Verzekeraar voor veldapparatuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjigy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:19
Introductie:
Ik ga een aantal korte onderzoeken uitvoeren met apparatuur die hier op de universiteit aanwezig is. Deze apparatuur is echter door een van de docenten als prive persoon gekocht, dus niet via de uni. Hij was bereid om hier geen verzekering voor af te sluiten aangezien het zijn eigen project was. Nu wil ik met de sensoren aan de slag (ze doen er niks meer mee, project is voorbij) maar hij weigert het spul uit te lenen tenzij het verzekerd is. De verzekeraar die het instituut nu heeft kan/wil het niet toevoegen aan de polis waardoor er dus een aparte verzekering moet komen alleen voor de apparatuur. Er lijken alleen geen verzekeraars te zijn die het spul (los) willen verzekeren. Vaak blijft het bij algemene elektronica als laptops, telefoons, gps enzovoorts, of verzekeren ze alleen het transport van het materiaal en niet het daadwerkelijk gebruik in het veld. Aangezien het hier om veldapparatuur gaat met een hele mooie stevige draagkoffer er omheen is dat niet helemaal wat ik zoek :p.
Het gaat om verschillende sensoren van Bartington Instruments om de magnetic susceptibility van bodems te meten. Dit wordt gebruikt voor archeologie, bodemstudies, milieu onderzoek en dergelijke. De totale waarde van de apparatuur zoals die er ligt is ongeveer €12.000.

De Vraag
Weet iemand een verzekeraar die een losse verzekering aanbied waarin het gebruik van veldapparatuur is gedekt?

Alle ideeën, tips, aanbevelingen, informatie, vragen, mijmeringen, opmerkingen zijn welkom.

Mocht dit niet het goede forumdeel zijn, verplaats het aub naar het correcte deel.

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit hoort inderdaad niet in W&L. Schopje naar Algemene Zaken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sjigy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 09:19
Ah, toch verkeerd gegokt. Merci in ieder geval.