Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is primair bedoeld als bankbrowser. Dus office, browsen, videootje kijken. Een lichte laptop biedt wel voordelen omdat ik hem dan eenvoudiger mee kan nemen voor de kinderen om op vakantie een filmpje te zien. Dit is echter van secundair belang.

Wat ik belangrijk vindt is:
- snelle opstarttijd omdat hij vaak aan en uitgezet gaat worden.
- Scherm minimal 900 lijnen.
- min 13,3" max 15,6"
- geode batterijtijd. Vreselijk als je na 2 uur alweer aan de lader moet hangen.
- goed scherm, liefst mat met goede inkijkhoeken zodat hij in de zomer ook enigzins bruikbaar is.

Wat is je budget?
Euro 600 - Euro 850

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet per se, maar ik heb veel eisen aan opstarttijd en batterijduur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben geen fan van Acer.

Ik heb de volgende interessante apparaten gevonden:

Asus UX305CA vanaf 699,- Met Core M processor, 4GB RAM en 128 GB SSD. Voor 799,- krijg je er een met 8 GB RAM, waarmee hij meer futureproof is voor eventuele window updates. Voor nog 50 euro meer zit er ook 256 GB SSD in.

HP Envy 13 d010nd vanaf 799. Met i5 processor en 4GB RAM en 128 GB SSD. Voor 899 krijg je er een met 256 GB SSD.

De net nieuwe Medion Akoya P6659 voor 849,-. Met i5 Processor, 8GB RAM, 128 GB SSD en 1TB HDD. Deze heft een 15,6"scherm.

Iemand ervaringen en advies?
- Alle drie de laptops hebben een mat IPS scherm.
- de Asus is het goedkoopst in de basisuitvoering en de meest lichte , maar over de prestaties van de Core M processoren zijn wisselende ervaringen. Sommigen zeggen dat hij met veel browsertabs open al traag wordt, anderen prijzen deze laptop de hemel in en noemen weinig minpunten. Voordeel is dat je ook een met 8GB RAM kunt kopen.
- De HP heeft een i5 processor waar weinig op aan te merken valt, maar is wel 100 euro duurder. Upgrades meer SSD capaciteit maken hem erg duur,
- De Medion heeft een mooi 15,6"scherm en voldoende opslagcapaciteit. Het lijkt een winner, maar is wel 849 euro. En wat zwaarder, zodat hij niet snel mee zal gaan op vakantie. Overigens biedt medion.de hem voor 749 aan, maar ik weet niet of ze in Nederland leveren en of er dan niet een Duits toetsenbord op zit. Wat is verder de bouwkwaliteit en het service niveau van Medion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:28

Blauw

De Schreeuw

Misschien een hele rare opmerking, maar wat je beschrijft is eigenlijk een tablet? Toetsenbordje erbij en klaar ben je?

Bijvoorbeeld een iPad Air 2, 64 GB en eventueel toetsenbordje erbij voor Office-achtige dingen? Dan heb je een geweldig scherm met goede kijkhoeken, meer dan 12 uur battery life en hij start supersnel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb al een tablet en voor deze toepassing zoek ik toch een laptop. Tablet is een no-go omdat ik daar geen files op kan slaan (in een fatsoenlijk file-systeem) en het scherm is me te klein. Daarnaast is een tablet met toetsenbordje niet zo praktisch met jonge kinderen.