Beste Tweakers,
Ik heb een vraag over de voeding. Ik wil momenteel een GTX 970 100ME overkopen en dan aansluiten op mijn PC. Ik heb een voeding die 350 Watt levert, maar de aanbevolen voeding voor de GPU is 400 Watt. De GPU zelf neemt volgens de specificaties ongeveer 145 Watt in beslag.
Wat aanbevolen is hoeft uiteraard niet, maar daarvoor is het wel handig om te weten hoeveel wat mijn systeem nu gebruikt. Weet iemand of er een programma is waar ik kan zien hoeveel Watt mijn PC gebruikt? Of is dat enigszins af te leiden door naar mijn onderdelen te kijken?
De specificaties van mijn PC zijn:
CPU: Intel® Core™ i5-6400 processor 2,7 Ghz
Besturingssysteem: Windows 10 Home
Moederboard: MICRO-ATX (form factor) met LGA 1151 socket
RAMGeheugen: 8GB
Geheugentype: DDR3 1600 MHz
SSD capaciteit: 128GB
Harde schijf capaciteit: 2.000GB
GPU: NVIDIA® GeForce® GTX 750Ti-videokaart met 2 GB DDR5 videogeheugen
Optische stations: Dual Layer CD/DVD-ReWriter
Geluid: High Definition Audio (6-kanaals)
Overige:
Intel® H110 Chipset
Ik heb een vraag over de voeding. Ik wil momenteel een GTX 970 100ME overkopen en dan aansluiten op mijn PC. Ik heb een voeding die 350 Watt levert, maar de aanbevolen voeding voor de GPU is 400 Watt. De GPU zelf neemt volgens de specificaties ongeveer 145 Watt in beslag.
Wat aanbevolen is hoeft uiteraard niet, maar daarvoor is het wel handig om te weten hoeveel wat mijn systeem nu gebruikt. Weet iemand of er een programma is waar ik kan zien hoeveel Watt mijn PC gebruikt? Of is dat enigszins af te leiden door naar mijn onderdelen te kijken?
De specificaties van mijn PC zijn:
CPU: Intel® Core™ i5-6400 processor 2,7 Ghz
Besturingssysteem: Windows 10 Home
Moederboard: MICRO-ATX (form factor) met LGA 1151 socket
RAMGeheugen: 8GB
Geheugentype: DDR3 1600 MHz
SSD capaciteit: 128GB
Harde schijf capaciteit: 2.000GB
GPU: NVIDIA® GeForce® GTX 750Ti-videokaart met 2 GB DDR5 videogeheugen
Optische stations: Dual Layer CD/DVD-ReWriter
Geluid: High Definition Audio (6-kanaals)
Overige:
Intel® H110 Chipset
[ Voor 21% gewijzigd door Quanfa op 25-04-2016 17:27 ]