acer aspire E 11 ziet zijn eigen 32 GB SSD geheugen niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762893

Topicstarter
Beste tweakers,

ik zit met een serieus probleem.

Ik heb een acer aspire E 11 es1-111m

nu wil ik hier windows 7 of 8 opzetten maar tijdens de setup kan hij zijn eigen geheugen niet vinden om windows in op te slaan?! Ik heb ondertussen veel op internet gezocht en geprobeerd. ik heb via CMD op de windows instaltie usb diskpart gebruikt en de disk ge cleant nieuwe partitie gemaakt geformateerd naar ntfs als primary gezet. maar helaas allemaal hielp het niks.
nu dacht ik laat ik een andere hdd er in doen en kijken of dat lukt. maar nu heb ik op inetnet een filmpje gevonden waar in omchreven word dat je er niet eens een andere hdd in kan doen.

YouTube: Acer Aspire E11 Windows laptop deep-dive, performance, Linux tests.

ik neem aan dat die 32 GB SSD geheugen ergens in het moederbord gebakken zit?
Maar om te terug komen op mijn vraag hoe kan ik er voor zorgen dat ik tijdens de instaltie die 32 GB SSD weer te zien krijg en er windows op kan instaleren?

ik heb zowel een booteble usb van windows 7 en 8 gemaakt maaar bij beiden kan hij geen schijf of partitie of wat dan ook vinden. Ook heb ik in de bios alles na gekeken helaas kan ik bij die laptop niet veel instellen. kan ook daar niks vinden wat dit zou moeten hinderen.

Hoop graag op een oplossing zou het anders niet weten hoe ik dit laptopje weer draaiende krijg.

Met vriendelijke groet,

zworky

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Waarschijnlijk heb je een driver nodig voor de Windows installatie, kijk bij acer of je de juiste driver kan vinden voor de ingebouwde SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of hij is stuk (dat zou kunnen verklaren dat er nu geen os op staat?).

Edit,
en secure boot moet je uitzetten in de bios, anders kan je er geen os op zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Reepje op 24-04-2016 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal eens kijken voor de driver wat jij zegt. maar kapot lijkt me sterk stond eerst windows 8 op. maar wou windows 7 op zetten.. maar aangezien dit niet lukte probeerde ik ook windows ook weer 8 maar helaas dat lukte ook niet. Ik hou jullie op de hoogten !

mvg zworky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 22:34
Heb je al eens een een Live Linux USB gemaakt en vandaar uit gekeken of de 32GB eMMC dan wel wordt herkend? Bij voorkeur een recente Linux (Ubuntu 16.04 bijvoorbeeld) gebruiken i.v.m. een nieuwere kernel.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaybrown
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:12
Zit je bootable usb in een usb3 poort toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zitte 2 usb poorten op een 3.0 en een 2.0 beide geprobeerd maar helaas!... maar usb3 poort zal ff google nooit te dom om te leren. en dat van linux zal eens ff proberen goed iede! ...bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb je al in je bios gekeken of hij daar wel staat?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATY77
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-07 23:35
Even bij Acer de SATA drivers downloaden en deze in een map op je USB stick kopiëren. Tijdens de installatie van Windows kun je dan deze driver laden en zal de SSD wel herkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATY77
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-07 23:35
Je zou er zelfs nog een SATA connector in kunnen solderen, dan kun je je storage nog uitbreiden. Zie:
http://community.acer.com...ES1-111M-C40S/td-p/316134
Pagina: 1