wel stabiel > PC start door).

Bij sommige moederborden krijg je dan ook zo'n 'overclock failed' melding , "Ja maar ik heb niks overgeklokt!" dat zal, maar die melding is dan generiek (fabrikant gaat er vanuit dat het alleen mis gaat bij overklokken, terwijl dat lang niet altijd zo is).

Bij oudere moederborden zonder dat soort features kreeg je vaak foutcodes (via piepjes), een blanco scherm, of je moest eerst weer een CMOS reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 07:59:
Windows Experience Index is geen benchmark. Kan je niets aan ontlenen. Is voor pochende jochies die geen verstand hebben van hardware :P
Lol , laat dit "Jochie"dan 53 zijn en ik weet dat het een indicatie is en qua hardware ben ik niet echt noob. Mijn eerste pc was een 286 die ik dezelfde avond uit elkaar haalde om te kijken hoe het eruit zag. Die draaide toen meen ik op 8 Mhz. en had jaja 8 Mb Ram. >:)
De andere 2 benchmarks draaien redelijk soepel al kan ik nu geen excacte cijfers geven qua framerates ed.
Ik laat vannacht memtest eroverheen gaan en dan zien of daar iets uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:49:
Dit soort 'geintjes' komen vaak vanuit het RAM geheugen.
Metname bij de zogenaamde overklok modules, die willen nog wel eens problemen geven met hun settings (BIOS laadt settings > niet stabiel > PC reset en gaat naar fail-safe settings > wel stabiel > PC start door).

Bij sommige moederborden krijg je dan ook zo'n 'overclock failed' melding , "Ja maar ik heb niks overgeklokt!" dat zal, maar die melding is dan generiek (fabrikant gaat er vanuit dat het alleen mis gaat bij overklokken, terwijl dat lang niet altijd zo is).

Bij oudere moederborden zonder dat soort features kreeg je vaak foutcodes (via piepjes), een blanco scherm, of je moest eerst weer een CMOS reset doen.
Ik heb er ook standaard Kingston geheugen in gehad maar ook die modules gaven hetzelfde resultaat. Ik kan desnoods vanavond mijn Corsair geheugen eens uitproberen aangezien ik toch een bios baterij ga vervangen en nog eens checken of er echt niets los zit.
Ik heb meerdere machines draaien en altijd wel reserve onderdelen liggen dus uitwissellen is dan wel makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 11:32
Heb precies hetzelfde moederbord in een andere PC en dezelfde problemen gehad, BIOS batterij zat er 4 jaar in, vervangen en opgelost..hopelijk werkt het bij jou ook..Zoekt je wezenloos terwijl het eigenlijk iets simpels was waar je al snel overheen kijkt of niet aan denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben even bezig geweest met het bord. De batterij vervangen en 4 andere ram modules erin gedaan, Probleempje blijft bestaan.Default bios laten laden en vannacht maar eens een Ram test doen. Het word denk ik een projectje voor een regenachtige dag. En hopelijk is dat niet morgen. Zometeen maar eens een andere videokaart gaan proberen, who knows t kan zijn dat het systeem net iets teveel spanning vraagt bij opstarten wat mij onwaarschijnlijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 11:32
Andere BIOS versie proberen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

Vroeger ook wel eens gehad, dit bleek gewoon een functie van het betreffende moederbord te zijn.
It's not a bug, it's a feature.

Toevallig was dat een moederbord die qua chipset en naamgeving sterk op de jouwe leek ook nog eens.

[ Voor 27% gewijzigd door Zorian op 27-04-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:04
Zorian schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:16:
Vroeger ook wel eens gehad, dit bleek gewoon een functie van het betreffende moederbord te zijn.
It's not a bug, it's a feature.

Toevallig was dat een moederbord die qua chipset en naamgeving sterk op de jouwe leek ook nog eens.
Ja klopt, maar dat deed hij alleen 1 keer herstaren als de 230v kabel of voeding helemaal uitgeschakeld wordt of een bios reset, maar daarna nooit weer,
ik denk ook de batterij, of hij reset steeds.(ligt er een kabel op je resetknop te drukken missc)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 09-09 21:01

Zorian

What the fox?

mell33 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:26:
[...]

Ja klopt, maar dat deed hij alleen 1 keer herstaren als de 230v kabel of voeding helemaal uitgeschakeld wordt of een bios reset, maar daarna nooit weer,
ik denk ook de batterij, of hij reset steeds.(ligt er een kabel op je resetknop te drukken missc)
Als dat laatste zo zou wezen, dan lijkt het mij aannemelijk dat het probleem doorgaat na het booten en niet steevast eenmalig na een boot.
Ik weet niet meer zeker of die opties al bij de Z77 chipset zaten, maar probeer eens de volgende opties aan/uit te zetten en daarmee te spelen (indien present):

-Fast Boot
-UEFI Mode
-CSM (Compatibility Support Module)
-Legacy USB (xHCI etc)
-USB Initialization

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag weinig tijd gehad om te testen maar geheugentest is goed gegaan, ach ja de machine draait wel door. De reset button sluit ik uit anders zou die het contstant moeten doen, de bios opties zal ik eens uit gaaan proberen.Al wel een paar mogelijkheden uitgetest maar niet alle. Op CSM disabled start hij niet door dus misschien in die hoek zoeken. :?
Misschien ook eens stoeien met de usb instellingen. Want als het bord draait draait doet het wat het moet doen zonder vage meldingen etc.
Het zou zonde zijn om het bord weg te doen ;w alleen vanwege dit ene bugje en de overige spullen op een H61 bord ( van MSI) te zetten. :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 18:49 ]

Pagina: 1