Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBulut
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08-2022
Onlangs een pc aangeschaft via V&A waarbij ik de volgende specs heb:
V&A aangeboden: (Game) PC Mini-ITX i5 4690K 8gb 240gb SSD

Daarbij had ik zelf nog gloednieuw een Asus Strix GTX 970 aangeschaft via CD-ROM-LAND Breda.
(De pc zelf werkt fatsoenlijk naar behoren zonder de videokaart zelf)

Vandaag heb ik dit uitgetest door het statischvrij te installeren in de pci lane, erop te clicken, de correcte vga(pcie) voedingskabel te plaatsen (6+2 pin); het is wel daisy-chained dus heb ik het meeste korte stuk gepakt. De PCIE lane is "empty" volgens UEFI opties.
Tevens heb ik de mobo bios geupdate en er zit een fresh install van windows 10 64-bits.

Tevergeefs heeft het geen effect gehad en boot de pc niet meer op. Wel zie ik een rode led lamp branden, wat aangeduid als een storing.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is de PSU gewoon te zwak of zijn er andere mankementen?

Bij voorbaat dank, mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

Begrijp ik het goed dat je niet een aparte voedingskabel vanuit je voeding naar de GPU hebt geïnstalleerd ? Dat zou ik namelijk wel doen.

Hoeveel vraagt het actieve koelsysteem zelf ? Als deze nogal wat eist bij het opstarten (piekvermogen van waterkoeling) kan de GPU misschien niet meer genoeg vermogen aangeleverd krijgen..

Persoonlijk weet ik niet hoe goed jouw voeding is maar 450 Watt zou genoeg moeten zijn om het minimaal te kunnen laten herkennen in je bios. Heb je al is een andere videokaart geprobeerd. De GPU kan ook gewoon kapot zijn namelijk.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Draait de pc wel zonder videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:12
Ik denk niegt dat de psu te zwak is, heb zelf een tijdje een gtx970 en i5 op een 430 watt psu gedraaid. Dat ging zonder problemen.
Aangezien het moederbord de kaart zelfs niet vind denk ik dat je het ergens anders moet gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBulut
Emiel1984 schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:32:
Begrijp ik het goed dat je niet een aparte voedingskabel vanuit je voeding naar de GPU hebt geïnstalleerd ? Dat zou ik namelijk wel doen.

Hoeveel vraagt het actieve koelsysteem zelf ? Als deze nogal wat eist bij het opstarten (piekvermogen van waterkoeling) kan de GPU misschien niet meer genoeg vermogen aangeleverd krijgen..

Persoonlijk weet ik niet hoe goed jouw voeding is maar 450 Watt zou genoeg moeten zijn om het minimaal te kunnen laten herkennen in je bios. Heb je al is een andere videokaart geprobeerd. De GPU kan ook gewoon kapot zijn namelijk.
Helaas is het niet modulair waarbij ik een hoop rotzooi wordt. Dus ik kan, in principe, geen aparte voedingskabel bevestigen. De AIO is relatief mild qua energieverbruik dus daar kan ik het hoogstwaarschijnlijk niet aan liggen.
Maar mijn enige logische opties is de kaart naar RMA te verzenden, indien er geen andere opties zijn.
robogeeka schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:35:
Draait de pc wel zonder videokaart?
PC draait gewoon zonder videokaart, alleen als de videokaart zelf op de pcie lane plaatst doe het niks. Ook als de voedingskabels nog bevestigd zijn aan de GPU, maar niet op de PCI lane, start het op.
justmike schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:38:
Ik denk niegt dat de psu te zwak is, heb zelf een tijdje een gtx970 en i5 op een 430 watt psu gedraaid. Dat ging zonder problemen.
Aangezien het moederbord de kaart zelfs niet vind denk ik dat je het ergens anders moet gaan zoeken
Wat zijn de mogelijke opties dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 17:29
Kan je de videokaart in een tweede PCI-E slot plaatsen?
Heb je wellicht een andere PCI-E videokaart om te testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je komt wel in de BIOS met de videokaart in je pc? Staat de BIOS setting voor het kiezen van de grafische output niet ingesteld op iGPU o.i.d? Die moet kun je dan op Auto of PCIe zetten. En de beeldkabel niet per ongeluk op het moederbord i.p.v. de videokaart? Komt ook nog wel eens voor :).

Kan ook nog het PCIe slot zelf zijn die niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBulut
Leader98 schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:50:
Kan je de videokaart in een tweede PCI-E slot plaatsen?
Heb je wellicht een andere PCI-E videokaart om te testen?
Ik kan wel een ander GPU plaatsen maar het is een mitx moederbord dus het heeft maar een pcie lane.
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 19:55:
Dus je komt wel in de BIOS met de videokaart in je pc? Staat de BIOS setting voor het kiezen van de grafische output niet ingesteld op iGPU o.i.d? Die moet kun je dan op Auto of PCIe zetten. En de beeldkabel niet per ongeluk op het moederbord i.p.v. de videokaart? Komt ook nog wel eens voor :).

Kan ook nog het PCIe slot zelf zijn die niet meer werkt.
Het boot helemaal niet op als ik de videokaart geplaatst heb, maar wilde het controleren of wellicht werkt door UEFI te bekijken (hardware monitor). Weet niet zeker of dit überhaupt nut heeft om het te controleren.

Het staat op PEG modus wat betekent dat bij een externe gpu ook mee opstart.

Maar heb een vaag vermoeden dat ik een kat in de zak gekocht heb. Jongeman reageert niet, wat normaliteit resulteert in niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:29

rdejongjr

Gnome

Heb je wellicht een paar foto's ?
Je geeft aan dat er een rode led blijft branden, als dat degene bij de stroomaansluiting is zal de stekker er 9/10 keer er niet fatsoenlijk in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VBulut
rdejongjr schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:33:
Heb je wellicht een paar foto's ?
Je geeft aan dat er een rode led blijft branden, als dat degene bij de stroomaansluiting is zal de stekker er 9/10 keer er niet fatsoenlijk in zitten.
Zelfs als ik de videokaart zonder de voedingskabel koppel, en alleen in de PCIE lane monteer, gebeurt er hetzelfde. Het is de videokaart die kaduuk is of de pcie Lane functioneert niet, maar ik zal dit nog uittesten met een andere gpu.

Rode ledlicht komt van de moederbord zelf af. Ik kan wellicht nog morgen foto's maken, maar ik ben zeer zeker dat de mobo het geneneert.
Pagina: 1