Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik ben namelijk sinds gisteren in bezit van een tweede GTX970 omdat een vriend van mij hem uitzonderlijk goedkoop verkocht, maar jammer genoeg heeft mijn voeding geen tweede aansluiting om deze op aan te sluiten...

Ik zit hier nu dus met een GTX970 op overschot en dacht er aan om mijn voeding te upgraden... Maar ik was niet echt een grote fan van SLI en dus twijfel nu ook of ik dit zou doen.
Ik zou graag wel meer kracht hebben want op 1440p heb ik soms wel het gevoel dat ik wat te weinig heb.

Nu dacht ik er aan: ik kan ook altijd mijn 2 GTX970's nu verkopen en een nieuwe kaart kopen OF eventueel zelfs wachten op Pascal.
OF zoals ik zei mijn voeding upgraden.

Wat zouden jullie doen? Ik heb echt advies nodig want ik heb geen flauw idee wat het slimste zou zijn |:(

Alvast bedankt!
Benjamin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Het ligt er natuurlijk aan hoeveel sneller Pascal zal zijn tov. de oudere generatie. Als we een redelijke prestatiewinst zien zou ik zeggen: verkoop je 970's.

SLI brengt zijn eigen problemen mee en de games die het fatsoenlijk ondersteunen worden steeds schaarser.

Je zult dan wel nog even moeten wachten tot de launch (medio juni) en de bijbehorende benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou wachten met verkopen en straks beiden verkopen als SLI set, zodat je kan upgraden naar Pascal. :)

Enneh, verkoopte? Rly?

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 25-04-2016 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:09:
Ik zou wachten met verkopen en straks beiden verkopen als SLI set, zodat je kan upgraden naar Pascal. :)

Enneh, verkoopte? Rly?
Oeps :+

Maar als ik te lang wacht, zullen de prijzen ook massaal dalen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op de tweede hands markt dalen de prijzen dan sowieso. Maar ja, zonder beeld komen te zitten is dan ook lastig, of je moet gedurende een paar maanden met onboard GPU af kunnen, als je nú zou verkopen tenminste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:19:
Op de tweede hands markt dalen de prijzen dan sowieso. Maar ja, zonder beeld komen te zitten is dan ook lastig, of je moet gedurende een paar maanden met onboard GPU af kunnen, als je nú zou verkopen tenminste. ;)
De iGPU van mijn 6700K zal CS:GO wel aan kunnen zeker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 21:17
Ik wil hem anders wel gratis overnemen :P

Maar nee, de iGPU zal CS:GO wel aankunnen, verwacht denk ik niet alles op ultra te kunnen zetten maar het moet wel lukken om het gewoon te kunnen spelen. Als de nieuwe GPU's uitkomen zullen de prijzen van de huidige kaarten natuurlijk wel dalen en je zou dus nu beide kaarden kunnen verkopen.
Als je wacht zal je waarschijnlijk wel nog gewoon genoeg geld krijgen om een krachtige enkele kaart te kopen want het zal nu niet zo zijn dat de prijzen ineens halveren of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Miyazono op 25-04-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Miyazono schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:25:
Ik wil hem anders wel gratis overnemen :P

Maar nee, de iGPU zal CS:GO wel aankunnen, verwacht denk ik niet alles op ultra te kunnen zetten maar het moet wel lukken om het gewoon te kunnen spelen. Als de nieuwe GPU's uitkomen zullen de prijzen van de huidige kaarten natuurlijk wel dalen en je zou dus nu beide kaarden kunnen verkopen.
Als je wacht zal je waarschijnlijk wel nog gewoon genoeg geld krijgen om een krachtige enkele kaart te kopen want het zal nu niet zo zijn dat de prijzen ineens halveren of zo.
Hm, struggles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, maar je wist al dat je voeding niet genoeg aansluitingen zou hebben:
Is één 550W voeding genoeg voor GTX 970 SLI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
ColinZ schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:06:
SLI brengt zijn eigen problemen mee en de games die het fatsoenlijk ondersteunen worden steeds schaarser.
Hoe kom je daarbij, SLI (en CF) draaien steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:45:
Hmm, maar je wist al dat je voeding niet genoeg aansluitingen zou hebben:
Is één 550W voeding genoeg voor GTX 970 SLI?
Correct, dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja ik dacht het dat het misschien handig was om eerst te bedenken of je wel überhaupt wel SLI wilt gaan draaien voordat je een tweede 970 koopt. De topic start kwam een beetje over alsof je van te voren niet wist dat je voeding aansluitingen te kort zou komen, maar goed daar had ik het dus mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 22:35:
[...]

Nou ja ik dacht het dat het misschien handig was om eerst te bedenken of je wel überhaupt wel SLI wilt gaan draaien voordat je een tweede 970 koopt. De topic start kwam een beetje over alsof je van te voren niet wist dat je voeding aansluitingen te kort zou komen, maar goed daar had ik het dus mis.
Zou jij een 970 laten liggen voor 100 euro? :+

Voor ik het vorige topic maakte wist ik het niet, nee, maar met die kennis heb ik dus dit topic opgestart.
Pagina: 1