Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Managed Content filter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-11 09:29
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een goed beheerbare contentfilter, voor meerdere locaties.

Situatie:
Wij zijn een scholengemeenschap met een hoofdkantoor en meerdere kleine locaties. Op al die locaties kunnen kinderen bieden we kinderen toegang tot de pc aan. Kinderen werken op win 7standaard accounts.

Momenteel gebruiken we firewalls op de vestigingen die met een VPN verbonden zijn met het hoofdkantoor. In de firewalls zitten content filters, maar het support op en levering van de content filters gaan verlopen.

Wat ik zoek is een content filter, het liefst als software te installeren op elke client. Het filter moet te managen zijn. Dat wil zeggen, het liefst wil ik er online bij kunnen om bv uitzonderingen, of juist blokkeringen toe te voegen, en dat dit dan over alle vestigingen toegepast wordt. Dus bv software met een inlog die gebruikt kan worden op alle vestigingen.
Reden dat ik software wil, is dat we over een tijdje gaan kijken naar een anders merk firewall, en ik de content filtering gewoon mee wil nemen, onafhankelijk van het type firwall.

Hebben jullie een suggestie? Ik las over Blue Coat filtering maar heb er zelf geen ervaring mee. De gratis variant is K9-web filtering. Los hiervan heb ik vele, vele oplossingen gezien, maar doordat wij het nu steeds met de lokale firewall deden, heb ik met geen van alleen ervaring.

Het hoeft echt niet top of the bill te zijn, maar wel goed filteren, en makkelijk te beheren met categorie-en etc.

Bedankt vast voor het meedenken!

Alle reacties

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
windows parental control?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan je niet beter een proxy draaien en daar alles centraal vastleggen ?
Een proxy als Squid zou je ook gewoon kunnen koppelen aan een DC

http://www.squid-cache.org/

YouTube: How Webfiltering rules are processed in Artica Proxy Appliance ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• mister9
Die doet toch alleen filtering op installatie van spelletjes, en geen filtering van het internetverkeer?

• mister9
Breezers schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:36:
Kan je niet beter een proxy draaien en daar alles centraal vastleggen ?
Een proxy als Squid zou je ook gewoon kunnen koppelen aan een DC

http://www.squid-cache.org/

YouTube: How Webfiltering rules are processed in Artica Proxy Appliance ?
De pc's op de locaties hebben geen AD of DC. Het kantoorpersoneel draait daar met TS en hebben op hun pc alleen een RDP koppeling. Internetten doen ze wel lokaal.
Kinderen starten dus gewoon de pc met een lokaal account en doen daar hun huiswerk op, spelen spellen en internetten dus.

Ik zie nu dat ik scholengemeenschap getypt heb, maar ik bedoel kinderopvangorganisatie.
Kinderen zijn dus t-m 12 jaar.

• Twanne
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-08 00:18
mister9 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:37:
[...]

Die doet toch alleen filtering op installatie van spelletjes, en geen filtering van het internetverkeer?
Inderdaad, vergissing. Maar als je naar de website van Micorsoft zelf gaat, geven ze aan dat je gratis de Family Safe Filter kan installeren (deel van Windows Essentials).

Die geeft wel de mogelijkheden die je vraagt.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:15
OpenDNS? Daar kan je per categorie blokkeren. Lijk me veilig genoeg voor jouw doeleinde.

• mister9
Twanne schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:16:
[...]

Inderdaad, vergissing. Maar als je naar de website van Micorsoft zelf gaat, geven ze aan dat je gratis de Family Safe Filter kan installeren (deel van Windows Essentials).

Die geeft wel de mogelijkheden die je vraagt.
Ook centraal te managen? En het klopt dat je dan wel vast is aan Microsoft Essentials, en dus niet een eigen virusscanner kan gebruiken (Symantec, McAfee etc) ?

• mister9
Misschien een veelvoorkomende vraag: Maar ik merk dat zoekopdrachten via google - images wel gewoon weergegeven worden, wat ik ook instel in het contentfilter. Is dat een bekend "probleem"?

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Je kan gewoon squid gebruiken en op de firewall's verkeer naar de squid sturen, dan kunnen gebruikers er ook niet omheen werken.

Hacktheplanet / PVOutput

• mister9
mister9 schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:49:
Misschien een veelvoorkomende vraag: Maar ik merk dat zoekopdrachten via google - images wel gewoon weergegeven worden, wat ik ook instel in het contentfilter. Is dat een bekend "probleem"?
Maar dit is een bekende? Of kunnen content-filters dit ook gewoon tegenhouden?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mister9 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:42:
[...]
Ik zie nu dat ik scholengemeenschap getypt heb, maar ik bedoel kinderopvangorganisatie.
Kinderen zijn dus t-m 12 jaar.
Offtopic: Je kunt je bericht gewoon aanpassen. Dat maakt het voor nieuwe lezers van je vraag duidelijker.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik heb het even aangekeken maar dit topic gaat dicht. Je start het als een discussie, maar op deze manier heeft het geen enkele discussiewaarde. Ook als vraag-topic kunnen we er niet veel mee: je zoekt iets wat goed werkt en makkelijk in gebruik is. Tsja, niemand zal iets zoeken dat niet goed werkt of moeilijk in gebruik is. Verder zie ik dan een stortvloed aan korte vraagjes, waarbij ik aan de kan tvan de TS weinig inspanning zie om zelf een bijdrage aan een antwoord te leveren.

Als dit i.d.d. gaat om een regionale speler in de kinderopvang dan adviseer ik om hier een expert in te huren met kennis van zaken.

edit:
Op verzoek van TS -met de toezegging zelf een inhoudelijke bijdrage aan de discussie te leveren weer open

[ Voor 20% gewijzigd door Lustucru op 26-04-2016 16:11 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Je zou content Watch kunnen gebruiken: https://www.contentwatch.com/ Meer bepaald de School Web Filter: https://www.contentwatch.com/solutions/industry/education (van hetzelfde bedrijf dat voor gezinnen Net Nanny ontwikkeld heeft)
Pagina: 1