Ik had al eerder een 45G 75GXP schijf gehad, die had de "resonantiegeluiden (?)" die deze net aangeschafte 60GXP schijf heeft ook. Alleen die 45G schijf had daarnaast wel meer kuren en daar heb ik destijds mijn geld voor teruggekregen. Ik heb tevens een 30G 75GXP schijf waar ik nooit problemen mee heb gehad en die die geluiden niet maakt. Is dit nu een typisch IBM "probleem"/bijverschijnsel?
Het is een beetje hinderlijk geluid wel, helemaal aangezien het niet een constant geluid is maar om de seconde harder en zachter wordt. Een zachte brom op de achtergrond die maar door blijft "dreunen". Met dat dreunen probeer ik dus weer aan te geven dat het niet constant is maar in een vicieuse cirkel gaat van harder tot zachter in ongeveer 2 seconden.
Een vriend van me heeft twee 45G 75GXP schijven en bij hem heb ik het ook wel eens gehoord.
Nog meer mensen die dit verschijnsel bekend voorkomt?
Het is een beetje hinderlijk geluid wel, helemaal aangezien het niet een constant geluid is maar om de seconde harder en zachter wordt. Een zachte brom op de achtergrond die maar door blijft "dreunen". Met dat dreunen probeer ik dus weer aan te geven dat het niet constant is maar in een vicieuse cirkel gaat van harder tot zachter in ongeveer 2 seconden.
Een vriend van me heeft twee 45G 75GXP schijven en bij hem heb ik het ook wel eens gehoord.
Nog meer mensen die dit verschijnsel bekend voorkomt?