Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:31

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met het meten van Röntgenstraling met behulp van smartphones, er zijn enkele apps op de markt die dit mogelijk maken.

Hiervoor moet de camera afgeplakt worden waarna er geen licht meer op de sensor kan vallen. Hoogeneretische Röntgenfotonen daarentegen kunnen nog gewoon doordringen, dit creëert ruis. Deze ruis kan omgezet worden naar een telling (counts per minuut of dosis).

Bij één app op één telefoon loop ik tegen een foutmelding aan, de camera zou niet afgedekt zijn. Dezelfde melding komt echter ook op in een lichtdichte fietstas.

Mijn vraag
Hoe kan dit artefact veroorzaakt worden?
Afbeeldingslocatie: http://s31.postimg.org/5tc0nxjlj/Screenshot_2016_04_09_18_49_46.jpg

Relevante software en hardware die ik gebruik
App: GammaPix
Smartphone: LG G2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
App herkalibreren, herinstalleren (met herkalibratie en meten in lichtdichte omgeving. Een zoektocht naar camera artefacten en navraag bij de ontwikkelaar van de app leveren niks op.

Hopelijk heb ik het juiste forum :?

Alle reacties

Verwijderd

je moet je vinger eens ervoor houden kijken of het dan niet doet

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Misschien geeft de camera zelf al teveel basis ruis.

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:31

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Mehari72 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:22:
Misschien geeft de camera zelf al teveel basis ruis.
Dat had ik zelf al in mijn achterhoofd, zou een kalibratie dat echter niet moeten verhelpen? De andere twee apps werken namelijk wel gewoon. Tevens meten deze twee ook geen dosis of counts als er geen extra ioniserende straling is.