Toon posts:

Intel VX?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een servertje staan met een intel VX chipset erop nu wil ik er een snellere proc in drukken iets van 200 Mhz (er zit nu een 75 in). Kan dit? Zou er op dit bord ook een pentium 233 met MMX kunnen. Alvast bedankt.

Mzzl`s,
Marco

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Heb zelf in mijn vorige pc ok een VX mobo gehad met een Cyrix 166MX ( :( :( )
maar er kon maximaal een 233Mhz cpu in en ik kon een FSB van maximaal 75Mhz :) maar ja cyrix zal 66.1 nog niet eens trekken.

Eppie

Verwijderd

Topicstarter
Maar doet dat die ook MMX, dus de pentium 233 MXX?

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb ook een pentium 75(i van escom) weet trouwens niet welke chipset, maar een 233 trekte ie niet.

Verwijderd

Ik heb hier nog een Gateway PC staan van eind 1996, met Intel 430VX mobo en P166 (geen mmx). Volgens m'n boekje kan daar maximaal een P200 in. Heb m'n P166 nu op 200 mhz draaien door het wijzigen van de multiplierswitch (2,5 => 3). Geen probleem. Of het mobo onofficieel meer ondersteunt weet ik niet, maar op de Intel site stond ook niets over snellere cpu's hiervoor, als ik het me goed herinner.

Verwijderd

als je het merk en type van het moederbord weet, dan kunnen we je misschien verder helpen
ik had vroeger een gigabyte 586vx moederbord en daar kon maximaal een 233mmx op (3.5x66)

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik geloof dat als je Mobo Dual voltage (VRE) onder steunt dan ondersteunt hij ook MMX CPU's. Een 'gewone' pentium classic heeft single voltage en een MMX heeft vcore en oi voltage en die zijn allerbij anders. Mischien dat je daar iets over op je mobo/handleiding kunt vinden.

Eppie

Verwijderd

Ik heb ook een oude PC met een VX moederbord, daar zit een P233 MMX in. Dat is wel gelijk het maximum van dit moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen voor jullie snelle reply`s.

Ik heb nu wat geregeld via vraag & aanbod op tweakers.net

Groeten,
Marco
Pagina: 1