Toon posts:

Migratie van hosting firma wat te doen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Een klant van mij, waar ik een website voor heb gemaakt, vroeg me om een nieuwe hosting firma te zoeken en dat heb ik dan ook gedaan.

De klant heeft het beheer van het domeinnaam zelf in handen ( ik kan en mag daar niks aan wijzigen ). Nu vroeg hij mij om de gegevens door te sturen zodat hij de hosting kan aan passen bij de registrar, maar als ik hem de nameserver adressen doorgeef, wat ik in het verleden nog heb gedaan bij andere klanten, dan zegt hij mij dat hij dit niet mag aanpassen omdat zijn intern netwerk volledig zou uitvallen, hij gebruikt dit domein ook intern. Hij vraagt me het IP-adres van de hosting, maar voor ik dit geef wil ik toch even navragen of dit wel klopt wat hij beweert, misschien kan ik hem alsnog gerust stellen.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 22:44
Een domein kun je natuurlijk ook gebruiken voor mail of andere services, blijkbaar heeft je klant dus al een nameserver draaien voor dat doel (of zelfs in eigen beheer).

Dan is het logisch dat men enkel het strikt noodzakelijk wijzigt (een extra A/AAAA-record toevoegen voor de website), in plaats van de nameservers wijzigen - anders dien je alle bestaande records ook te migreren naar de nieuwe nameserver.

[ Voor 81% gewijzigd door Thralas op 25-04-2016 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:02:
Dan is het logisch dat men enkel het strikt noodzakelijk wijzigt (een extra A/AAAA-record toevoegen voor de website), in plaats van de nameservers wijzigen - anders dien je alle bestaande records ook te migreren naar de nieuwe nameserver.
Dus ik geef hem gewoon het IP-adres door zodat hij de nameservers niet hoeft aan te passen? Kan het wanneer ik surf naar dit IP-adres dat ik de website wel niet te zien krijg?

Laatste bijkomende vraag, Wanneer naar die hosting reeds een domeinnaam gelinked staat (was verplicht om ook een domein te registreren zodat ik kan inloggen op de hosting), kunnen zij dan nog aan extra A record aanmaken bij hun domein registrar die linked naar ditzelfde IP-adres? Ben ik dan nog steeds verplicht om een geparkeerd domein aan te maken voor hun domein?

Thx, groet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2016 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwFan
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:35
Vaak werkt surfen naar een ip record niet. Zeker bij shared hosting draaien vele websites op één server met één ip adres. De koppeling met de juiste website gebeurd dan op basis van de domeinnaam in de header van je browserrequest. Het domein zal dus gekoppeld moeten worden aan het hostingpakket wat je afneemt. Dat zal waarschijnlijk door je nieuwe hostingprovider gedaan moeten worden.

Meerdere domeinen die met een a record naar het zelfde ip nummer verwijzen is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, je moet de nameservers niet gebruiken, die zijn voor DNS servers, niet voor DNS records.