Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneque
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-11-2021
Mijn zoon wordt beschuldigd van het plaatsen van nep-whatsapp berichten. Ik heb gezocht en gezien dat het mogelijk is deze berichten te maken met whatsapp-prank en nog wat andere apps. Ik begrijp dat je daar dan een screenshot van kunt maken, maar is het ook mogelijk om die berichten in een tijdlijn te plaatsen? Zodat je er doorheen kunt scrollen? Weet iemand dat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
Wat bedoel je precies op een tijdlijn plaatsen? Berichten plaatsen in Whatsapp zelf? Of doel je hiermee op Facebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Bedoel je een "nepbericht" binnen een whatsapp gesprek tussen de normale teksten te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er waren afaik op Android tooltjes om je berichteninhoud aan te passen, waarschijnlijk dan ook om extra berichten toe te voegen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneque
In Whatsapp zelf. Mijn zoon laat zijn tijdlijn aan mij zien en scrolt door een hele discussie heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
Hanneque schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:33:
In Whatsapp zelf. Mijn zoon laat zijn tijdlijn aan mij zien en scrolt door een hele discussie heen
Ik weet dat dit mogelijk wasi met een gerootte android telefoon. Toen kon je nog gewoon de Sqlite db editen. Maar volgens mij kan dat niet meer. Als het dus in de officiele Whatsapp client zit en de telefoon is niet geroot of gejailbreaked is, kan ik me niet voorstellen dat ze nep zijn.

Ik zou er vanuit gaan dat de berichten gewoon echt zijn. Misschien kan je nog zien wie de berichten gelezen heeft? Je kan van je eigen berichten zien hoelaat ze gelelzen zijn als je er lang op drukt.

[ Voor 11% gewijzigd door Zenety op 25-04-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneque
Ik ga er zelf van uit dat de berichten echt zijn. Hij wordt door ouders van een 'vriend' beschuldigd dat hij nepberichten plaatst. Met terugwerkende kracht, dus dat hij nu berichten in het verleden plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneque
Ik zou graag die ouders overtuigen dat het geen nepberichten zijn, maar weet niet hoe ik dat kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelteV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 00:39
ik zou zeggen, laat iemand even een zo'n nep bericht plaatsen.
Als niemand dat lukt, heb je je bewijs.

Het is (zover ik weet) niet mogelijk om met terugwerkende kracht je Whatsapp berichten aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36
Als ik het goed begrijp is de situatie als volgt:
Zoon: heeft een gesprek op telefoon staan, waar hij bijvoorbeeld zegt: "Dit is een nepbericht".
Persoon B: heeft een gesprek op de telefoon waar de tekst "Dit is een nepbericht" niet zichtbaar is

Klopt deze veronderstelling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:46
Iets meer verheldering over de situatie en probleemstelling zou wel helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Welkom op Tweakers!

Zelf ben ik niet bekend met een mogelijkheid om dat te doen. Ook heb ik nog nooit gehoord van een tijdlijn in Whatsapp. Neem aan dat dit gewoon de gespreksgeschiedenis is.

Verder zou ik me niet druk maken over de beschuldiging van die ouders. Waarschijnlijk heeft die knul zelf wat dingen verstuurd die niet worden geaccepteerd en heeft hij het e.e.a. wellicht verzonnen om onder een straf uit te komen.

Reviews

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 09:03
Je kan een bericht verwijderen uit je eigen chat. Deze wordt dan niet bij de ontvangers verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 17:44
Volgensmij is de situatie als volgt:

Jou zoon heeft een Whatsapp gesprek met iemand. Die persoon en zijn ouders beweren nu dat jou zoon de berichten later heeft toegevoegd en die niet in het gesprek stonden. (Onder de naam van die persoon)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Sinus_rhythm schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:43:
Je kan een bericht verwijderen uit je eigen chat. Deze wordt dan niet bij de ontvangers verwijderd.
Ja, dat zou de persoon die je zoon beschuldigd inderdaad gedaan kunnen hebben.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneque
Dat is een lastige vraag. Want ik kan niet in de telefoon van B. B ontkent het gesprek naar zijn ouders. Ik weet dus niet of het op zijn telefoon zichtbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneque
@wouterT, ja zo is de situatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hanneque schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:45:
Dat is een lastige vraag. Want ik kan niet in de telefoon van B. B ontkent het gesprek naar zijn ouders. Ik weet dus niet of het op zijn telefoon zichtbaar is
Njah het is niet (meer) mogelijk om berichten later aan een gesprek toe te voegen zover wij weten, dus dan zou B inderdaad fout zitten.

