[PC] 2e controller werkt niet - Hulp a.u.b.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en heb jullie deskundigheid hierbij nodig want ik kom er niet uit. Ik weet trouwens niet zeker of ik het juiste board heb gekozen om dit topic te openen, anders hoor ik het graag.

Mijn vraag:
Ik gebruik voor Rocket League een Xbox One controller op mijn computer. Windows 10 is hier volledig compatible voor, en dit werkt vlekkeloos. Vaak zitten we met een aantal man bij elkaar, en kun je dus met meerdere controllers split screenen.
Vorige week heb ik een nieuw systeem gebouwd. Ook hier heb ik rocket league gespeeld met mijn controller.

Het probleem is dat een 2e controller niet werkt. Windows ziet hem wel in apparaten en printers staan, dus er is verbinding. Echter in-game gebeurt er niks via de controller.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Drivers overnieuw geinstalleerd voor Xbox One Controller
- Xbox accessoires app gedownload uit windows store - hij herkent beide controllers
- Reboot computer
- Controller via draadloze dongle van Microsoft gebruiken
- Als ik de andere controller die niet werkt als eerste inplug, werkt die wel en werkt de mijne vervolgens als 2e controller niet.
- Voor de duidelijkheid: Normaal is dit plug en play. Insteken, en spelen maar. Je hoeft er niks voor te doen.
- De andere driver in Windows gekozen voor het gebruik van een xbox controller

Je kunt rechtermuisklik op de controller in apparaten en printers doen, en vervolgens spelbesturingsinstellingen aanklikken. Hier zie je dan 2x controller staat, waar je via eigenschappen de toetsen kunt zien en dergelijke.
De eerste controller die werkt kun je hier openen. De 2e geeft een foutmelding:
De spelinstelling is niet goed aangesloten.

Ik heb al zitten te googlen hierop, maar ik vind niks wat me verder heeft kunnen helpen.
De melding heb ik niet in het engels kunnen terugvinden, waardoor ik alleen op nederlandse pagina's heb kunnen zoeken.

Wie weet eventueel nog iets wat ik kan proberen? Ik ben iedereen die met mij meedenkt enorm dankbaar! _/-\o_

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen dat dit kan voorkomen met asus componenten - heb iemand anders gevonden met hetzelfde probleem met hetzelfde moederbord.. Heeft iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59