Nieuwe GPU (artifacts op huidige)

Pagina: 1
Acties:

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-02 14:09
Goedemorgen,

Mijn 2e hands Nvidia GTX580 begon gisteren na één game ineens artifacts te vertonen.
Heb hem al schoongemaakt, drivers opnieuw geïnstalleerd en het ging 1 game goed, daarna weer artifacts en de hele PC loopt ook vast als dit gebeurd.

Ik denk dat ik gewoon een nieuwe GPU moet kopen, maar als iemand nog tips heeft wat ik kan proberen hoor ik het graag.

Huidig systeem:
Asus H110M-D D3 (moederboord)
Intel Core i5-6500 Boxed
16 GB werkgeheugen
PSU: Season G Series 550 Watt

pricewatch: Seasonic G-series 550 watt

Ik wil nu toch een nieuwe kaart, ivm garantie kopen. Mijn budget is max 150 euro, ik hoef geen games op ultra settings 4k te spelen. (FIFA, LoL, HoTS, CS GO)

Merkvoorkeur: geen, al zijn de amd kaarten wel iets leuker geprijsd heb ik het idee.

Wat ik nu heb gevonden:

r7 360 OC
pricewatch: Asus Radeon R7 360 OC 2GD5

MSI Radeon R7 370
pricewatch: MSI R7 370 Gaming 2GB

Kan iemand mij nog bepaalde tips meegeven? OF zijn er types die ik over het hoofd zie die in mijn budget vallen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je tevreden was over de prestaties van je oude kaart, kan je voor de 370 gaan. Die presteert ongeveer gelijk met je oude kaart, maar verbruikt wel veel minder stroom.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-02 18:50

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Ik zou om te beginnen een betere psu aanschaffen. :P
Wat je nu kan proberen is de kaart op beide fronten (core en mem) terug te klokken. ;)
Ik zou eerst 50Mhz op de core terug halen en 25Mhz op de mem :)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat is er dan mis met zijn Seasonic volgens jou?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-02 14:09
Dat vraag ik mij ook af ;-). PSU is nog geen jaar oud en van goede kwaliteit? Zie pricewatch.

Het ligt wel echt aan mn gpu helaas. Nog van alles geprobeerd maar krijg er geen fatsoenlijk beeld meer uit. Met oude amd kaart kan ik vloeiend stresstests draaien op dit systeem.
Terugklokken had ook geen effect helaas.

Ik denk dat ik toch nog even door spaar voor gtx950 aangezien die de r7 370 voorbij gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door rvrrr op 25-04-2016 22:47 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:08
De 950 is 10-20% sneller maar kost ook 20% meer.
Bang for buck is de gemiddelde 370 net wat interessanter, aan jou de keus.

[ Voor 31% gewijzigd door mitsumark op 25-04-2016 22:55 ]

Pagina: 1