Het is namelijk makkelijk mogelijk om berichten uit een gesprek te verwijderen als het te heet onder je voeten wordt. Maar hij is even vergeten dat het gesprek bij jouw zoon wel is blijven bestaan.

Ik neem ook even aan dat de berichten van B niet van vriendelijke aard waren.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 09:03
Naar mij weten is die situatie niet mogelijk in Whatsapp zelf. Je kan echter wel via websites nep gesprekken maken, maar dat zijn volgens mij altijd afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneque
@dennisK Ik bedoel inderdaad gespreksgeschiedenis. En denk dat de situatie is zoals jij schetst. Alleen wordt mijn zoon nu zwartgemaakt met het sturen van nepberichten. Ik denk dat de moeder niet gelooft dan de zoon minder braaf is als ze denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:18 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Hanneque schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:49:
@dennisK Ik bedoel inderdaad gespreksgeschiedenis. En denk dat de situatie is zoals jij schetst. Alleen wordt mijn zoon nu zwartgemaakt met het sturen van nepberichten. Ik denk dat de moeder niet gelooft dan de zoon minder braaf is als ze denkt
Dan zou ik het negeren en proberen de wijste te zijn een discussie met ouders waarvan hun zoon "nooit wat doet" loopt alleen maar op een hoop dingen uit die je niet wilt.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Hanneque schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:49:
Nepberichten aanmaken in de officiele WhatsApp app kan niet. Wat er 99% zeker is gebeurd is dat de beschuldigende partij de betreffende berichten heeft verwijderd uit de eigen app, waardoor het lijkt alsof ze niet bestonden. Ze waren dus even vergeten dat dat soort berichten wel nog blijven bestaan in de ontvangers.

Hoe je dat moet bewijzen.. geen idee. Hoe ernstig is de zaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 17:44
Zoals hier boven al wordt gezegd. Typisch gevalletje zo is mijn zoon niet. Dit is niet mogelijk in Whatsapp je kunt hooguit berichten verwijderen maar iets toevoegen is gewoon onmogelijk.

Mochten hun het anders beweren dan laat ze het maar bewijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft het weinig zin om de bewijslast bij de ouders van dat vriendje te leggen. TS probeert de ouders ervan te overtuigen dat waar zij haar zoontje van beschuldigen onmogelijk is. Ik zou zeggen probeer de TS daar dan in te ondersteunen als je daar de kennis voor hebt.

*edit*

Overigens lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat je met de introductie van end-to-end encryptie nog nepberichten kunt plaatsen. Ik neem aan dat WA intern met certificaten werkt die garanderen dat een bericht van een bepaald telefoonnummer afkomstig is. Wellicht is dat genoeg om de ouders van het vriendje te overtuigen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneque
Heel erg bedankt voor alle reacties! De situatie is erg vervelend, niet echt ernstig. Ik wil het graag in de kiem smoren voordat het verder uit de hand loopt en dat beide zoons zo hier weinig mogelijk schade aan oplopen. Om dat als ouders te begeleiden moet je wel weten hoe het zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 23-09 22:59
Ik begrijp niet goed waarom we de hele situatie moeten analyseren. De TS vraagt eigenlijk iets heel technisch en vervolgens moeten we allemaal precies weten wat er aan de hand is en beginnen we over "bewijslast". Ondertussen zie ik nergens een onderbouwing waarom dit niet zou kunnen.

Als ik Google op dit onderwerp vind ik gigantisch veel mogelijkheden, waarbij niet duidelijk is of deze inmiddels verouderd zijn. Het lijkt dus wel te hebben bestaan en daar kun je kant en klare tutorials over vinden.

