Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-04 10:25
Na mijn zoektocht naar 2 goede koptelefoons ben ik mij nu bewust van dat ik naast een koptelefoon voor mijn pc, ook een AMP/Dac/Surround versterker moet aanschaffen.

Zo ver als dat mijn blik staat is de Philips Fidelio x2 het toekomstige apparaat.(hier gaan we vanuit)

Ik zoek een?

Ik zoek een losstaande DAC met AMP en de mogelijkheid om een surround effect toe te voegen aan het geluid(Gaming)
Daarnaast zou ik het wenselijk vinden dat dit apparaat extern is, en via USB werkt.

Ook zou het fijn zijn(geen must) als ik dit apparaat ook via mijn telefoon zou kunnen gebruiken, met andere woorden een build-in accu. eventueel bluetooth(zeker geen must).

Verder gaat dit voornamelijk gebruikt worden, voor het versterken van de audio, en het toevoegen van het surround effect voor games.

Wat is je budget?

Ergens tussen 0 en 200 euro, hoe hoger de prijs hoe meer ik verwacht van het apparaat te kunnen.

Wat heb je zelf al gevonden?

Tot zo ver kom ik uit op 2 apparaten,
DeOmni 5.1 en de Sound blaster E5

Beiden zijn gepast aan dat wat ik nodig heb, tenminste op papier.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zouden deze apparaten mijn wensen doen vervullen? of is er een goedkopere/betere oplossing die ik nog niet benoemt heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 20:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangenomen dat je er een koptelefoon en geen speakers op aan wilt sluiten: waarom een DSP? Je krijgt dan gekunsteld geluid en het gaat echt geen surround geluid zijn. Bovendien sluit je het nog steeds op je stereo koptelefoon aan.
Wat jij linkt zijn gewoon externe USB kaarten. Daar zijn er tig van, sommige met goede en sommige met slechte DAC's.

Blijvend bij stereo:
Als je een goede maar relatief goedkope headphone amp met dac wilt: kijk eens bij www.schiit.com
Pak een Modi 2 of Modi2Uber icm een Magni 2 en dan heb je voor relatief weinig heel goed spul in huis :)

Ik hoor ook goede verhalen over http://www.audioquest.com...g_converter/dragonfly-dac trouwens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)