Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Enquête over verwarming en de hybride warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Woon je in een koophuis en heb je enige vorm van verwarming in je huis? Dan ben je een uitermate geschikte kandidaat voor mijn enquête! Deze enquête is onderdeel van mijn onderzoek voor GasTerra B.V. omtrent de hybride warmtepomp als onderdeel van mijn stage voor de opleiding Human Technology aan de Hanzehogeschool Groningen en neemt maar tien minuten van je tijd in beslag. Het gaat met name over je verwarmingssysteem en het verwarmingsgedrag wat hierbij hoort. Vul dus gauw de enquête in en help mee aan schonere toekomst. Ik ben vooral op zoek naar mensen met een hybride warmtepomp in huis, maar ook mensen die dit systeem niet hebben zijn van harte uitgenodigd. _/-\o_

De link naar de enquête met toestemming van de moderator: http://www.thesistools.com/web/?id=501193

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, dan hoor ik ze graag!

Modbreak:Er is toestemming gegeven voor deze enquête :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 28-04-2016 11:05 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ja, heb je toestemming voor deze enquete? Anders is je topic zo weg.

Verwijderd

theHoff schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:42:
Ja, heb je toestemming voor deze enquete? Anders is je topic zo weg.
"De link naar de enquête met toestemming van de moderator:"

Blijkbaar wel dus.

Verwijderd

Topicstarter
Jep! Van Teacher. :)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:43:
[...]

"De link naar de enquête met toestemming van de moderator:"

Blijkbaar wel dus.
Ah, even overheen gelezen.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:54

Tijntje

Hello?!

Ingevuld.
De laatste vraag over wat ik bereid ben te betalen vind ik erg lastig te beantwoorden.
Dat hangt van twee dingen af, gaat mijn verbruik omlaag en mijn comfort omhoog. Aangezien ik van beide het niet weet kan ik daar onmogelijk antwoord op geven.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11 10:09
Laatste vraag vond ik ook te onduidelijk.

Wat is een 'duurzame' ketel? Wat mij betreft één die geen gas eet. Dan hebben we het al snel over een warmtepomp. ;)

There's nothing moister than an oyster.

Verwijderd

Topicstarter
Top! Bedankt! De laatste vraag is ook meer bedoeld als een soort indicatie. Of je verbruik omlaag gaat en het comfort omhoog is met name afhankelijk van wat voor verwarmingssysteem je dan hebt, inclusief afgiftesysteem, de isolatie van de woning en het verwarmingsgedrag. De feedback dat een duurzame ketel eentje is die geen gas gebruikt en dat de laatste vraag lastig te beantwoorden is, neem ik mee! Feedback is altijd meer dan welkom. :)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 22:42

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ook ingevuld :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 15:50 ]

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:10

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Ook ingevuld..

kWh vraag is wat lastig. Is dat nett-netto verbruik, na aftrek van PV. Of bruto

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Verwijderd

Topicstarter
Atomic2005 schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:02:
Ook ingevuld..

kWh vraag is wat lastig. Is dat nett-netto verbruik, na aftrek van PV. Of bruto
Goede vraag! Ik ga zelf dan uit van bruto.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een erg goede respons gekregen op de enquete met dank aan jullie, dus heel erg bedankt daarvoor! Naast de enquete ben ik nog op zoek naar mensen met een hybride warmtepomp die in zijn voor een interview of het schrijven van een bijzondere brief. Mocht je daar aan mee willen werken, dan mag je me een persoonlijk bericht sturen. _/-\o_

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Vraag 14:
ik mis een antwoord, zoiets als:
"Nee, ik ben op zoek naar/van plan een L/L, L/W W/W warmtepomp te kopen"

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Verwijderd

Topicstarter
ollie1965 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:57:
Vraag 14:
ik mis een antwoord, zoiets als:
"Nee, ik ben op zoek naar/van plan een L/L, L/W W/W warmtepomp te kopen"
Ik neem het in ieder geval mee voor in de discussiesectie van mijn onderzoeksrapport. Het is namelijk wel een bewuste keuze geweest om dat antwoord er niet in te gebruiken. ;) Bedankt in ieder geval voor je feedback!