Kan iemand hier die beweerd dat het niet kan dan aantonen dat het niet meer kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:45
Het is technisch gezien wel mogelijk om met telefoon C berichtjes te sturen naar telefoon A, die lijken alsof ze van telefoon B afkomstig zijn.

Maar dat is bij Whatsapp wel zo ingewikkeld dat je er op zou kunnen promoveren. Dus de kans dat een tiener dat voor elkaar heeft gekregen in nihil.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:54
Laat dit aan de moderators over aub.

[ Voor 67% gewijzigd door RoD op 25-04-2016 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

The Realone schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:59:
Als ik Google op dit onderwerp vind ik gigantisch veel mogelijkheden, waarbij niet duidelijk is of deze inmiddels verouderd zijn. Het lijkt dus wel te hebben bestaan en daar kun je kant en klare tutorials over vinden.

Kan iemand hier die beweerd dat het niet kan dan aantonen dat het niet meer kan?
Het is natuurlijk onmogelijk om aan te tonen dat het niet meer kan. Wellicht zit er ergens nog een zwakheid in die de zoon van TS gevonden heeft waardoor het toch kan.

De kant-en-klare tutorials die je (makkelijk) kan vinden werken nu niet meer dus je kan wel aannemelijk maken dat het niet kan.

Daarentegen is het wel makkelijk om aan te tonen dat het wél kan (als het kan).

[edit nav reactie van 2fish]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emnich schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:07:
[...]

Daarentegen is het wel makkelijk om aan te tonen dat het wél kan.
Vertel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Het wordt al snel een filosofische discussie, in de zin dat iedereen een stelling kan doen b.v. God of Sneeuwwitje of UFO's bestaan/bestaat. Je kunt de meest waanzinnige stellingen doen, maar het is gemakzuchtig en onredelijk te verwachten dat andreren jouw stelling moeten accepteren tenzij ze eerst bewijzen dat het niet bestaat.

Gebruikelijk is het daarom dat degene die een stelling doet (tenminste van iets dat niet algemeen aanvaard/geaccepteerd is) zelf bewijs aandraagt voor die stelling.
De kans dat je op deze wijze met medeouders kunt discussiëren lijkt me echter gering.

Persoonlijk denk ik dat waar je zoon van beschuldigd wordt niet kan, tenminste niet in de situatie zoals jij het beschrijft. Maar professionele hackers met genoeg tijd en middelen tot hun beschikking zouden het misschien wel kunnen. Bewijzen dat het niet kan is onmogelijk, maar dat neemt niet weg dat het volstrekt onaannemelijk is.

Je zou de ouders kunnen vragen of ze eens willen laten zien hoe dat dan in zijn werk gaat, waarschijnlijk krijg je dat een reactie terug als "wij weten niet hoe dat moet want wij hebben er geen verstand van, maar jouw zoon kan dat wel". Je kunt er niets mee, het is net zoiets als iemand die van hekserij beschuldigd wordt laten bewijzen dat dan niet zo is.(ok, misschien wat gechargeerd maar je begrijpt de strekking)

Je bent geheel afhankelijk van de redelijkheid van de andere ouders, maar liefde voor je eigen kind kan je soms blind maken voor redelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
emnich schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:07:
[...]

De kant-en-klare tutorials die je (makkelijk) kan vinden werken nu niet meer dus je kan wel aannemelijk maken dat het niet kan.
Daar ging het mij nu net om. Ik zie nergens dat niet meer zouden werken omdat WhatsApp daar actief iets tegen gedaan heeft. End-to-end encryption staat daar bijvoorbeeld helemaal los van, want dat heeft hier niks mee te maken.

Er wordt wel volop geroepen dat het niet meer kan, maar met bronnen komen is er niet bij. Ik weet het ook niet, maar beweer dan ook niks.
Het wordt al snel een filosofische discussie, in de zin dat iedereen een stelling kan doen b.v. God of Sneeuwwitje of UFO's bestaan/bestaat. Je kunt de meest waanzinnige stellingen doen, maar het is gemakzuchtig en onredelijk te verwachten dat andreren jouw stelling moeten accepteren tenzij ze eerst bewijzen dat het niet bestaat.
Is het niet veel verstandig om je, op een forum puur gericht op techniek, je te focussen op precies dat aspect? Als het heel eenvoudig is om dit te doen, en als ik de tutorials mag geloven was het dat in ieder geval altijd wel, dan is het niet heel vreemd om iemand daarvan te beschuldigen als de omstandigheden daar naar zijn.

