Toon posts:

Monitor die een hoge toon geeft?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Monitor die een hoge toon geeft? Is dit te reparen?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:47

Klippy

Still Game

Resolutie lager?
Anders weet ik 't niet, ben niet zo'n monitor techneut eigenlijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 02:03 schreef LiquidSilver het volgende:
Resolutie lager?
Anders weet ik 't niet, ben niet zo'n monitor techneut eigenlijk.
Hij doet het inderdaad niet in alle resoluties/vernieuwingsfrequentie. Maar hij doet het ook bv. in sommige wel ondersteunde reso's en vernieuwingsfrequenties.

Verwijderd

Je bedoelt zo'n heel hoog piepend geluid? Dat hebben gewoon een heleboel monitoren, daar is niets aan te doen volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 juni 2001 02:27 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Je bedoelt zo'n heel hoog piepend geluid? Dat hebben gewoon een heleboel monitoren, daar is niets aan te doen volgens mij.
Ja inderdaad maar er moet toch wel iets tegen te doen zijn?

Verwijderd

Ik zit ook geregeld achter een monitor met hoge pieptonen. Je moet er gewoon aan wennen net zoals de fans in je bak. :)

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Interessant subject.

Al ben ik qua praktijk een tijdje uit de electronica qua hobby, 't lijkt me een zaak van een lijntrafo die fysiek nogal te keer gaat op een lijnfrequentie die voor iedere monitor hetzelfde moet zijn, maar deze wat extreem. Misschien zou je hem op een iets lagere spanning kunnen laten lopen of anders de boel proberen vaster te zetten als er ruimte zit o.i.d. (resonantie) :?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er zijn ook teevee's die dit doen, doe je volgens mij weinig aan, gaan zeuren bij de fabrikant/een andere monitor kopen lijkt me de enige oplossing.

Verwijderd

Ik heb et ook alleen als ik hem net aanzet, en naar 5min houd de hoge piep op... Is ie zeker warm gelopen ofzow :P

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Op zondag 24 juni 2001 10:48 schreef T-man het volgende:
Ik heb et ook alleen als ik hem net aanzet, en naar 5min houd de hoge piep op... Is ie zeker warm gelopen ofzow :P
Alle tv's en monitoren maken dit geluid alleen de ene wat harder als de andere.

Soms hoor je het de ene dag beter als de andere ( moet je opeen van die dagen De bcc binnen lopen :P )

Sommige mensen zijn hier gevoeliger voor dan andere en dit komt vaker voor bij oudere tv's dan bij nieuwe.

Dit kan mischien komen door de oude beeldbuis
(een tik werkt bij mij wel eens)

En dat warmlopen is geen geinje, je beeldscherm zet enigzins uit als hij warm wordt en dan is het vaak over.

Ik geloof dat dit alles uiteindelijk wordt veroorzaakd door het steeds krimpen en uitzetten van de tv ( wel eens knallen gehoord als je tv aan het afkoelen was :P )

• Maku
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Op zondag 24 juni 2001 02:01 schreef jeroen85 het volgende:
Monitor die een hoge toon geeft? Is dit te reparen?
En naar mijn weten niet (8>

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Wat overigens wel helpt om zo'n irrtante peipje te voorkomen is siloconespray tussen de trafo spuiten, helpt goed.

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Kan een beeldbuis piepen dan?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Dat heb ik dus als ik een hele lage refreshrate heb (alleen als de monitor nog niet warm is). Gewoon de refreshrate hoger zetten, gaat het weg.

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 10:48 schreef T-man het volgende:
Of dan heeft ie BOEM gezegd! LOL

Verwijderd

is de travo, bekent probleem, wen er maar aan.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan ook duiden op vocht..
Pagina: 1