Spoelbak stroomt niet meer leeg na montage nieuwe spoelbak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2025
Afgelopen vrijdag heb ik een nieuw keukenblad gekregen, omdat de oude verkeerd gezaagd was. Bij een nieuw keukenblad hoort een nieuwe spoelbak.
Op donderdag spoelde al het water nog zonder problemen weg. Na de montage op vrijdag stroomde het water minder goed weg. Op zaterdag nog minder en op zondag stroomde het water helemaal niet meer weg. Binnen een paar seconden (nog geen 1 Liter water) staat er al een laag water die niet meer wegloopt.

Ik heb de sifon verwijderd en ben met bekertjes water gaan testen of het water wegliep. Dit lukte perfect: geen problemen met overstromende leidingen.

Ik heb een Paint-schets toegevoegd in de hoop wat duidelijkheid te geven over de situatie. Mijn Paint skills zijn niet al te best :X.
Ik woon in een appartement uit 1950, op de tweede verdieping. Het leidingwerk zou schoon moeten zijn (pas geleden ontstopt en het water liep sindsdien goed weg).
Mijn gevoel is dat het een beluchtings- of ontluchtingsprobleem is. Wie kan mij helpen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bonNLdi.png

XBL: DonFrans

Beste antwoord (via Señor Sjon op 04-11-2016 16:38)

• Frans92
wording schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:16:
Is het probleem al opgelost? Ik heb er weinig verstand van, maar ik heb twee gedachten:
  1. Moet de beluchter niet hoger zijn dan de afvoer?
  2. Heb je niet juist een ontluchter nodig om het goed te laten lopen?
Ik had niet verwacht nog een reactie te krijgen en was het topic al vergeten.

Het probleem is opgelost. Uiteindelijk zijn er stukjes hout van het zagen in de afvoer terecht gekomen. Dit verklaart ook de plotselinge verstopping.

De beluchter moet ideaal gezien ook hoger staan, echter is dit bij mij gewoon niet mogelijk.

De ontluchter zit op het dak op de hoofdafvoerleiding. Die heb je ook nodig voor een goede afvoer van het water, dat klopt.

Bedankt voor je reactie nog!

Mods: er mag een slotje op :)

Alle reacties

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:23
Nevermind

[ Voor 93% gewijzigd door __R__ op 25-04-2016 14:50 . Reden: Probeerde het plaatje te fixen. Maar inmiddels werkte hij wel ]

• Frans92

• wording
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Is het probleem al opgelost? Ik heb er weinig verstand van, maar ik heb twee gedachten:

[ Voor 52% gewijzigd door wording op 03-05-2016 17:20 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Frans92
wording schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:16:
Ik had niet verwacht nog een reactie te krijgen en was het topic al vergeten.

Het probleem is opgelost. Uiteindelijk zijn er stukjes hout van het zagen in de afvoer terecht gekomen. Dit verklaart ook de plotselinge verstopping.

De beluchter moet ideaal gezien ook hoger staan, echter is dit bij mij gewoon niet mogelijk.

De ontluchter zit op het dak op de hoofdafvoerleiding. Die heb je ook nodig voor een goede afvoer van het water, dat klopt.

Bedankt voor je reactie nog!

Mods: er mag een slotje op :)