Dan kun je er wel allerlei ethische vraagstukken op los laten je afvragen wie zich nu eigenlijk waartegen moet verdedigen, maar dat is aan de TS zelf en daar heeft ie ongetwijfeld niet onze hulp bij nodig. Ik denk dat het technisch vraagstuk veel belangrijker en interessanter is voor dit forum dan al die randzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Lijkt mij duidelijk dat eenzijdig geprobeerd is de teksten te verwijderen. Aangezien er "beschuldigingen" worden ge-uit zou ik eenmalig gesprek aangaan (face to face) waarbij wordt aangegeven dat het onwaarschijnlijk is dat deze teksten eenzijdig zijn toegevoegd aan de App-history. Uitpraten en afsluiten.
Face to face omdat daarbij nog bij te sturen is in de discussie indien die "verkeerd" gaat.

In dit geval is het zeer fijn dat de history niet door de tweede party kan worden verwijderd.

Van beide zijden kan hier van worden geleerd.

Ja er wordt een hoop *crap* heen en weer gestuurd. Waarvan veel onbedoeld grof. Teksten kunnen nou eenmaal op diverse manieren worden geïnterpreteerd. Dat was al zo ten tijde van ICQ of MSN-Messenger etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanneque
The Realone schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:59:
In een aantal reacties lees ik dat het (bijna) onmogelijk is en in andere dat daar geen bewijs voor is. Mijn zoon is zeker geen wizkid, ik wil zelf wel uitzoeken of het mogelijk is met tutorials waar naar verwezen wordt.

@Realone, waar vind je tutorials, of waar zoek je op als je bij die tutorials terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:12

Standeman

Prutser 1e klasse

Rommelen met de berichten op je eigen telefoon is nog tot daar aan toe. Ik kan me best voorstellen dat het mogelijk is aangezien je er fysiek toegang toe hebt.

Echter hetzelfde voor elkaar krijgen op de telefoon van een ander lijkt mij schier onmogelijk zonder 1337 hackskills waar een gemiddelde overheid jaloers op zou zijn.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Standeman schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:46:
Rommelen met de berichten op je eigen telefoon is nog tot daar aan toe. Ik kan me best voorstellen dat het mogelijk is aangezien je er fysiek toegang toe hebt.

Echter hetzelfde voor elkaar krijgen op de telefoon van een ander lijkt mij schier onmogelijk zonder 1337 hackskills waar een gemiddelde overheid jaloers op zou zijn.
Dat is hier ook niet aan de orde. Lees de TS nog eens goed.

Nogmaals, het heeft alleen zin om te posten als je er de TS concreet mee kunt helpen. Ik denk dat we nu de voorlopige conclusie kunnen trekken dat het zeer onwaarschijnlijk is dat je in WA nepberichten kunt maken. Voor kleine kinderen is het daarmee onmogelijk. Tenzij iemand concrete informatie heeft over een hackmethode die ook voor jonge leken toepasbaar is, is wat mij betreft de discussie gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Hanneque schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:33:
[...]

@Realone, waar vind je tutorials, of waar zoek je op als je bij die tutorials terecht komt?
https://www.google.nl/search?q=edit+whatsapp+db

Bijvoorbeeld, of zoeken op msgstore.db i.c.m. met dat soort termen. Ik zie bijvoorbeeld een [url=WhatsApp toolbox]http://blackenvelope.net/apps/whatsapp_toolbox/[/url] regelmatig voorbij komen die het vrij makkelijk moet maken om dat te doen. Daar is dan wel een rooted toestel voor nodig, maar om dat voor elkaar te krijgen hoef je meestal ook niet vaker dan 3 keer te klikken.

