aankoop high-end gaming monitor

Pagina: 1
Acties:

• Schalke04
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik zoek een?
ik wens graag een mooi maar ook weer groot scherm te halen voor mijn nieuw aangekochte alienware area51 r2 met nvidia 980 tripple videocard setup. ik was zelf aan een acer predator aan t denken maar vroeg mij af als er niet wat beters beschikbaar was op de markt.. :)

Wat is je budget?
Tussen de 1000 en 1500.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur zolang het een mooi design heeft en van goede qualiteit is. liefst met minimaal 2 jaar garantie.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ultra settings gaming, videobewerking, photoshop, 3dsmax e.t.c.

graag hoor ik van jullie wat t beste beeldscherm zou zijn. liefste minimaal 27"of groter!

het scherm waar ik aan zat te denken: (zie link)
http://tweakers.net/price...uminium-zilver-zwart.html

[ Voor 9% gewijzigd door Schalke04 op 25-04-2016 15:03 ]

• Schalke04
kleine bump!

extra informatie:"liefst tussen de 3 en 4k resolutie.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:10
Link eerst eens welke predator je aan zat te denken? er zijn namelijk 15 verschillende predators.

• Schalke04
loki504 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:00:
Link eerst eens welke predator je aan zat te denken? er zijn namelijk 15 verschillende predators.
zie op. heb ik zojuist aangepast was dat inderdaad vergeten :)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 14:42
Voor dat geld kun je makkelijk naar de >120hz schermen kijken en misschien zelf OLED.
Ligt er natuurlijk aan of kleurweergave een issue is, mooi design en goede kwaliteit geven dit niet aan.

Met bijvoorbeeld deze Eizo: pricewatch: Eizo Foris FS2735 Zwart
heb je een 144hz 27inch 2560*1440 ( geen 2k of 4k scherm dus ), tevens zijn Eizo schermen vanuit de fabriek al gekalibreerd wat weer ten goede komt voor je Photoshop / Videobewerking eisen.

[ Voor 11% gewijzigd door SgtElPotato op 25-04-2016 15:11 ]

Zucht...

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-01 09:59
Een high end gaming monitor met 60hz?
Denk dat je voor een 144hz scherm moet gaan.

edit: bijv. deze Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q

[ Voor 47% gewijzigd door MadMax12 op 25-04-2016 15:11 ]

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:32
Schalke04 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:03:
[...]

zie op. heb ik zojuist aangepast was dat inderdaad vergeten :)
De volgende vraag is natuurlijk waarom je vraagt of er iets beters op de markt is. Met andere woorden, op welke punten voldoet dit scherm niet? Welke games ga je precies spelen?

Als je alternatieven zoekt, heeft de Pricewatch daar natuurlijk een mooi tabje voor ;) pricewatch: Acer Predator X34 Aluminium, Zilver, Zwart

Voor jou is het belangrijkste alternatief denk ik deze: pricewatch: Asus PG348Q Aluminium, Zwart

Met het geld dat je al geïnvesteerd hebt in de PC, is het zonde om een scherm te nemen dat niet aan de volgende eisen voldoet: goede kleurechtheid (want Photoshop), dus op z'n minst IPS, een scherm met G-Sync en een scherm met een hoge refreshrate (>100Hz). Dat zijn er gewoonweg niet veel.

Als ik de reviews van de X34 (Edit: op Tweakers) lees zou ik, met alle respect, die wel met een korrel zout nemen. Als er als minpunt wordt genoemd de 'grote doos'... Kijk dan op sites als tftcentral.co.uk.

[ Voor 4% gewijzigd door Hafermaut op 25-04-2016 15:13 ]

• Schalke04
dus de acer predator is eigelijk niet goed voor gaming op ultra? mij gaat t wel om de grote en beeld qualiteit..

en natuurlijk de snelle responce van een scherm zonder dat je happeringen hebt... dacht ik vraag t beter hier dan dat ik iets koop en t blijkt niks te zijn ;) op gebied van schermen ben ik niet goed.

• Hafermaut
Schalke04 schreef op maandag 25 april 2016 @ 15:14:
dus de acer predator is eigelijk niet goed voor gaming op ultra? mij gaat t wel om de grote en beeld qualiteit..

en natuurlijk de snelle responce van een scherm zonder dat je happeringen hebt... dacht ik vraag t beter hier dan dat ik iets koop en t blijkt niks te zijn ;) op gebied van schermen ben ik niet goed.
De Predator zou tot 100Hz moeten kunnen gaan. Zie ook: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_predator_x34.htm.