Verwijderd

Topicstarter
De enquête is nog tot en met zondag 22 mei actief, dus als je deze week nog een goede daad wil verrichten, dan kan dat onder andere door middel van deze enquête! Voor eenieder die de enquête al ingevuld heeft: ontzettend bedankt voor de medewerking. Met dank aan jullie kan ik een goed onderbouwd advies uitbrengen richting mijn stagebedrijf. d:)b

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 10:09:
De enquête is nog tot en met zondag 22 mei actief, dus als je deze week nog een goede daad wil verrichten, dan kan dat onder andere door middel van deze enquête! Voor eenieder die de enquête al ingevuld heeft: ontzettend bedankt voor de medewerking. Met dank aan jullie kan ik een goed onderbouwd advies uitbrengen richting mijn stagebedrijf. d:)b
Ik heb em nog niet ongevuld, zal dit morgen doen, maar alvast een opmerking:
Heb je ook "andere" mensen de enquete laten invullen? Hier bij DED zit namelijk een bepaald slag volk wat niet echt representatief is voor de Nederlandse bevolking. Dat kan dus je uitkomsten behoorlijk beïnvloeden. Zeker iets om rekening mee te houden.

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-11 18:35
heb hem ook ingevuld, neem aan dat de resultaten tzt hier geplaatst worden

Verwijderd

Topicstarter
PolderPloer! schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 23:45:
[...]

Ik heb em nog niet ongevuld, zal dit morgen doen, maar alvast een opmerking:
Heb je ook "andere" mensen de enquete laten invullen? Hier bij DED zit namelijk een bepaald slag volk wat niet echt representatief is voor de Nederlandse bevolking. Dat kan dus je uitkomsten behoorlijk beïnvloeden. Zeker iets om rekening mee te houden.
Klopt! Hij is ook ingevuld door andere partijen, maar ik zie alsnog wel een flinke bias in de resultaten. Gelukkig kan er alsnog genoeg gezegd worden aan de hand van de resultaten. Het lastige aan dit onderwerp is dat het veel mensen zo erg niet interesseert dat veel mensen niet mee willen werken aan zowel de enquête, als de brieven, als de interviews, waardoor ik dan de keuze moet maken tussen veel respons met een flinke bias of een te lage respons, maar dan wel een representatieve groep.
jerh schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:28:
heb hem ook ingevuld, neem aan dat de resultaten tzt hier geplaatst worden
Zeker! Het analyseren van de resultaten zal komende week gebeuren, dus ik verwacht dat de belangrijkste conclusies volgend weekend hier geplaatst kunnen worden. Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Zo! De eerste versie van het onderzoeksrapport is net ingeleverd ter feedback, maar ik wou toch al wat dingen met jullie delen. In mijn onderzoek ging het met name om de motivatie en de ability binnen het vertonen van het optimale verwarmingsgedrag van de hybride warmtepomp (zie ook 'behavior model' van BJ Fogg). Er is gebleken dat de motivatie om duurzaam gedrag te vertonen met de hybride warmtepomp vrij hoog is, maar de ability vrij laag. De kortste versie is: GasTerra (en andere partijen die ermee te maken hebben) zal moeten fungeren als facilitator om te zorgen dat de benodigde tijd, geld en moeite om het optimale verwarmingsgedrag te vertonen geminimaliseerd wordt. Als jullie nieuwsgierig zijn naar meer, dan is het handig om een persoonlijk bericht te sturen. Dank jullie wel! d:)b

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
De manier waarop je dit topic runt is uitstekend, complimenten! d:)b
Meestal dumpt men simpelweg een linkje en that's it. Op deze manier kan het dus ook, netjes terugkoppeling en ingaan op de vragen die men heeft, keurig!

Succes met je onderzoek!

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 28-05-2016 21:12 ]

Pagina: 1