Nogmaals; ik weet niet of deze tools nog werken en ik sta uiteraard ook niet in voor de gevolgen. Ik wil alleen maar aangeven dat het blijkbaar ooit goed mogelijk is geweest en ik heb in de afgelopen tijd ook niet vernomen dat WhatsApp zijn lokale chat history op een andere manier beveiligd zou hebben.

Je hoeft er dus absoluut geen whizzkid voor te zijn, enkel begrijpend kunnen lezen en plaatjes volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
The Realone schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:36:

Je hoeft er dus absoluut geen whizzkid voor te zijn, enkel begrijpend kunnen lezen en plaatjes volgen.
Dat vind ik nogal een boude stelling wanneer je niet eens weet of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
ASW1 schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:40:
[...]

:? Het heeft toch blijkbaar gewerkt... Ik heb het over het volgen van die tutorials als je dat nu nog niet door had. Daar hamer ik al de hele tijd op. Ik heb geen aanleiding om te geloven dat het niet meer zou werken en dan zouden een aantal simpele stappen volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ASW1 schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:40:
[...]

Precies, The Realone zoekt even op DB. Normale stervelingen hebben geen idee wat DB betekent.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
albino71 schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:43:
[...]

Precies, The Realone zoekt even op DB. Normale stervelingen hebben geen idee wat DB betekent.
Doe niet zo raar en kijk verder dan je neus lang is. Vervang db voor 'messages' en je komt er ook. Googlen is geen hogere wiskunde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

The Realone schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:45:
[...]

Doe niet zo raar en kijk verder dan je neus lang is. Vervang db voor 'messages' en je komt er ook. Googlen is geen hogere wiskunde....
Inderdaad, met: Create fake message whatsapp staat hij ook op de eerste pagina.

Maar 1) kan dit nog wel 2) zoja, wordt bijvoorbeeld whatsapp web ook geupdate, want anders zou je daar nog kunnen kijken voor het originele gesprek van je zoon.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 16:57

Kek

3flix

Afvalzak schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:48:
[...]

Inderdaad, met: Create fake message whatsapp staat hij ook op de eerste pagina.

Maar 1) kan dit nog wel 2) zoja, wordt bijvoorbeeld whatsapp web ook geupdate, want anders zou je daar nog kunnen kijken voor het originele gesprek van je zoon.
Whatsapp web haalt al zijn berichten data van de telefoon, want de messages worden niet op servers van whatsapp gestored (tenzij ze nog niet ontvangen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-05 09:42

BUR

...aan het typen

Jongens! Wat is het doel? Ik lees heel veel 'ifs'. Doorslaggevend is voor mij "Hij is geen wizkid" laat het daarbij en klaar.
Zonde van de energie. Ik zou niet een paar 'eventuele' methodes gaan uitzoeken hoe 'misschien' iemand het zou gedaan kunnen hebben. Dat bewijst namelijk helemaal niks! ... ja er komt dan weer een een 'if' bij...

Beide gebruikers in dit verhaal zullen er hopelijk van hebben geleerd. Verstuurd geen *onzin* of *crap* via messaging, voor je het weet zijn de poppen aan het dansen.

Hieronder geneuzel die alleen nog maar meer vragen oproept:
Theoretisch zou er naar de backupfile van de boosdoener gekeken kunnen worden, de file was voorheen i.i.g. in plaintext. Correspondeert dat met de correspondentie.. klaar ben je. (ja de aanpassingen had de boosdoener op twee plekken kunnen doen) Maar zeer grote kans dat er geen backup is gemaakt danwel dat je er toegang tot krijgt... Deze inbreuk op de telefoon van de boosdoener zal uitsluitend kwaad bloed zetten... blabla... hou maar op! ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door BUR op 25-04-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:09

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Als ik het goed begrijp is jou zoon Verzender A en de andere jongen Verzender B.

Verzender A wordt er dus van beschuldigd dat hij bepaalde 'nepberichten' geplaatst zou hebben, die in het gesprek dus weergegeven staan als 'verzonden door Verzender B'?

Oftewel: de ouders van Verzender B geloven niet dat Verzender B deze berichten gestuurd heeft, en noemen deze berichten 'nepberichten' en beschuldigen Verzender A er van dat deze nepberichten geplaatst te hebben?

