Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 12:49
Ik heb al heel wat jaren een 24" Apple Cinema Display en ben daar nog altijd tevreden over. Dat scherm gebruik ik primair voor mijn MacBook, maar de laatste tijd ook veel voor mijn 4 jaar oude Dell Precision met DisplayPort uitgang. Nu wil ik een nieuwe laptop aanschaffen, maar die heeft alleen Thunderbolt 3 en HDMI. Dat laatste gaat niet werken, maar ik vroeg mij af of een non-Apple Thunderbolt 3 aansluiting problemen oplevert met dit scherm. Iemand ervaring?

Ik vraag dit even, omdat ik wel eens heb gehoord dat de 27" Apple Thunderbolt Display het niet altijd goed doet met non-Apple Thunderbolt poorten.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Zo ver ik weet kan je een Mini-DisplayPort adapter gebruiken op je Thunderbolt 3 aansluiting van je nieuwe laptop, aangezien je 24" Cinema Display deze aansluit-mogelijkheden biedt:

- Thunderbolt digital video output
- Native Mini DisplayPort output
- DVI output using Mini DisplayPort to DVI Adapter (sold separately)
- VGA output using Mini DisplayPort to VGA Adapter (sold separately)
- Dual-link DVI output using Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter (sold separately)

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 11:36
De 24" Led Cinema Display werkt met displayport protocol. Het mooie is dat een Thunderbolt connector zowel Thunderbolt als displayport protocol uit kan voeren. Het enige is, is dat Thunderbolt 3 een USB-C connector heeft, dus je moet een USB-C -> DisplayPort adapter kopen.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Owentje schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:40:
Het enige is, is dat Thunderbolt 3 een USB-C connector heeft, dus je moet een USB-C -> DisplayPort adapter kopen.
Dat is volgens mij nogal een issue. Er zijn geen goedkope Thunderbolt 3 naar Mini Displayport kabels beschikbaar. Maar het is natuurlijk wel mogelijk om deze adapter te kopen en daarmee een Dell UP2715K (5K display) aan te sturen. Het is alleen erg jammer dat dit met zo'n lomp kastje moet.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Neus schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:32:
Zo ver ik weet kan je een Mini-DisplayPort adapter gebruiken op je Thunderbolt 3 aansluiting van je nieuwe laptop, aangezien je 24" Cinema Display deze aansluit-mogelijkheden biedt:

- Thunderbolt digital video output
- Native Mini DisplayPort output
- DVI output using Mini DisplayPort to DVI Adapter (sold separately)
- VGA output using Mini DisplayPort to VGA Adapter (sold separately)
- Dual-link DVI output using Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter (sold separately)
Een 24" Apple Cinema Display kun je alleen aansturen via een mini DisplayPort aansluiting. Het is nogal beperkt allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Bedankt voor de tip! Heb je ervaring met deze converter? Mijn ervaring met spul van DealExtreme is dat het vaak erg snel in de prullenbak ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 11:36
Hahaha, nee niet met deze connector... Ja, wel vaak troep via DX gehad... ook wel goed spul. Dus... geen idee ;)

Apple Certified Worden

Pagina: 1