• Schalke04
pricewatch: Asus PG348Q Aluminium, Zwart

die zit er inderdaad wel intressant uit.. als er niks beters uitkomt kan ik beter de pg348q pakken.

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Hoezo "beter"? Net wat Hafermaut zegt, waarom voldoen de genoemde schermen tot nu toe niet aan je eisen? Ik mis toch echt nog een beetje eigen inzet in dit topic en heb vaag de indruk dat je gewoon naar het duurste scherm op de markt opzoek bent voor welke reden dan ook. Duurder is niet altijd beter.

de Asus PG348Q is inderdaad een heel mooi scherm als je een kapitaal er aan wilt uitgeven. De 27 inch versie is ook nog een optie, dat ligt er een beetje aan wat je wilt doen. Je zou ook voor dit budget een triple monitor set-up kunnen nemen.

• Schalke04
dank je voor alle responces..

tot nu toe zie ik deze opties wel staan.

1 Asus PG348Q
2 Acer Predator X34

deze zie ik niet zitten want.. zie beschrijving achter product naam:
1 Eizo Foris FS2735 Zwart - Ondersteunt geen G-Synch voor vlekkeloos gamen.

ik weet niet als er (nog) betere schermen zijn?

liefst ga ik voor een curved design wel.

aan iedereen super bedankt voor alle input zover!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
We weten nu nog steeds niet welke games je gaat spelen.

Als je geen snelle FPS games speelt kun je beter voor een kwaliteit 60/75/100 Hz scherm kiezen.
Als je wel snelle FPS games speelt, denk aan Battlefield, CoD, CS:GO, dan zou ik een 144 Hz scherm van harte aanraden, is een wereld van verschil.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Schalke04
TheTinusNL schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:15:
We weten nu nog steeds niet welke games je gaat spelen.

Als je geen snelle FPS games speelt kun je beter voor een kwaliteit 60/75/100 Hz scherm kiezen.
Als je wel snelle FPS games speelt, denk aan Battlefield, CoD, CS:GO, dan zou ik een 144 Hz scherm van harte aanraden, is een wereld van verschil.
sorry! heb dat helemaal gemist...

ik heb in totaal over 400 spellen in steam, origin en uplay die rangen van...

Fallout 4, blackops 3, RCT World, sims4, Battlefield e.t.c dus eigelijk een mix van alles!

ook speel ik secondlife op ultra.

maar word er een curved 144hz scherm aangeboden met de g-sync tech?

• Hafermaut
Schalke04 schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:19:
[...]

sorry! heb dat helemaal gemist...

ik heb in totaal over 400 spellen in steam, origin en uplay die rangen van...

Fallout 4, blackops 3, RCT World, sims4, Battlefield e.t.c dus eigelijk een mix van alles!

ook speel ik secondlife op ultra.

maar word er een curved 144hz scherm aangeboden met de g-sync tech?
Kom op, zo ingewikkeld is de Pricewatch niet ;)
http://tweakers.net/categ...CkWKG5ibGSCUG1ubgZUXVsLAA

Wordt er een curved 144Hz G-Sync scherm aangeboden? Ja, alleen deze.
Nadeel: relatief lage resolutie voor de schermgrootte. (Wat mij betreft écht te laag voor 35" scherm).

Edit:
Ik heb zelf ongeveer een half jaar geleden ook een nieuw scherm gekocht, namelijk de XR341ck. Ik ben er zeer tevreden mee. Ook dit scherm is niet perfect. En volgens mij bestaat het perfecte scherm op dit moment ook nog niet, hoe hoog je budget ook is. Vervolgens moet je enkele keuzes maken en moet jij zélf kiezen welke van deze eigenschappen belangrijk zijn en welke minder:

Beeldverhouding: 16:9 of 21:9
Resolutie: 16:9 is 1920x1080; 2560x1440 of 3840x2160; 21:9 is 2560x1080 of 3440x1440.
Refresh rate: van 60 tot 200Hz.
Schermtype: van eenvoudig TN, tot 'betere kleuren' met IPS tot minder gebruikte technieken als MVA of OLED.
Overige eigeschappen: hoogteverstelbaar, kantelbaar.. etc. etc.

Je gaat er geen een vinden die alles heeft, dus keuzes maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Hafermaut op 25-04-2016 18:35 ]

Pagina: 1