Onmogelijk. Je kunt WhatsApp berichten niet formuleren/manipuleren onder andermans naam. Het enigste wat mogelijk is, is berichten verwijderen.

Ik zou de ouders van Verzender B eens uitnodigen voor een goed gesprek met beide 'kinderen' onder het mum van 'gezamenlijk opvoeden'.

[ Voor 10% gewijzigd door Family Guy op 25-04-2016 14:12 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Kijk eens naar de system time van zijn telefoon. Staat deze anders dan de tijd van nu dan zit hier je probleem in.

Ik weet als je op je pc je BIOS tijd veranderd en een mail verstuurd dat de ontvanger jouw BIOS tijd krijgt. Dus zet jij jouw BIOS tijd op 1-1-2010 neer dan ziet de ontvangen: mail verzonden op 1-1-2010. Terwijl jij hem pas hebt verstuurd.

Ik weet niet of dit ook bij whatsapp en mobiels ook werkt, maar is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Volgens mij is het volgende geval:
Hierbij is jouw zoon Verzender A en de andere jongen Verzender B.

Verzender A wordt er dus van beschuldigd dat hij bepaalde 'nepberichten' geplaatst zou hebben in zijn eigen tijdlijn/ gespreksgeschiedenis, die in het gesprek dus weergegeven staan als 'verzonden door Verzender B' en niet te zien zijn in de tijdlijn/ gespreksgeschiedenis van B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij hebben we de probleemstelling al een poosje beschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Waarop zijn de screenshots gemaakt? Op een telefoon of WhatsApp web? Via een browser als Chrome kun je namelijk element inspecteren doen en vervolgens de hele chat aanpassen op de manier die je zelf wil.

Maar goed, moeten het wel screenshots zijn van WhatsApp web.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

The Realone schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:41:
Is het niet veel verstandig om je, op een forum puur gericht op techniek, je te focussen op precies dat aspect?

8<

Ik denk dat het technisch vraagstuk veel belangrijker en interessanter is voor dit forum dan al die randzaken.
Iedere techneut kan je melden dat dit basiskennis is. Wil je een probleem achterhalen en een oplossing vinden dan zul je systematisch te werk moeten gaan. In dit geval betekent dat je moet achterhalen waar die beschuldiging vandaan komt en wat die nepberichten dan zoal zijn. Zoals hier al aangegeven is er namelijk nog een scenario: dat berichten zijn weggegooid ipv toegevoegd. Welk scenario is hier dan van toepassing? En ook toepasselijk: hoe kom je erachter welk scenario van toepassing is? Voor een technisch vraagstuk kunnen randzaken dus zeer belangrijk zijn. Voor hetzelfde geld is het helemaal geen technisch vraagstuk en is er heel wat anders aan de hand. Zo offtopic is dat advies in die richting niet.

Dit topic is doorspekt met aannames, "wat als" en weet ik wat nog meer voor vaagheden waar je helemaal niets aan hebt. Begin bij het begin, vraag om informatie (voorbeelden bijv.) en zoek vanaf daar verder. Als iemand roept dat je berichten kunt toevoegen is het wel zo fijn als er ook wordt gemeld hoe (hetzij via een link of domweg de uitleg in de post zelf). En post vooral die info hier, is wel leuk voor wie vanaf de zijlijn meeleest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Ouders ... "mijn kind doet dat niet", zoon beweert: "dat bericht heb ik niet getypt dat stond er vanzelf" ... Als ouders er zo inzitten wordt dat een kansloze discussie. Twee kinderen hebben onenigheid, ouders bemoeien zich er mee en dan krijg je zo wat. Met beide kinderen erover hebben, uitleggen wat wel en niet kan, in de gaten houden, en dat is het dan. Blijkbaar maakt TS zich ook niet extreem druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 11:07
Kan het zijn dat iemand op zijn toestel het bericht gewoon heeft verwijderd, terwijl je zoon dit niet heeft gedaan? Geen idee hoe dat werkt in WhatsApp, of verwijderen op 1 toestel er ook voor zorgt dat het bij iedereen in dat gesprek wordt verwijderd.
Pagina: 1