• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-11 21:09

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Al een tijdje ben ik van plan om een nieuwe TV te kopen aangezien ik momenteel een oud beeldbuisje heb hangen welke helemaal gaar is. Dus ik vind dat het wel eens tijd is om deze te vervangen. Zelf heb ik al gekeken naar een TV, het belangrijkste is, is dat deze 4K is en minimaal 60 Hz kan weergeven. Ik weet dat er weinig zenders zijn die deze beelden zenden maar aangezien je er mee op YouTube kan en andere diensten is dit toch wel een mooie functie.

Nu komt mijn vraag, beneden heb ik een flinke PC staan en daar wil ik 4K 60FPS mee gaan streamen naar boven, maar hoe? De Steam Link leek de perfecte oplossing maar helaas is dit gelimiteerd tot 1080p. De bedoeling is dus om mijn PC beneden als 'console' te gebruiken en boven de TV als monitor en daarbij ook de muis/toetsenbord en eventueel een controller te gebruiken.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:58
Misschien is dit wat voor je?

Nvidia Game Stream

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Ah super! Dut is dus eigenlijk hetzelfde principe als de Steam Link maar dan beter. Maar ik lees iets over Android TV's en een Google account. De TV die ik graag wil gaan halen draait op het FireFox OS, is dit een probleem?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-12 02:51
Kan je niet beter gewoon een lange actieve kabel kopen om je apparaten met elkaar te verbinden? Verder zou ik vooral niet te veel met het Smart-TV gedeelte proberen te doen, ze zijn nagenoeg allemaal gewoon slecht, underpowered, stoppen random met werken en worden slecht onderhouden.

Je bent eigenlijk beter af met een NUC naast je TV als HTPC.

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Nou dat is geen oplossing omdat ik geen kabels door de muur kan trekken van/naar die locatie. Ik wacht eventjes hierop.
Boost9898 schreef op maandag 25 april 2016 @ 03:38:
[...]
Ah super! Dut is dus eigenlijk hetzelfde principe als de Steam Link maar dan beter. Maar ik lees iets over Android TV's en een Google account. De TV die ik graag wil gaan halen draait op het FireFox OS, is dit een probleem?

• wardjj
Boost9898 schreef op maandag 25 april 2016 @ 03:38:
[...]

Ja. Hier heb je dus een Nvidia Shield voor nodig, dat is dus een kastje naast je TV.
Voor 4k 60fps gaming heb je trouwens wel een dik netwerk nodig, ga daar maar van uit.

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
wardjj schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:29:
[...]

Ja. Hier heb je dus een Nvidia Shield voor nodig, dat is dus een kastje naast je TV.
Voor 4k 60fps gaming heb je trouwens wel een dik netwerk nodig, ga daar maar van uit.
Ah oke, dus even voor de zekerheid zet ik hier mijn 'netwerk' neer. ;)

Heel het huis ligt vol met CAT5E welke een snelheid heeft van 1000Mbps.
En dit werkt dus allemaal samen met de TV met FireFox OS in het lijstje hieronder?

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red WD30EFRX, 3TB€ 110,-€ 220,-
1Asus RT-AC66U Zwart€ 129,-€ 129,-
1Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver€ 1.299,-€ 1.299,-
1Nvidia Shield Android TV 16GB€ 199,99€ 199,99
1Synology DiskStation DS215+€ 275,-€ 275,-

Ik zag dat je van de Shield een 16GB en 500GB versie hebt, is het nuttig om die 64GB versie te nemen aangezien je in de 16GB variant gewoon je geheugen kan uitbreiden door middel van een flash kaartje?

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Nog even een vraagje tussendoor. De Nvidia Shield ziet er veel belovend uit maar is het een probleem als de desktop monitor zelf (van render systeem) een 1080p scherm heeft? Ik wil namelijk vanaf dat systeem 4K renderen naar een 4K scherm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wardjj
Boost9898 schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:18:
Nog even een vraagje tussendoor. De Nvidia Shield ziet er veel belovend uit maar is het een probleem als de desktop monitor zelf (van render systeem) een 1080p scherm heeft? Ik wil namelijk vanaf dat systeem 4K renderen naar een 4K scherm.
Ja, dat kan. Maar niet direct plug and play.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:02

Nox

Noxiuz

Houd wel rekening met een fikse lag als je in 4k gaat encoden vanaf de PC. Als je per se 4k 60fps wilt zijn dat stevige eisen, lag hoort daar niet bij.

Oplossing is toch een kabel. Of exotische hardware met hdbase-t 2.0.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

4kp60 is inderdaad erg uitdagend. Ik zou eerlijk gezegd ervoor zorgen dat de PC linksom of rechtsom direct op scherm aangesloten zit, of dat je een dedicated 4kp60 decoding apparaat (lees: andere PC...) bij de TV zet en dan tussen de PCs streamen.

