Icloud vol melding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 20:25
Mijn vraag
Ik heb al een poosje dat ik op mijn windows pc de melding krijg dat de icloud bijna vol is.
Maar ik heb gewoon nog 950 MB over en dat op 5 GB dan noem ik dat niet bijna vol
Ik kan me niet voor stellen dat ik de enige ben. Ik heb het op alle mijn systeem waar icloud op staat en met het zelfde apple-id ben ingelogd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7, 8.1 en 10
Icloud 5.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet dat ik opslag kan bij komen, maar om alleen die hinderlijke melding weg te krijgen lijkt me niet de bedoeling.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:43

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Misschien moet je eens kijken wat je eventueel kan verwijderen van je iCloud?
En anders heb je voor 1 euro per maand 50GB aan opslag, dan kan je er weer even tegenaan (koopje als je het mij vraagt).

Die melding is denk ik niet weg te krijgen als er minder dan 1GB beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcjo
Had in al gedaan, kijken wat er weg kan. Ik gebruik de icloud puur en alleen voor de back-up van 3 apparaten, 2x iphone en een ipad. geen foto's en ander zaken.
En je hebt gelijk 1 euro is niet veel, alleen gaat het mij om de manier waarop ze voor mij bepalen of de icloud wel of niet vol is.
Maar ik ben ook bang dat de melding niet weg te krijgen is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Volgens mij krijg je die melding alleen als er iets geschreven moet worden naar iCloud dat niet past.

Drie apparaten backuppen op 5GB is wel de grens opzoeken als je het mij vraagt. Check eens wanneer de laatste backup is gemaakt. Dat is waarschijnlijk de dag dat je die melding kreeg. Dan kan er een nieuwe backup door gebrek aan ruimte niet gemaakt worden, waardoor je dus die melding krijgt.

Als je volledige iCloud backups wilt, dan is 50GB bijkomen wel handig. Kun je desnoods iCloud Photos en dergelijke ook nog aanzetten. Kun je weer even vooruit.

[ Voor 20% gewijzigd door iAR op 02-05-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Controleer eens wat er precies gebruikmaakt van iCloud. Veel iOS apps maken namelijk standaard gebruik van iCloud; dit kun je nakijken en wellicht vind je één of andere app dat zomaar vele honderden MB's opslag claimt. En weet dat al deze data dan ook weer meegenomen wordt in de iCloud backup.

Check Apple's Support pagina's voor iCloud voor gedetailleerde uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcjo
Ik heb het zo ingesteld dat 1 toestel nu 1,9 GB gebruikt, 1 gebruikt er 1,3GB en 1 maar 506MB.
Samen dus 3,7GB en dan nog WhatsApp met 435MB. Dan hou je dus 887,64 over en dat is voor mij genoeg. En alle back-ups zijn volledig. Mijn foto's en films gaan standaard naar mijn synology dus niet naar de icloud.
Wat mij dus stoort is dat Apple een hoge ondergrens hanteert voor minimum ruimte.
Maar ik leer er wel mee leven. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Int3cn0
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik denk dat je inderdaad beter je opslag kan uitbreiden maar om die meldingen niet meer te hebben kun je ook automatisch back-up uitzetten.
Wat ik back-up mijn iPhone altijd op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik kamp met hetzelfde probleem. Nog 960MB ruimte over en iCloud 'zeurt' dat deze vol is. Nou vol is m.i. 960 MB vrij niet.
Ik snap dat 1 euro betalen per maand een oplossing is om een melding weg te krijgen, maar ik vind e ruimte die ik heb prima. Hoef geen 50 GB bij iCloud.
Ik wil gewoon de melding weg hebben.

Waar kan ik dit doen? Ik kan niets vinden in de instellingen van iCloud, nog in de startup van Windows10

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braynms
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-02 22:17
Standaard Apple 8)7

Apple wilt gewoon zeker weten dat je weet dat hij bijna vol zit :+

probeer dit eens:
http://www.esquire.nl/man...-je-ervoor-dat-je-icloud/
Pagina: 1