Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Topicstarter
Volgens mij zijn van het volgende DDR4 geheugen van GSkill pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVK de heat spreaders te groot om nog als low-profile geheugen te kwalificeren.

Kan ik met dit geheugen dan in conflict komen met de Noctua NH-U14S CPU-koeler die ik wil gebruiken (pricewatch: Noctua NH-U14S) ?

Te gebruiken hardware:
De GSkill modules (2x 8GB) zijn QVL goedgekeurd voor het volgende mATX-moederbord van Asus, de Maximus VIII Gene (pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII GENE). De processor zal waarschijnlijk een Skylake i7 6700K worden. Het mobo wordt verticaal geinstalleerd in een Raijintek Styx mATX behuizing.

Wat ik al gevonden heb:
Op de Noctua compatibility lijst staat bij de combinatie van het genoemde Asus moederbord in combinatie met de NH-U14S koeler een blauw kruisje voorzien van het volgende commentaar:

(Socket LGA1151): In vertical orientation, the cooler is extending over the first PCI-E x16 slot, so please use the other available PCI-E slot(s) for your video card(s) or turn the cooler by 90°.

Eerder stond ook nog iets algemeens:
With its 52mm slim design tailor-made for LGA2011, the NH-U14S will not overhang the RAM slots on this platform, thus guaranteeing full compatibility with tall memory modules. On some LGA115x and AMD motherboards, the front fan may overhang the first RAM slot, so standard height RAM (up to 32mm) should be chosen when using the first slot.

http://noctua.at/en/products/cpu-cooler-retail/nh-u14s/comp

Volgens de GSkill website (http://www.gskill.com/en/faq/DRAM_Memory) is V-serie Ripjaws geheugen 42mm hoog en dus te hoog voor het eerste slot. Het mobo heeft in totaal vier slots, dus kan ik dit geheugen dan zonder verdere problemen op slot 3 en 4 klikken? Of heeft het niet gebruiken van slot 1 (en 2) nog verdere consequenties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Als het goed is zitten jouw modules in slot 2-4, voor betere dual channel compatibility? Kan zijn dat ik dit fout heb gelezen. Check je manual daarvoor even ;) anders zou je de heat spreaders eraf kunnen halen. Dat is wat ik met mijn ram heb gedaan.