Maar... je zegt dat je geen kabels kunt (=wilt, niet kunnen is BS) trekken naar boven. Dan wil ik simpel zijn: vergeet het, ongeacht oplossing :o

Dat impliceert dat je draadloos wilt werken. HEVC 4kp60 op een kwaliteit dat significant meerwaarde biedt over 1080p vraagt om bandbreedte, veel bandbreedte. Ga uit van 75Mbps minimaal, maar als je beetje marge wilt houden wil je zeker 100Mbps ter beschikking hebben tussen streaming server en client. En dan hebben we het niet over maximaal gemeten snelheid, maar gemiddelde langdurige throughput. Draadloos continu betrouwbaar 100Mbps tussen verdiepingen in doen is in de meeste huizen niet te doen, en halfbakken alternatieven als PLC setjes kunnen dat soort snelheden ook zeer zelden waarmaken.

Kortom, ongeacht welke streaming techniek en hardware je wilt toepassen, eerst zorgen voor een netwerkkabel naar boven (Cat5e of beter). Als je op hoge kwaliteit wilt kijken moet je ook een hoge kwaliteit verbinding hebben.

Soittakaa Paranoid!

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Sorry maar ik denk dat ik het niet duidelijk heb omschreven. Hieronder heb ik een tekeningetje gemaakt van hoe ik het wil gaan aanleggen. Ik kan geen extra kabels erbij trekken, maar overal ligt al wel UTP CAT 5E.

Link: http://i.imgur.com/rad8cxK.jpg

[Voor 22% gewijzigd door Boost9898 op 26-04-2016 14:14]

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
Denken jullie dat zit zal werken? Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? :+)

• Nox

Nox

Noxiuz

Boost9898 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:05:
Denken jullie dat zit zal werken?
Nee.
Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden? :+)
Dat je veel lag gaat krijgen en je PC gigantisch staat te stampen voor 4k60, als je dat al haalt met hevc...

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Topicstarter
NoxiuZ schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:16:
[...]
Nee.

[...]

Dat je veel lag gaat krijgen en je PC gigantisch staat te stampen voor 4k60, als je dat al haalt met hevc...
Bedankt voor je reactie maar ik kan hier vrij weinig mee. Mijn PC zal het wel aan kunnen om het weg te sturen in 4K 60FPS aangezien de meeste games die ik speel 4 core's gebruiken en ik een 6 core heb. Deze is ook nog overclockt van 3,3GHz naar 4,2GHz.

Waar denk je dat lag in gaat zitten en hoe is dit op te lossen? Ik snap dat er wat tijd in zit om het van de computer naar de Nvidia Shield te sturen en het delay van de TV zelf natuurlijk. Maar verder?

• Mr_Thomasz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-12 13:35
Boost9898 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:31:
[...]

Bedankt voor je reactie maar ik kan hier vrij weinig mee. Mijn PC zal het wel aan kunnen om het weg te sturen in 4K 60FPS aangezien de meeste games die ik speel 4 core's gebruiken en ik een 6 core heb. Deze is ook nog overclockt van 3,3GHz naar 4,2GHz.

Waar denk je dat lag in gaat zitten en hoe is dit op te lossen? Ik snap dat er wat tijd in zit om het van de computer naar de Nvidia Shield te sturen en het delay van de TV zelf natuurlijk. Maar verder?
Zet eens een laptop naast je tv en log in op beide steam accounts dan je streamen van je pc naar laptop en kan je kijken of je de lag tijdens intensief gamen zoals een bijv een flinke shooter online merkbaar vind. Je zou eventueel ook nog een controller in kunnen pluggen.

• Nox

Nox

Noxiuz

Boost9898 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:31:
[...]

Het beste wat je kan doen is een latency van ongeveer 2 frames (2 maal 1000/60 is de lag in ms, grofweg 35ms) . Daarnaast is er op de shield ook een buffer nodig en moet decoden. Je TV heeft vaak ook een input lag en op die manier zou je zomaar eens 50-100ms extra lag hebben. En als je een echte 4k kwaliteit stream heb zit je al snel aan de 5 frames ivm b-frames enz. (Of hoe je de frames noemt).

En als je denkt met 2 cores 4k60 denkt te kunnen livestreamen: nope. Met een shooter heb je vaak wisselende scenes dus zul je gigantisch veel pieken hebben, kortom: forget it. Tenzij je een hardware encoder op je pc aansluit met een hdmi2 ingang, maar koop van dat geld gewoon een leuke auto én een gamepc.

[Voor 30% gewijzigd door Nox op 29-04-2016 14:15]

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee