Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:14
Hallo allemaal,

Ik heb dit topic gestart, omdat ik eens wilde weten wat jullie ervaringen met deze kaartjes zijn. Op mijn werk hebben we ongeveer 300-400 van deze EVO 32GB microSD kaartjes in gebruik, allemaal in Samsung S5 toestellen. Nou zijn er sinds augustus al 25 kaartjes kapot gegaan. Bij sommige wordt de kaart nog wel gedetecteerd in een PC, maar reageert dan nergens op en formatteren resulteert in een foutmelding. Bij andere wordt de kaart gewoon helemaal nergens meer gedetecteerd.

Wat natuurlijk jammer is, is dat dit verhaal nu in het bedrijf rondgaat en eigenlijk niemand zijn / haar foto's meer durft op te slaan op de kaartjes ( wat ik begrijp ).

Als een bedrijf garantiezaken regelen met Samsung is in ieder geval echt een drama en ook de leverancier staat niet echt te springen om het op te lossen.

Ik hoor graag jullie meningen en suggesties! :)

[ Voor 10% gewijzigd door dehardstyler op 25-04-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik onder de review van vandaag ook al heb aangegeven wordt er ook bij MicroSD-kaartjes gebruik gemaakt van MLC, TLC en eigenlijk alle NAND-soorten die we van normale SSD's ook kennen. De EVO-serie gebruikt TLC-NAND, terwijl de Pro-serie MLC gebruikt. Dat laatste zou een stukje robuuster moeten zijn. Helaas zijn fabrikanten over het algemeen zeer onduidelijk over het soort geheugen dat ze in een kaartje gebruiken.

Schrijf je toevallig veel naar de kaartjes, of krijgen ze op een andere manier voor hun kiezen?

Overigens, 400 gelijkwaardige configuraties in combinatie met een Samsung S5. Is dat bij de politie? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:22:
Zoals ik onder de review van vandaag ook al heb aangegeven wordt er ook bij MicroSD-kaartjes gebruik gemaakt van MLC, TLC en eigenlijk alle NAND-soorten die we van normale SSD's ook kennen. De EVO-serie gebruikt TLC-NAND, terwijl de Pro-serie MLC gebruikt. Dat laatste zou een stukje robuuster moeten zijn. Helaas zijn fabrikanten over het algemeen zeer onduidelijk over het soort geheugen dat ze in een kaartje gebruiken.

Schrijf je toevallig veel naar de kaartjes, of krijgen ze op een andere manier voor hun kiezen?

Overigens, 400 gelijkwaardige configuraties in combinatie met een Samsung S5. Is dat bij de politie? O-)
Bedankt voor je antwoord! Van sommige mensen waarbij de kaart kapot ging, kreeg ik te horen dat er misschien 20 tot 30 foto´s op de kaart opgeslagen zijn. Dus dat is niet echt veel lijkt mij. :+

Nee haha, ik werk niet bij de politie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Er is nu net helaas weer een kaart kapot gegaan, er stonden 15 foto's op die vrijdag gemaakt zijn. De gebruiker heeft de telefoon aan de computer verbonden vandaag en krijg toen ineens: er is een fout opgetreden, voordat u verder kunt moet u formatteren. Dit zegt de computer dus, terwijl de telefoon aangesloten wordt? 8)7

De foto's waren nog wel in de galerij te zien, voordat deze aangesloten werd aan de computer. Daarna helaas niet meer.

Als ik de kaart uit de telefoon haal en met een microSD naar SD adapter in mijn laptop stop, wordt de kaart nog wel gedetecteerd. Het ziet er dan zo uit: http://imgur.com/HIW1hDM
Kijk daarbij vooral naar de "Date modified" en de extensies. :o

Ik hoop echt dat iemand dit eerder heeft gezien!