Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
Een redelijk korte vraag. Ik stel hem maar via Tweakers omdat ik de BelTel niet te pakken krijg.

In Dec' 15 ben ik begonnen met een 2e baantje dat uitbetaald wordt uit een PGB.
Deze werkzaamheden zijn dus per december gestart, maar PGB wordt altijd later uitbetaald. Ik heb hiervoor dus pas eind januari geld ontvangen.

Valt dit dus onder Belasting 2015 omdat ik de werkzaamheden in 2015 heb verricht..
Of valt dit onder Belasting 2016 omdat ik pas salaris heb ontvangen in 2016?

Heb een beetje een dillema.
Stel ik betaal er nu belasting over, dan betaal ik zometeen in 2016 er opnieuw belasting over.
Stel ik laat het nu liggen voor de aangifte 2016, krijg ik straks een boete voor belastingontduiking.

[ Voor 18% gewijzigd door Valandin op 25-04-2016 13:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:24
Belastingtelefoon http://www.belastingdiens.../belastingtelefoon_bellen

Correctie .... ik zie dat je al een poging hebt gewaagd ..... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Xfile op 25-04-2016 13:29 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-bird
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12-2017
Het zijn inkomsten in 2015 dus dat valt onder de Belasting 2015.

Overigens hoeft niet iedereen aangifte te doen. Normaliter wordt al de juiste belasting ingehouden.

In een aantal situaties moet je wel aangifte doen, bijv als je een huis en hypotheek hebt of een vermogen boven de belastingvrije voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
G-bird schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:53:
Het zijn inkomsten in 2015 dus dat valt onder de Belasting 2015.

Overigens hoeft niet iedereen aangifte te doen. Normaliter wordt al de juiste belasting ingehouden.

In een aantal situaties moet je wel aangifte doen, bijv als je een huis en hypotheek hebt of een vermogen boven de belastingvrije voet.
Ik krijg PGB bruto uitbetaald en moet daar dus wel aangifte over doen. Doe ik dat niet ontduik ik dus belasting.
Eindelijk contact gehad met de BelTel en het valt dus onder het kasstelsel.

Geld uit PGB telt dus pas vanaf de dag dat het op de rekening staat en geld dus voor Belasting aangifte 2016, niet voor 2015.

Mijn vraag is daarmee ook beantwoord ;)