Nieuwe TV afstand 2,75 a 3 meter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 17:44
Ik zoek een?
nieuwe tv voor kijkafstand 2,75 a 3 meter.

Wat is je budget?
1000 - 1500euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
tv te kijken. zo goed mogelijk beeld. internetaansluiting voor you tube te kijken of andere apps.

Wat heb je zelf al gevonden?
ik denk dat momenteel 4K het beste beeld is. Merken mogen Samsung, Panasonic zijn of is er nog een betere. In het begin dacht ik plasma te nemen maar heb daar al vele negatieve ervaringen over gelezen ivm het inbranden.
Local Dimming lijkt me ook een meerwaarde te zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Naar welke grootte van TV moet uitkijken bij die kijkafstand?
Heeft een curved tv een meerwaarde in een living waar een zetel er juist voor staat en een zetel rechtsvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:14

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik zou denk ik voor een 42" gaan op die afstand.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Flimovic schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:57:
Ik zou denk ik voor een 42" gaan op die afstand.
Da's echt ridicuul klein, imho. Heb nu een 65 inch en zou nooit kleiner willen.

Uitpakken. WOWWWW wat groot! Misschien wel té groot!
Eerste film gekeken. Vet! Best groot!
Paar dagen later. Best okay formaat.
Nog iets later. Volgende wordt sowieso groter.

Altijd, als je de ruimte en budget en WAF hebt, zo groot mogelijk kopen :) Het went altijd (te) snel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:12
Wat Brad Pitt zegt. We hebben een 4K 55" hangen op ongeveer 3,5 a 4m en dat is even wennen daarna: de volgende nog wat groter :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Timmy269 schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:55:
Welke vragen heb je hier nog over?
Naar welke grootte van TV moet uitkijken bij die kijkafstand?
Heeft een curved tv een meerwaarde in een living waar een zetel er juist voor staat en een zetel rechtsvoor?
Volgens een onderzoek van de consumentenbond is de ideale afstand de schermafstand (m) = kijkafstand(m) / 3. Maar volgens een andere bron is het ideale formaat voor jou tussen de 55" en 60".

Persoonlijk zou ik gewoon voor een zo groot mogelijk scherm gaan, grootte formaten wennen vlug en een tv is vaak toch een aankoop voor 6 jaar of meer.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 25-04-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:14

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Brad Pitt schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:59:
[...]

Altijd, als je de ruimte en budget en WAF hebt, zo groot mogelijk kopen :) Het went altijd (te) snel.
Ben het met je eens dat een schermformaat snel went, dat neem niet weg dat 42" op 2,75 tot 3 meter best een goede maat is. Persoonlijk mag het nog ietsje groter, maar daarna wordt het al snel te groot. Daarbij moet de vrouw het er ook mee eens zijn ;)

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Flimovic schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:05:
Ben het met je eens dat een schermformaat snel went, dat neem niet weg dat 42" op 2,75 tot 3 meter best een goede maat is.
Een 2.35:1 film kijken op een 42 inch tv op die afstand is, imho, immersiveness nul. Er blijft (verticaal) wel zo weinig beeld over dat de lol geheel verdwenen is en je beter op een tablet kunt gaan kijken of zo.
Persoonlijk mag het nog ietsje groter, maar daarna wordt het al snel te groot. Daarbij moet de vrouw het er ook mee eens zijn ;)
Als dat laatste geen issue is, zoals ik ook al schreef, moét je echt gewoon groter kopen om niet binnen letterlijk één dag mega spijt te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 25-04-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56

Tijntje

Hello?!

[...]

Hier inderdaad het zelfde. Koop zo groot als dat past aan de muur en je budget is.
De eerste week vind je hem waarschijnlijk veel te groot en na een maand voelt het al weer klein en had je weer groter gewild :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, een plasma zou een prima alternatief zijn, ware het niet dat je enkele jaren te laat bent. Ze worden niet meer gemaakt dus druk maken over eventueel inbranden, hoeft niet.

Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png
Het is een richtlijn, je moet natuurlijk zelf kiezen. In zijn algemeenheid zie ik persoonlijk (nog) geen meerwaarde in 4K. Qua formaat, het went snel dus ik zou zeggen zet neer wat je kwijt kan.

Curved televisies zijn vooral een hype. Het voegt niets toe aan te beleving in mijn ogen. Hooguit nadelige effecten als je niet recht voor het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

[...]

Is het dan niet goedkoper om een goede bril te kopen? :+

Mijn zit afstand bedraagt 270cm, en ik heb maar een 37" staan. En 40" vind dus echt te groot, die heb dan ook weggegeven aan mijn moeder.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Lip schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:11:
Is het dan niet goedkoper om een goede bril te kopen? :+

Mijn zit afstand bedraagt 270cm, en ik heb maar een 37" staan.
Naar postzegels kijken deed mijn opa. We zijn een paar generaties verder en mono is ook passé.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 25-04-2016 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
voor mijn is het geen probleem om een grote tv te hangen, als het maar binnen het budget blijft. Denk dus dat het minimum een 50" zal worden.
Een curved tv zal dus waarschijnlijk ook al wegvallen, want de bedoeling is dat iedereen tv kan kjken en niet alleen diegene die er juist voor zit.

Maar welke?

[ Voor 32% gewijzigd door Timmy269 op 25-04-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
Ook lees ik juist dat HDR te toekomst zou zijn. Ben benieuwd of ik voor mijn budget een goede tv ga vinden met HDR, 100hz paneel, 50" of groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
ik heb de Samsung UE55JS8000 is wel 300 euro boven het budget maar heeft toch een tijdje futureproof.

Ik kijk nu TV vlaanderen via een VUsolo2 ontvanger maar deze zou ik dan ook achterwege kunnen laten denk ik.
Als ik via de tv met behulp van een CAM module TV vlaanderen kijk, kan ik dan ook programma's opnemen naar mijn servertje? Nu doe ik da wel met die VU solo2, zelfs meerdere programma's tegelijkertijd.

De enige tv die met HDR in aanmerking kom is de Sony KD-55X8505C , maar ik weet niet of deze in de buurt komt van de kwaliteit van die van Samsung

[ Voor 5% gewijzigd door Timmy269 op 26-04-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo, dat zijn ondertussen al 3 posts achter elkaar. Graag "schop reacties" binnen 24 uur aan het topic achterwege laten. Wanneer de laatste reactie van jezelf is, kun je deze aanpassen/aanvullen met de "wijzig"-knop.
Pagina: 1